توسط محققان محقق شد؛

ساخت دستگاه تشخیص ناهنجاری بدنی با امواج مادون قرمز

عصر کالا- محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه تشخیص ناهنجاری های بدنی با استفاده از امواج مادون قرمز شدند.

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

ساخت دستگاه تشخیص ناهنجاری بدنی با امواج مادون قرمز

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، این طرح برای تشخیص ناهنجاری های ستون فقرات و اندازه گیری زوایای انحنا کمر و پشت استفاده می شود. در این روش سنسور مادون قرمز در نوک قلم قرار می گیرد و دوربین های مادون قرمز نیز در فاصله یک متری فرد قرار می گیرد.

بعد از انجام کالیبراسیون روی بدن، فرد آزمون شونده در حالت استاتیک قرار گرفته و فرد آزمونگر با استفاده از مداد طراحی شده به لندمارک های آناتومیک بدن با استفاده از مداد ضربه آرامی وارد می کند. سپس محل آن در نرم افزار طراحی شده برای دوربین ثبت می شود.

بعد از آن با استفاده از نرم افزار پردازش تصویر تهیه شده مختصات کینماتیکی نقاط بدست آمده و زوایای مورد نظر استخراج می شوند؛ نهایتا زوایای مورد نظر در نرم افزار پردازش تصویر تهیه شده وارد شبکه عصبی مصنوعی و پس از تشخیص الگو به یکی از دسته های سالم و بیمار طبقه بندی می شود.

از این سیستم می توان در فیزیوتراپی ها و مراکز درمانی حرکات اصلاحی استفاده کرد. به جای اینکه فرد در معرض اشعه های مضر قرار گیرد می توان از این دستگاه استفاده کرد.

همچنین از مزایای این دستگاه می توان به قابلیت اندازه گیری تمامی ناهنجاری های آناتومیکی بدنی اشاره کرد. قیمت تمام شده دستگاه نیز برای پزشک از قیمت پایینی برخوردار است.

این طرح توسط محمد یوسفی، الهه سعادتی فرد و جواد نعمت اللهی به نتیجه و به مرحله تولید نیمه صنعتی و ثبت اختراع رسیده است.

برچسب ها

لیزرپزشکیاشعه
مطالب مرتبط بیشتر
گوشی پزشکی هوشمند برای کودکان مبتلا به آسم ساخته شد ابداع پوست مصنوعی که فشار و دما را حس می‌کند! بارکدهای خوراکی به بدن دارو می رسانند لیزری برای مطالعه بهتر مولکولها ساخته شد لیزری برای مطالعه بهتر مولکولها ساخته شد کشتن باکتری ها و بازسازی پالپ دندان با سلول های بنیادی اطلاع از خطرات بهداشتی هر منطقه با یک اپلیکیشن عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد اندازه گیری ضربان قلب با دوربین فیلمبرداری پیش بینی وضعیت بیماران با کمک هوش مصنوعی دسترسی به تمام سوابق پزشکی با آیفون ممکن می شود سوزن انتقال دارو به مغز ساخته شد نصب برچسب اصالت کالا بر روی ۵ دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی افزودن سوابق پزشکی کاربران در نسخه بعدی iOS ربات جراح به اندازه یک سکه ساخته شد پانسمان پلیمری برای ترمیم جراحت تولید شد این گجت پوشیدنی به بهبود زخم کمک می کند معرفی گجت هوشمند برای پیشگیری از آسم و آلرژی معرفی فناوری جدید برای محافظت از کیفیت آب بطری گجت هوشمند برای اطلاع از میزان دریافت نور خورشید ساخت کوچکترین اسپینر جهان با نانوحکاکی گجتی که از مرگ ناگهانی نوزاد جلوگیری می کند دانشمند ایرانی حسگر رصد معده ساخت دستکش هوشمند برای بیماران نخاعی ساخته شد تشخیص بیماریهای سیستم ایمنی بدن توسط هوش مصنوعی گجت هوشمند؛ برای تعیین میزان قندخون کاربران گجت موبایلی که مشکلات پوستی را تشخیص می‌دهد اپلیکیشن نجات ساخته شد! تشخیص بیماری پارکینسون و آلزایمر با فناوری نانو ابزاری ساده و کاربردی برای تعیین میزان قند خون با گوشی موبایل! رصد علائم حیاتی افراد با برچسب روی لباس این دستگاه کوچک باکتری را ردیابی می کند این جلیقه به شما سرم تزریق می کند! گجت هوشمند برای اطمینان از سلامت کودک طراحی شد دستورالعمل ایالت کالیفرنیا برای دوری از موبایل روش جدید برای پرینت سه بعدی اشیا در ۱۰ ثانیه! برای خرید دستگاه رطوبت ساز چقدر باید هزینه کرد؟ + جدول افزایش سرعت بهبود زخم‌های عمیق سوختگی با پانسمان‌های نانویی چت بات درمانگر افسردگی ساخته شد اپل واچ به کمک KardiaBand نوار قلب می گیرد ارسال تصویر نسخه یا اسم دارو با اپلیکیشن به داروخانه‌ها برای یافتن دارو پرینتر سه بعدی جایگزین سمعک می شود مظنه انواع فشارسنج دربازار؟ +جدول ردیابی سرطان پوست با یک دستگاه ارزان عینک واقعیت افزوده کم بینایان را بینا می کند جوراب پای دیابتی با خاصیت آنتی باکتریال تولید شد اسکن سه بعدی ارزان برای زنان باردار زخم‌ پوش‌های نانو لیفی برای ترمیم زخم های دیابتی ساخته شد تست آلرژی در ۵ دقیقه با یک قطره خون قدرتمندترین لیزر جهان ارتقا می یابد ساخت نانو سامانه انتقال همزمان دارو و ژن به سلول‌های سرطانی پانسمان نانویی برای ترمیم زخم ساخته شد رونمایی از پروژکتور لیزری ال جی ProBeam UST و MiniBeam در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ نخستین مرکز نوآوری لیزر افتتاح شد دقیق ترین لیزر جهان پس از ده سال تلاش دانشمندان ساخته شد حفاظت از مزارع کشاورزی با حفاظ لیزری با پروژکتور لیزری دل یک نمایشگر ۱۰۰ اینچی ۴K HDR داشته باشید امکان اندازه‌گیری خصوصیات نور با دستگاه‌های طیف‌سنج‌ محققان کشور چگونه استفاده از «لیزر» تنفسی پاک فراهم می‌کند
برگشت به بالا