بطری ها؛ این آشغال ‌های دوست‌ داشتنی

عصر کالا- دست نگاه دارید؛ بطری‌ها را دور نیندازید. شما بدون اینکه بخواهید به طبیعت صدمه‌ای بزنید می‌توانید با بطری‌های بازیافتی، وسایل کاربردی و متنوعی درست کنید. پس هر چه زودتر دست به کار شوید.

بطری ها؛ این آشغال ‌های دوست‌ داشتنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از برترین ها، در این مطلب چند پیشنهاد ویژه برای استفاده از این بطری‌های دوست داشتنی وجود دارد؛ پس وقت را از دست ندهید.

    گلدان‌های بافتنی

    اگر بطری و شیشه‌ اضافی در خانه دارید فقط کافی است؛ دستی بر سر و روی‌شان بکشید تا به یک گلدان زیبا و رنگی تبدیل شوند. با استفاده از کاموای باریک و رنگی دست به کار شوید و دور گلدان را با سلیقه خودتان کانوا بپیچید تا در عین سادگی یک گلدان با سلیقه خودتان داشته باشید. با این کار شما در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

    جا شکلاتی

    با استفاده از یک بطری نوشابه جایی برای شکلات‌های‌تان درست کنید. انتهای یک شیشه نوشابه را با یک کاتر یا چاقو مطابق عکس برش دهید؛ سپس با یک اسپری رنگی آن را به رنگ دلخواه‌تان درآورده و در گوشه‌ای بگذارید تا خشک شود. سپس شکلات‌های‌تان را در یک تلق پیچیده، با یک روبان رنگی آن را ببندید و درون جای شکلاتی خلاقانه خود قرار دهید.

    آناناس‌های شیشه‌ای

    شیشه‌های سس، مربا و خیارشور را بعد از استفاده تبدیل به یک کار هنری زیبا بکنید. در ابتدا اسپری زردرنگ را برداشته و شیشه‌ها را رنگ کنید؛ سپس با یک ماژیک مشکی روی شیشه‌ها طرح بزنید و با استفاده از فوم‌های رنگی یا پارچه‌های ضخیم، برگ درست کرده و روی در قوطی‌ها آنها را بچسبانید.

    جایی برای دان خوردن

    گنجشک‌ها در سرما و گرما دنبال دانه هستند تا بتوانند زندگی کنند؛ چرا ما کار را برای‌شان راحت‌تر نکنیم. در هر خانه‌ای قطعا بطری‌های آب معدنی و قاشق‌های یک بار مصرف پیدا می‌شود. با کمک این دو وسیله مکانی برای دان خوردن گنجشک‌ها درست کنید؛ فقط کافی است با استفاده از یک قیچی یا کاتر روی بدنه بطری را برش داده و از آنها قاشق‌های یک بار مصرف را رد کنید تا دانه‌های که درون بطری است در قسمت گود قاشق آمده و خوردن دانه‌ها را برای گنجشک‌ها راحت‌تر کند.

    جا قاشقی خلاقانه

    شیشه‌های خیارشور و ترشیجات را دور نیندازید؛ آنها را با رنگ و طرح دلخواه‌تان طراحی و در گوشه ای از کابینت به عنوان دکور یا جای قاشق و چنگال به صورت کاربردی در آشپزخانه استفاده کنید. با این کار آشپزخانه‌تان را زیباتر کرده‌، یک جای زیبا برای قاشق و چنگال‌های‌تان پیدا خواهید کرد. 

    کنسرو گلدان

    قوطی کنسرو‌ها را دور نیندازید؛ فقط کافی است که لیبل دور قوطی را کنده و با یک کاغذ کادو زیبای رنگی یا طرح‌دار با چسب حرارتی آن را بپوشانید. از این گلدان‌ها می‌توان در چند کاربرد مختلف استفاده کرد. به عنوان جامدادی یا یک کاردستی زیبا.

    بطری برای آبیاری

    اگر در این روزهای تابستانی قصد سفر دارید گلدان‌های‌تان را از یاد نبرید؛ آنها هم در این هوای گرم به آب کافی نیاز دارند. شما می‌توانید با استفاده از یک بطری پلاستیکی نوشابه برای چند روز گلدان‌های‌تان را آبیاری کنید. فقط کافی است بطری را آب کرده و سر آن را داخل خاک گلدان فرو کنید تا به اندازه چند روز آبیاری شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی