برسی که صدای موها را می‌شنود

عصر کالا- شرکت آرایشی بهداشتی اورئال در نمایشگاه الکترونیک‌های وصرفی ۲۰۱۷ برسی هوشمند را رونمایی کرده‌است که مملو از حسگرها است تا به مشتریان خود در حفظ سلامت موها کمک کند.

برسی که صدای موها را می‌شنود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از همشهری آنلاین، این برس که Hair Coach نام دارد علاوه بر تمامی حسگرهای دیگر به میکروفونریال ژیروسکوپ و شتاب‌سنج مجهز است و در صورتی که فرد بیش از اندازه محکم موهایش را شانه بزند،‌برس می‌لرزد.

میکروفون‌های درون این برس صدای موهای شکسته و آسیب‌دیده را ضبط می‌کنند و دیگر حسگرها اطلاعات شیوه نگهداری از موها توسط کاربر را جمع‌آوری می‌کنند.

این اطلاعات در نهایت از طریق بلوتوث به اپلیکیشنی انتقال پیدا می‌کند و توسط نرم‌افزار تجزیه و تحلیل می‌شوند تا کیفیت موها ارزیابی شده و تاثیر شیوه‌های مختلف نگهداری از موها مشخص شود و در نهایت محصولاتی که می‌توانند به سلامت موهای فرد کمک کنند،‌معرفی خواهند شد.

این تنها محصول آرایشی بهداشتی نیست که در نمایشگاه CES سال 2017 رونمایی شده‌است،‌شرکت سامسونگ نیز ابزاری به نام S-Skin را برای بررسی شرایط پوست کاربر و توصیه شیوه‌های درمانی مختلف از جمله میکرونیدلینگ برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک را رونمایی کرده‌است.

ماسک iDerma نیز محصولی از شرکتی به نام آپیرا ساینس است که وعده داده با استفاده از این محصول که حاوی تعداد زیادی ال ای دی است، می‌توان اثرات سالخوردگی را در پوست صورت کاهش داد.

برس هوشمند اورئال در پروژه‌ای 18 ماه و با همکاری دو شرکت دیگر ساخته شده‌است. این برس نیروی خود را از باطری‌های غیر قابل شارژ تامین می‌کند و امکان شارژ مستقیم آن از طریق کابل برق وجود ندارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی