به کمک سه لیزر؛

روش جدید برای پرینت سه بعدی اشیا در ۱۰ ثانیه!

عصر کالا- محققان دانشگاهی روشی جدید برای پرینت سه بعدی اشیا ابداع کرده اند که در آن اشکال با کمک سه لیزر طی ۱۰ ثانیه ساخته می شوند.

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

روش جدید برای پرینت سه بعدی اشیا در ۱۰ ثانیه!

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، گروهی از مهندسان Lawrence Livermore National Laboratory (LLNL) با همکاری محققان دانشگاه یوسی برکلی، دانشگاه روچستر و MIT فرایندی ابداع کرده اند که با استفاده از لیزرهایی مشابه هولوگرام فقط در چندثانیه اشیایی با پرینتر سه بعدی و داخل یک تانک رزین مایع می سازد.

این روش که «پرینت سه بعدی حجمی» نامیده می شود، بسیاری از محدودیت های مربوط به تولید کالا با چاپگرهای سه بعدی را حل می کند.

پرینترهای سه بعدی فعلی اشکال را به صورت لایه لایه می سازند. اشیای پلاستیکی را می توان با ریختن پلاستیک مایع در قالب های سه بعدی و اشیای فلزی را با روی هم ریختن لایه های نازک گرد و غبار فلز (در مرحله بعد با استفاده از لیزر یا اشعه الکترون این لایه ها بهم می چسبند) ایجاد کرد.

اما روش نوین یک شکل را به طور کامل و همزمان چاپ می کند. برای این منظور از سه لیزر با اشعه های متداخل استفاده می کند که مانند هولوگرام به یک مخزن مملو از رزین تابانده می شوند. ترکیب سه اشعه لیزر سبب می شود شکل مورد نظر در 10 ثانیه به وجود آید. پس از ساخت این شکل، رزین مازاد از مخزن خارج و شکل نهایی نمایان می شود.

این روش نه تنها سریع تر بلکه انعطاف پذیر است. تاکنون از این روش برای تولید مکعب، هواپیما و اشیای خمیده و پیچیده استفاده شده است.

برچسب ها

پرینترلیزرپرینتر سه بعدی
مطالب مرتبط بیشتر
قرار گرفتن ایران در میان ۶ کشور تولیدکننده پرینترهای سه‌بعدی صنعتی چاپ قرنیه انسان با پرینتر سه بعدی سنجش میزان سلامتی از روی لباس با لیزر پرینتر سه بعدی با کیفیت و دقت بسیار بالا ساخته شد پرینتر سه بعدی با کیفیت و دقت بسیار بالا ساخته شد محقق ایرانی پرینتر سه بعدی برای تولید پوست ساخت خرید یک پرینتر ۳ بعدی چقدر آب می خورد؟ خرید یک پرینتر ۳ بعدی چقدر آب می خورد؟ پرینتر "چاپ ۴بعدی" با قابلیت تولید مواد ارتجاعی جدیدترین پرینترهای کانن چند؟ +جدول جدیدترین پرینترهای کانن چند؟ +جدول مظنه خرید انواع پرینتر لیزری در بازار لیست قیمت انواع پرینتر چاپ عکس در بازار بارکدهای خوراکی به بدن دارو می رسانند لیزری برای مطالعه بهتر مولکولها ساخته شد اشیا بعد از چاپ تغییر رنگ می دهند! اشیا بعد از چاپ تغییر رنگ می دهند! معرفی فناوری جدید برای محافظت از کیفیت آب بطری ساخت کوچکترین اسپینر جهان با نانوحکاکی چاپگر سه بعدی ارزان قیمت به بازار آمد چاپگر سه بعدی ارزان قیمت به بازار آمد ساخت دستگاه تشخیص ناهنجاری بدنی با امواج مادون قرمز خرید یک پرینتر سه‌بعدی چقدر آب می خورد؟ خرید یک پرینتر سه‌بعدی چقدر آب می خورد؟ جدیدترین پرینترهای بازار کدامند؟ +قیمت پرینتر سه بعدی جایگزین سمعک می شود پرینتر سه بعدی جایگزین سمعک می شود برای خرید یک چاپگر خانگی یا اداری به چه ویژگی ها و نکاتی دقت کنیم؟ قدرتمندترین لیزر جهان ارتقا می یابد دولت چین فروش بخش پرینتر سامسونگ به اچ پی را تایید کرد روشی جدید برای چاپ باکیفیت رونمایی از پروژکتور لیزری ال جی ProBeam UST و MiniBeam در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ جدیدترین پرینترهای بازار چند؟ +جدول لیست گران ترین پرینترهای موجود در بازار نخستین مرکز نوآوری لیزر افتتاح شد قیمت انواع پرینترهای سامسونگ؟ +جدول لیست برخی از گران ترین پرینترهای موجود در بازار مظنه قیمت پرینتر مخصوص چاپ عکس خرید یک پرینتر چقدر آب می‌خورد؟ +جدول قیمت جدیدترین پرینترهای بازار؟ +جدول نرخ خرید و فروش انواع پرینتر برای خرید پرینتر چقدر باید هزینه کرد؟+جدول قیمت نرخ فروش پرینتر مخصوص چاپ عکس بازار سخت‌افزار در انتظار تحرک مظنه قیمت پرینتر چندکاره‌ی لیزری دقیق ترین لیزر جهان پس از ده سال تلاش دانشمندان ساخته شد قیمت انواع پرینترهای اپسون؟ +جدول حفاظت از مزارع کشاورزی با حفاظ لیزری مظنه قیمت پرینترهای تک کاره سیاه و سفید HP پرفروش‌ترین پرینترهای کانن چند؟ +قیمت با پروژکتور لیزری دل یک نمایشگر ۱۰۰ اینچی ۴K HDR داشته باشید نرخ خرید و فروش پرینتر تک کاره لیزری سیاه و سفید تولید پوست ارزان با پرینترهای ۳ بعدی پرینتر های ۳ بعدی ویژه دانشجویان ساخته شد امکان اندازه‌گیری خصوصیات نور با دستگاه‌های طیف‌سنج‌ محققان کشور قیمت پرینتر های جوهر افشان در بازار چقدر است؟ چگونه استفاده از «لیزر» تنفسی پاک فراهم می‌کند قیمت پرینتر های رنگی در بازار سازندگان پرینترهای سه بعدی ایرانی با هم رقابت می کنند قیمت پرینتر در بازار قیمت پرینتر تک کاره جوهر افشان در بازار چقدر است؟ خرید یک پرینتر تک کاره لیزری رنگی چقدر تمام می شود؟ قیمت انواع پرینتر تک کاره لیزری سیاه و سفید +جدول جدیدترین پرینترهای بازار کدامند؟ جدیدترین پرینترهای بازار کدامند؟
برگشت به بالا