جزئیات پردازنده مشترک اینتل و AMD

همکاری تاریخی برای دو رقیب دیرین

عصر کالا- باور کردن بعضی حقایق و اخبار تقریبا غیرممکن است، اما ظاهرا یکی از این اخبار باورنکردنی به‌ زودی قرار است به واقعیت تبدیل شود و طی آن شرکت AMD و اینتل با یکدیگر همکاری مشترک خواهند داشت.

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

همکاری تاریخی برای دو رقیب دیرین

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد،کریستوفر واکر معاون ارشد شرکت اینتل اخیرا در پست وبلاگی خود این مساله را تایید کرد و در ادامه هم بسیاری از منابع مساله همکاری بین این دو شرکت را تایید کردند. شرکت اینتل و AMD قصد دارند با همکاری یکدیگر پردازنده‌ای تولید کنند که در آن پردازنده شرکت اینتل در کنار پردازنده گرافیکی شرکت AMD به‌کارگرفته خواهد شد.

همکاری تاریخی برای دو رقیب دیرین
هنوز مشخص نیست که این همکاری به تولید تنها یک پردازنده ختم می‌شود یا قرار است همکاری این 2 شرکت به تولید پردازنده‌های بیشتر در آینده منجر شود. اینتل از این پردازنده مشترک به‌عنوان یک محصول جدید نام برده و گفته که به‌عنوان یکی از اعضای نسل هشتم خانواده Intel Core طبقه‌بندی می‌شود. اگرچه این چیپ تنها یک بخش از بازار را پوشش می‌دهد، اما همکاری این دو کمپانی که مدت‌ها رقبای سرسخت یکدیگر بوده‌اند می‌تواند لحظه‌ای به ‌یاد ماندنی را در تاریخ صنعت کامپیوتر به وجود بیاورد.

لازم به ذکر است که در پردازنده مشترک اینتل-AMD، اجزای پردازنده‌ و پردازنده گرافیکی در یک قطعه با یکدیگر ترکیب می‌شوند که با طراحی‌های سیستم‌های قدرتمند و لپ‌تاپ‌های گیمینگ امروزی که پردازنده و اجزای گرافیک به‌صورت جداگانه با یکدیگر همکاری می‌کنند، فرق دارد. فعلا برای این محصول مشترک اینتل-AMD اسم خاصی انتخاب نشده و البته اخبار زیادی از جزئیات این همکاری هم منتشر نشده است. اما در اینجا ویژگی‌های کلیدی که تا به امروز از آنها مطلع شده‌ایم را با شما به‌ اشتراک می‌گذاریم. اینتل ادعا کرده است که این محصول یکی از اعضای نسل هشتم چیپ‌های سری H خواهد بود. چیپ‌های لپ‌تاپی سری H شرکت اینتل همان پردازنده‌هایی هستند که عموما در لپ‌تاپ‌های گیمینگ و دیگر سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند دیده می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌هایی که از این نسل از پردازنده‌ها استفاده می‌کنند طراحی ضخیم‌تری دارند و قدرت گرافیکی آنها نیز توسط یک چیپ از شرکت Nvidia تامین می‌شود.

حال از آنجا که گفته می‌شود این پردازنده از نسل هشتم سری Core خواهد بود، بنابراین احتمال می‌دهیم معماری پردازنده این محصول از نوع «Coffee Lake» شرکت اینتل باشد. این موج از پردازنده‌های موبایلی نسل هشتم (که برای لپ‌تاپ‌های سبک و باریک طراحی شده بود)، در سه ماه سوم 2017 معرفی شدند که در اصل نسخه اصلاح شده و پیشرفته پردازنده‌های «Kaby Lake» به کاررفته در نسل هفتم پردازنده‌های اینتل بودند و با نام مستعار «KAby Lake-R» هم شناخته می‌شوند. حال از آنجایی که اینتل هنوز طراحی جدیدی برای پردازنده مشترک خود با شرکت AMD معرفی نکرده است، بنابراین باید تصور کنیم که معماری آن همچنان از نوع Coffee Lake به کاررفته در پردازنده‌های سیستم‌های دسکتاپ مانند پردازنده Core i7-8700K خواهد بود.

اما هدف از ساخت این پردازنده‌ مشترک چیست؟ هدف اصلی، تولید لپ‌تاپ‌های باریک‌تر با قدرت عملکرد بسیار بالا برای گیمینگ و انجام وظایف سنگین خواهد بود. اینتل در کنفرانس خبری درباره این چیپ مشترک از کاهش 5درصدی بورد نگهدارنده قطعات خبر داد که باعث کاهش زمان اشتراک‌گذاری قدرت پردازش بین پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی می‌شود. این یعنی چیپ مد نظر موجب کاهش قابل توجه وزن و ضخامت لپ‌تاپ‌ها خواهد شد. این کار البته شباهت زیادی به تکنولوژی «Max-Q» شرکت Nvidia هم دارد که اخیرا نمونه آن را در لپ‌تاپ Predator Triton 700 شرکت ایسر دیده‌ایم. اما تمرکز اصلی در این بخش به استفاده از پردازنده اینتل و پردازنده گرافیکی AMD در کنار یکدیگر به منظور کاهش مصرف باتری دستگاه و بالا و پایین بردن قدرت پردازنده و پردازنده گرافیکی این چیپ به شکلی که تا کنون دیده نشده، اختصاص داده شده است. طبق گفته‌های اینتل، به‌کارگیری پردازنده‌های سری H در کنار پردازنده گرافیکی Radeon به طراحان سیستم‌های کامپیوتری این امکان را می‌دهد که ضریب اشتراک‌گذاری قدرت بین پردازنده و پردازنده گرافیکی را با توجه به برنامه یا بازی مورد نظر تغییر دهند. همان‌طور که قرار است سیستم‌های جدید کوچک تر و باریک‌تر طراحی و تولید شوند، بنابراین متعادل کردن قدرت بین پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن بسیار ضروری است.

در گذشته و در چند سال اخیر دیده‌ایم که اینتل توانسته پردازنده‌هایی را تولید کند که ضریب قدرت پردازنده متناسب با برنامه در حال اجرا روی سیستم تنظیم می‌شود و همین مساله باعث بهینه‌سازی توان باتری دستگاه‌های مجهز به این نوع پردازنده‌ها شده است. حال اگر بتوان چیپی تولید کرد که در کنار به‌کارگیری چنین پردازنده‌ای در آن از یک پردازنده گرافیکی با همین خصوصیات هم استفاده کرد، مطمئنا جهشی بزرگ در زمینه تولید لپ‌تاپ‌ با توان باتری بسیار بالا به ‌وجود خواهد آمد. با استفاده از چنین چیپ‌هایی در لپ‌تاپ‌های امروزی، تولیدکنندگان محتوا که همواره در حال رفت و آمد هستند می‌توانند بدون نگرانی کارهای سنگین خود را از طریق لپ‌تاپ انجام دهند و دیگر از بابت کمبود ظرفیت باتری هیچ نگرانی نخواهند داشت و این به معنای یک انقلاب واقعی خواهد بود. اما چه تکنولوژی این امکان را به‌وجود آورده که پردازنده اینتل در کنار پردازنده گرافیکی AMD قرار بگیرد و چنین هارمونی بی‌نقصی را تشکیل دهند؟ اینتل ادعا کرده که از تکنولوژی «EMIB» به‌عنوان جایگزین بهتر و بهینه‌تر رابط‌های سیلیکونی فعلی استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی امکان به‌کارگیری قطعات سیلیکونی متفاوت با طراحی‌های خاص در کنار یکدیگر و تشکیل یک مجموعه را می‌دهد.

رابط‌های سیلیکونی که شرکت AMD در گذشته در کارت‌های گرافیکی خود استفاده کرده، عموما بزرگ و همچنین گران‌ قیمت هستند، چراکه یک لایه اتصال فیزیکی را فراهم می‌کنند که چیپ‌ها به آن متصل می‌شوند و با دیگر قطعات مرتبط می‌شوند. اما اینتل ادعا کرده که رابط EMIB جدید این شرکت بسیار کوچک تر است و پیچیدگی طراحی آن باعث شده قطعات با فاصله کمتری در کنار یکدیگر قرار داده شوند و همین مساله باعث تولید سیستم‌هایی با قدرت و سرعت پردازش بسیار بالا و مصرف انرژی بسیار پایین خواهد شد. اینتل گفته که چیپ این شرکت که با همکاری شرکت AMD ساخته می‌شود، در اصل اولین محصولی خواهد بود که در آن از تکنولوژی رابط‌های EMIB استفاده می‌شود. مطمئنا اگر این تکنولوژی بتواند ادعاهایی را که در بالا به آنها اشاره شده عملی کند، مطمئنا در آینده خیلی بیشتر از آن استفاده خواهد شد. ضمنا اینتل ادعا کرده که چیپ اینتل-AMD که قرار است به زودی تولید شود، به مموری HBM2 مجهز خواهد بود. این مموری تابستان امسال توسط شرکت AMD معرفی شد و در کارت‌های ویدئویی دسکتاپ مدل RX Vega 56 به‌کارگرفته می‌شود.

حال یک سوال مهم بعدی این است: شرکت AMD از کدام معماری گرافیکی در این پردازنده مشترک اینتل-AMD استفاده خواهد کرد؟ از آنجایی که گفته می‌شود مموری به‌کارگرفته شده در این چیپ از نوع HBM2 خواهد بود، بنابراین به احتمال بسیار زیاد معماری Vega Graphics پاسخ سوال ما خواهد بود. این طراحی دقیقا مشابه معماری جدیدترین کارت‌های گرافیکی این شرکت یعنی Radeon RX Vega 64 است. ضمنا از طرف دیگر می‌دانیم که معماری Vega اخیرا در سیستم‌های قابل حمل هم استفاده شده و همین مساله احتمال به‌کارگیری این معماری در چیپ مشترک اینتل-AMD را بیش از پیش افزایش می‌دهد. مایکروسافت در کنسول جدید خود یعنی ایکس‌باکس وان ایکس از چیپ‌های گرافیکی شرکت AMD استفاده کرده که طراحی آنها هم از معماری چیپ‌های Vega و چیپ‌های قدیمی این شرکت یعنی Polaris برگرفته شده است. حال باید منتظر ماند و دید طراحی چیپ‌های این پردازنده مشترک اینتل-AMD دقیقا به چه شکل خواهند بود و اینکه عملکرد این محصول قابل قبول و مثبت خواهد بود یا خیر. از این رو تا زمان معرفی و عرضه این محصول به بازار نمی‌توان نظر خاصی راجع به این قضیه داد. گفته می‌شود 3 ماه اول سال 2018 این محصول معرفی و احتمالا عرضه خواهد شد که البته جزئیات خاصی درباره ماه یا روز دقیق آن اعلام نشده است. اما تصور می‌شود در مراسم CES 2018 امسال شاهد رونمایی از این شاهکار شرکت اینتل و AMD خواهیم بود.

برچسب ها

مایکروسافتاینتلپردازندهای ام دی
مطالب مرتبط بیشتر
چشم امید غول‌های تکنولوژی به سرویس‌های فضای ابری مشکل عجیب لپ تاپ فوق مدرن مایکروسافت محصولات جدید مایکروسافت رونمایی شد سیستم عامل جدید مایکروسافت برای سرفیس ۲ نمایشگره مایکروسافت از لپ تاپ ۱۵ اینچی رونمایی می کند مایکروسافت «فلاش» را بازنشسته می‌کند نکاتی جالب درباره مایکروسافت! کارکنان مایکروسافت مکالمه کاربران اسکایپ را شنود می‌کنند قیمت انواع ماوس مایکروسافت در بازار؟ +جدول ورود تراشه ۵ نانومتری سامسونگ به بازار در سال ۲۰۲۰ قیمت انواع ماوس مایکروسافت در بازار؟ +جدول بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ منتشر شد چه تعداد دستگاه در جهان به ویندوز ۱۰ مجهز شده است؟ سامسونگ رندر حافظه گوشی‌های نسل بعد خود را رونمایی کرد خداحافظی با ایکس باکس از طریق ایکس کلود مایکروسافت هولولنز ۲ را معرفی کرد ابزاری برای احیای قدرت مایکروسافت مظنه روز انواع لپ تاپ مایکروسافت+جدول مایکروسافت هم به تولید صفحه نمایش تاشو می‌پیوندد زمان رسیدگی به شکایت کوالکوم از اپل مشخص شد گوشی هوشمند تاشوی مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود فناوری جدید مایکروسافت؛ تشخیص هوشمندانه دستورات بدون صدا قیمت گوشی‌های نوکیا و مایکروسافت انتشار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ متوقف شد مایکروسافت Surface Pro ۶ همان قیمت سال گذشته را خواهد داشت به روزرسانی جدید ویندوز در راه است مایکروسافت دیگر از برنامه محبوبش پشتیبانی نمی‌کند «فلش پلیر» را به روزرسانی کنید مایکروسافت به کاربران حق انتخاب می‌دهد فروشگاه ویندوز ۸ تعطیل می شود ضعف‌های امنیتی سرویس‌های مایکروسافت برطرف می‌شود مظنه تبلت‌های مایکروسافت در بازار +جدول مایکروسافت گوشی اندرویدی می سازد انتظارها برای تبلت ارزان قیمت مایکروسافت به پایان رسید مزایا و معایب سیستم عامل ویندوز چیست؟ آپدیت ماه جولای ایکس باکس وان با قابلیت FastStart عرضه شد تلاش مایکروسافت برای توسعه اپلیکیشن تماشای فیلم آنلاین ۵۱ آسیب‌پذیری مایکروسافت برطرف شد ۵ روش برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ را بشناسید! تلاش برای حذف اینتل در تولید تراشه‌های اپل زمان معرفی تبلت ارزان قیمت مایکروسافت معلوم شد مایکروسافت درصدد عرضه گوشی هوشمند تاشو و منعطف گذر از ۵ میلیون دانلود برای مرورگر مایکروسافت اج در پلی‌استور تولید قدرتمندترین پردازنده برای لپ تاپ های مجهز به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی مایکروسافت برای ایمیل ارایه شد راه‌اندازی جستجوی آنلاین با دوربین گوشی از طریق بینگ مایکروسافت پردازنده‌های اینتل همچنان گرفتار مشکلات امنیتی دستیار صوتی مایکروسافت جاسوسی می‌کند اینتل برای اولین بار پردازنده گرافیکی تولید کرد اینتل برای اولین بار پردازنده گرافیکی تولید کرد مایکروسافت خدمات بازی رایانه ای ارائه می کند عرضه پیش نمایش آفیس ۲۰۱۹ برای صاحبان مشاغل در رایانه های مک مایکروسافت در حال ساخت نسل جدید XBox است مایکروسافت لپ‌تاپ‌هایی با قیمت ارزان‌تر عرضه خواهد کرد قابلیت مطالعه کتاب الکترونیکی در مرورگر مایکروسافت اپل مخفیانه در حال تولید پردازنده اختصاصی است ساخت نسل جدید سیستم عامل لینوکس برای امنیت اینترنت اشیاء علت افزایش محبوبیت مایکروسافت در میان نسل جوان مدل ارزان قیمت تبلت سرفیس در راه است مشکل رایانه‌های مجهز به پردازنده اینتل در به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ عرضه ویندوز هوش مصنوعی مایکروسافت مرورگر گوگل کروم در به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ مشکل دارد اپلیکیشن آیتونز اپل به مایکروسافت استور پیوست تامین مودم‌های آیفون اپل به اینتل واگذار می‌شود؟ ۲۰ انتقاد از مایکروسافت به خاطر وصله‌های امنیتی مایکروسافت فاتحه گوشی‌های ویندوزی را خواند لیست قیمت انواع خنک کننده پردازنده در بازار پرده‌برداری اینتل از یک پردازنده سریع و جدید پرده‌برداری اینتل از یک پردازنده سریع و جدید ورود امن به ویندوز ۱۰ بدون نیاز به کلمه عبور انتشار بروزرسانی بهاره ویندوز ۱۰ به تعویق افتاد مایکروسافت همبازی هوشمند ساخت خداحافظی اینتل با انتشار وصله‌های امنیتی اسپکتر سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری مایکروسافت در زمینه اینترنت اشیا مایکروسافت عدم موفقیت ویندوزفون را تقصیر سازندگان گوشی انداخت مایکروسافت عدم موفقیت ویندوزفون را تقصیر سازندگان گوشی انداخت خداحافظی اپل با تراشه های اینتل تا سال ۲۰۲۰ کاهش تعداد کاربران "ویندوز" در تازه‌ترین آمار مایکروسافت تولید سریع ترین حافظه های جهان افشای اطلاعات تازه در مورد پردازنده کوانتومی گوگل حق امتیاز لپ تاپی با نمایشگر ۳ قسمتی ثبت شد همکاری مایکروسافت و شیائومی برای تولید گوشی های مجهز به هوش مصنوعی مظنه تبلت‌های مایکروسافت در بازار؟ +جدول نگران سرعت انتقال عکس‌ از گوشی به رایانه نباشید این قلم حرکت ماوس را تقلید می کند تلاش برای نجات ایکس‌باکس خداحافظی مایکروسافت با کلمات عبور اینتل هم عینک هوشمند عرضه می کند ضرب‌الاجل مایکروسافت برای بلایی که اینتل به جان رایانه‌ها انداخت! ضرب‌الاجل مایکروسافت برای بلایی که اینتل به جان رایانه‌ها انداخت! مایکروسافت لپ تاپ ۱۸۹ دلاری می سازد گوگل برای رونق کسب و کار کلود کابل های زیردریایی نصب می کند بازسازی خانه ها در زمان زلزله با واقعیت مجازی مظنه باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار؟ +جدول دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد پهپادی که در اتاق های کوچک هم پرواز می کند محصول جدید اینتل برای تولید رایانه های نازک محصول جدید اینتل برای تولید رایانه های نازک تشخیص بیماریهای سیستم ایمنی بدن توسط هوش مصنوعی مشکل خطرناک امنیتی در پردازنده های اینتل، ای ام دی و ای آر ام مشکل خطرناک امنیتی در پردازنده های اینتل، ای ام دی و ای آر ام مشکل تراشه های اینتل اطلاعات کاربران را فاش می کند اپلیکیشنی که پسوردها را افشا می‌کند بهبود قابلیت‌ها در به‌روزرسانی جدید بینگ در اندروید تلاش مایکروسافت برای تولید رایانه با نمایشگر دوگانه مایکروسافت حق امتیاز موبایل تاشو را ثبت کرد هوش مصنوعی به موتور جستجوی بینگ افزوده شد همچنان منتظر گوشی هوشمند «مایکروسافت سِرفیس» بمانید پشتیبانی دستیار صوتی کورتانا از تقویم گوگل تعداد دانلود مایکروسافت Edge در گوگل پلی از یک میلیون گذشت لپ تاپ های همیشه آنلاین ساخته می شوند شکست اینتل از کوالکوم در گوشی آیفون انتشار نسخه مرورگر مایکروسافت اج برای iOS و اندروید ۶۰۰ میلیون سیستم، مجهز به ویندوز ۱۰ شدند آزمایش مایکروسافت برای جستجوگری شبیه به مک او اس ارائه برنامه موبایل ویژه افراد نابینا کنایه مدیرعامل مایکروسافت به کاربران آی‌پد: یک رایانه واقعی بخرید پردازشگر ۵۰ کوانتوم بیتی ساخته شد استانداردهای امنیتی جدید برای ویندوز ۱۰ منتشر شد مایکروسافت هم گوشی با نمایشگر تاشو می سازد به روزرسانی رایگان ویندوز ۱۰ به پایان می‌رسد فراز و فرودهای بزرگ‌ترین کمپانی نرم‌افزاری دنیا مایکروسافت تاریخ عرضه نسخه LTE سرفس پرو ۴ را اعلام کرد مینی‌تبلت تاشوی مایکروسافت ۲۰۱۸ می‌آید همکاری لنوو و اینتل برای تولید اولین رایانه بدون رمز عبور مظنه تبلت‌های کیبوردی در بازار؟ +جدول همکاری اینتل و آمازون در توسعه فناوری تشخیص صدا مایکروسافت در تلاش حل مشکل امنیتی در ویندوز مظنه تبلت‌های مایکروسافت در بازار؟ +جدول انتشار پیش نمایش مرورگر مایکروسافت اج اندرویدی ویندوز ۱۰ گران می شود مایکروسافت مرگ ویندوز فون را تایید کرد استفاده از فایرفاکس در ویندوزهای ایکس پی و ویستا غیرممکن می‌شود تصویری از گوشی معرفی نشده‌ مایکروسافت با نمایشگر بدون حاشیه منتشر شد کورتانا از این پس با اسکایپ سازگاری کامل دارد نسخه بتای مرورگر اج برای کاربران آی‌ او‌ اس ارائه شد آیا مایکروسافت با تصمیمات عجیب خود طرفداران را نا امید می کند؟ اپل جست‌وجوگر گوگل را جایگزین Bing کرد آفیس ۲۰۰۷ بازنشسته می‌شود ادغام آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا لوازم صوتی هوشمند خانگی با ویندوز ۱۰ کنترل می شوند اپل برای مک بوک هایش چیپست اختصاصی می سازد تاریخ عرضه سرفیس پرو مایکروسافت مشخص شد مایکروسافت از نسخه ۲۰۱۹ آفیس رونمایی کرد تولید تراشه با قابلیت تقلید از مغز انسان تاریخ انتشار آفیس ۲۰۱۹ توسط مایکروسافت اعلام شد برترین برندهای جهانی معرفی شدند نسل هشتم پردازنده‌های اینتل از راه می‌رسد نسل هشتم پردازنده‌های اینتل از راه می‌رسد همکاری اینتل و هواوی برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ با حل سه آسیب‌پذیری مهم پروژه اندرومدا، ویندوز را به پلتفرمی برای آینده تبدیل می‌کند لپ تاپ لپ تاپ شیائومی می نوت بوک پرو با پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل معرفی شد مایکروسافت به دنبال تلفیق حسگر اثر انگشت و نمایشگر قرعه‌کشی محصولات اورجینال مایکروسافت برای ترویج فرهنگ کپی‌رایت جدیدترین تبلت‌های کیبوردی چند؟ +جدول مظنه باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار؟ +جدول رونمایی از پردازنده چینی برای گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی توقف تولید نسخه اولیه Xbox One قیمت انواع لپ‌تاپ مایکروسافت در بازار؟ +جدول مایکروسافت موفق به طراحی "مغزافزار" شد پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند ایکس‌باکس وان ایکس یک مدل به نام اسکورپیو دارد مایکروسافت از زمان آغاز پیش‌فروش ایکس‌باکس‌وان‌ایکس اطلاعی ندارد مایکروسافت و صرف میلیون‌ها دلار برای آگهی‌های تلویزیونی سرفیس لپ‌تاپ آغاز تولید انبوه پردازنده Kirin ۹۷۰ هواوی تاریخ عرضه آداپتور بی سیم ایکس باکس تصاویر نسخه ای خاص از کارت گرافیک AMD Vega RX ۵۶ مهم‌ترین دلیل معرفی سرفیس فون چیست؟ پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند HP بی‌خیال ساخت گوشی ویندوزی شد ذخیره ۳۰۰ هزار فیلم روی حافظه یک پتابایتی معرفی رسمی پردازنده های SkyLake-X به همراه تاریخ عرضه معرفی رسمی پردازنده های SkyLake-X به همراه تاریخ عرضه آغاز عرضه نسخه پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ در پاییز اولین نتایج پردازنده AMD Threadripper ۱۹۵۰X در بازی و رندر اولین نتایج پردازنده AMD Threadripper ۱۹۵۰X در بازی و رندر بهترین لپ تاپ سال ۲۰۱۷ که همین حالا می‌توانید خریداری کنید چیست؟ مایکروسافت قابلیت های جدید ردیاب چشمی را به ویندوز ۱۰ اضافه می کند عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME کار مایکروسافت با موبایل تمام شد ماوس و کیبورد جدید مایکروسافت به بازار عرضه شد همه می‌توانند از امروز هدست‌های واقعیت مجازی مایکروسافت را بخرند کنترل ویندوز ۱۰ با حرکات چشم برای اولین بار تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۲۰۱۷ با قیمت نجومی وارد ایران شد کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند اپلیکیشن Windows Photos مجهز به یک قابلیت جست وجوی هوشمند می‌شود قابلیت «روی کامپیوتر ادامه بده» ویندوز ۱۰ به آیفون می‌آید سامسونگ دو پردازنده اگزینوس جدید ۱۰ نانومتری تولید می کند قوی‌ترین پردازنده‌های AMD قوی‌ترین پردازنده‌های AMD مایکروسافت نسخه S ویندوز ۱۰ را در اختیار توسعه‌‌دهندگان قرار داد ماوس و کیبورد جدید مایکروسافت به بازار عرضه شد مایکروسافت ویندوز ۱۰ اس را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد دوربین‌های گوشی نوکیا با رابط کاربری لومیا از مایکروسافت ۲۵۰ هزار دلار جایزه بگیرید پردازنده های سری رایزن ۳ شرکت AMD در دو مدل مختلف معرفی شدند پردازنده های سری رایزن ۳ شرکت AMD در دو مدل مختلف معرفی شدند با ابزار جدید مایکروسافت، مناسب‌ترین سیستم را خریداری کنید «هولولنز» مایکروسافت باهوش تر می شود دستگاه هوشمند برای کنترل دما و انرژی خانه بنچمارک پردازنده‌ی Core i۹-۷۹۶۰X را ببینید بنچمارک پردازنده‌ی Core i۹-۷۹۶۰X را ببینید ارزش بخش بازی و سرگرمی مایکروسافت به ۹ میلیارد دلار رسید مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند مشکل خاموش شدن سرفیس پرو حل شد به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ پاییز عرضه می‌شود عرضه بی سر و صدای پردازنده‌های جدید شرکت اینتل عرضه بی سر و صدای پردازنده‌های جدید شرکت اینتل مایکروسافت اپلیکیشن اندروید خود را بروزرسانی کرد نصب لینوکس اوبونتو در ویندوز ۱۰ ممکن می شود مایکروسافت رسما به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون پایان داد احتمال معرفی گجت جدید مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل پردازنده میزو پرو ۷ توسط شرکت مدیاتک تایید شد جدیدترین پیش نمایش ویندوز ۱۰ با انبوهی از بهبودها موبایل های تحت برند نوکیا، به لنزهای Carl Zeiss مجهز می شوند ویندوز ۱۰ خود را حتما بروزرسانی کنید تولید اولین حافظه های فلش ۶۴ لایه دنیا توسط اینتل تولید اولین حافظه های فلش ۶۴ لایه دنیا توسط اینتل کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ رونمایی کرد کامپیوترهای All in one بازار را قبضه می‌کنند؟ کدام لپ تاپ مایکروسافت می‌تواند برای ما مناسب باشد؟ لپ تاپ مایکروسافت Surface Pro ۵ کالبد شکافی شد سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس i T۲۰۰ را برای اینترنت اشیا آغاز کرد مایکروسافت شناسنامه دیجیتالی صادر می‌کند بهترین میانبرهای کیبوردی ویندوز که باید از آن ها خبر داشته باشید لپ تاپ Surface و Surface Pro مایکروسافت در سرتاسر دنیا عرضه شدند رونمایی از پردازنده سرور جدید AMD در رقابت با اینتل کلکسیونی از محصولات استثنایی مایکروسافت +تصاویر اطلاعات چیپست اسنپدراگون ۴۵۰ لو رفت مایکروسافت office برای سیستم عامل Windows Store منتشر شد اپل واقعا از مایکروسافت کپی می‌کند؟ تجهیز کیبورد جدید مایکروسافت به حسگر اثر انگشت سونی و مایکروسافت نمی دانند باید با کنسول های میان نسلی خود چه کنند نسخه ویندوز شما تا چه مدت آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد؟ قیمت Xbox One S پیش از رونمایی پروژه اسکورپیو کاهش یافت مایکروسافت گوشی تاشدنی می سازد هر آنچه راجع به ایکس باکس وان ایکس باید بدانید مایکروسافت گوشی تاشدنی می سازد مقایسه مشخصات Xbox One X با PlayStation ۴ Pro + جدول ارتش آمریکا نسل جدید پردازشگر را می سازد احتمال توقف عرضه برخی نسخه‌های ویندوز ۱۰ به علت شکایت اینتل احتمال توقف عرضه برخی نسخه‌های ویندوز ۱۰ به علت شکایت اینتل رونمایی از "ایکس باکس وان ایکس" قوی‌ترین کنسول گیم مایکروسافت پردازنده نسل هفتمی اینتل و کارت گرافیک پاسکال دستکاری تراشه های اینتل توسط هکرها برای دور زدن فایروال ویندوز اینتل در مورد حق مالکیت معنوی شبیه‌سازی x۸۶ روی پردازنده‌های ARM هشدار داد اینتل در مورد حق مالکیت معنوی شبیه‌سازی x۸۶ روی پردازنده‌های ARM هشدار داد اینتل در مورد حق مالکیت معنوی شبیه‌سازی x۸۶ روی پردازنده‌های ARM هشدار داد ایکس‌باکس اسکورپیو باز هم قوی‌تر شد مایکروسافت با حس‌گر خمیده خود، از پیشرفته‌ترین دوربین‌های DSLR پیشی گرفت AMD خبر کاهش قیمت پردازنده های رایزن ۷ را تکذیب کرد بیلد جدیدی برای کاربران اکس باکس وان عرضه شد مایکروسافت گوشی را به PC تبدیل کرد رونمایی از آی مک پروی جدید با نمایشگر استثنایی و پردازنده ۱۸ هسته‌ای HTC Vive با سیستم عامل جدید اپل سازگار خواهد بود آپدیت جدید اسکایپ امکانات جالبی دارد! چگونه ساعت سایرکشورها را به ساعت ویندوز اضافه کنیم؟ لیست ماژول‌های ارائه شده برای Moto Z۲ Play Core i۹ اولین پردازنده ترافلاپی ویژه کامپیوترهای شخصی است طراحی ماوس جدید در مایکروسافت اینتل از SSD مخصوص پایگاه داده P۴۵۰۰ و P۴۶۰۰ رونمایی کرد نسل جدید تبلت‌های مایکروسافت رونمایی از پردازنده اینتل سری کور ایکس و i۹ در کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایوان هندزآن تبلت مایکروسافت سرفیس پرو مدل ۲۰۱۷ همه چیز درباره گوشی کنسل شده مایکروسافت با بدنه آلومینیومی اینتل خانواده پردازنده های Core X و سری جدید Core i۹ را معرفی کرد اینتل خانواده پردازنده های Core X و سری جدید Core i۹ را معرفی کرد اینتل و کاهش قیمت یک شبه برای غافلگیری! اینتل و کاهش قیمت یک شبه برای غافلگیری! تراشه‌های جدید موبایل ساخت آرم برای واقعیت مجازی کوالکام ۹۴۰ میلیون دلار خسارت به بلک‌ بری پرداخت می‌کند گوشی ویندوزی نوکیا RX-۱۰۰ مجهز به کیبورد فیزیکی در دنیای واقعی دیده شد تولید نسخه انحصاری ویندوز ۱۰ برای دولت چین ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ اس برای سرفیس پرو و سرفیس لپ‌ تاپ ارائه می‌شود کوالکام روزانه یک میلیون تراشه برای حوزه اینترنت اشیا عرضه می‌کند بهبود کیفیت سفرهای هوایی با هولولنز مایکروسافت مایکروسافت از تازه ترین کیبورد تایپ کاور خود با قیمت ۱۵۰ دلار رونمایی کرد نتایج نخستین بنچمارک اسنپدراگون ۶۶۰ منتشر شد بازی‌سازان در استفاده از قدرت ایکس‌باکس اسکورپیو آزاد هستند بازی‌سازان در استفاده از قدرت ایکس‌باکس اسکورپیو آزاد هستند عینک های آفتابی جایگزین گوشی های هوشمند می شوند پانزده مورد از بهترین لپ تاپ های ۲۰۱۷ در اسکورپیو هیچگونه محدودیتی در نرخ فریم‌ و رزولوشن برای سازندگان ایجاد نخواهد شد ۱۰ برند گران قیمت دنیای فناوری +اینفوگرافی شرایط پخش زنده ۴k از طریق اپلیکیشن آمازون در Xbox One S فراهم شد اطلاعات جدیدی از تراشه های اسنپدراگون ۸۴۵ و کایرین ۹۷۰ منتشر شد ویندوز ۱۰ اس قادر به اجرای لینوکس نیست تصاویر سرفیس پروی جدید، پیش از رونمایی در چین منتشر شدند نسل جدید پردازنده‌های اینتل احتمالاً شامل نسخه Core i۹ خواهد بود نسل جدید پردازنده‌های اینتل احتمالاً شامل نسخه Core i۹ خواهد بود ساعتی که به پارکینسونی‌ها کمک می‌کند بنویسند پردازنده قدرتمند اینتل در راه است پردازنده قدرتمند اینتل در راه است مایکروسافت از آژانس امنیت ملی آمریکا انتقاد کرد خداحافظی اینتل با پردازنده‌های ایتانیوم خداحافظی اینتل با پردازنده‌های ایتانیوم کم‌کاری دولت‌ها عامل گسترش باج‌افزار اخیر است پردازنده جدید و ده هسته ای اینتل برای گیمرها پردازنده جدید و ده هسته ای اینتل برای گیمرها قلم هوشمند سرفیس پن تعامل میان کاربر و ویندوز را دگرگون می‌کند جزییات رونمایی از جدیدترین ویندوز ۱۰ لپ‌تاپ سرفیس و پاسخ قدرتمند مایکروسافت به رقبا ساعت هوشمند مهندس مایکروسافت، لرزش دست مبتلایان پارکینسون را از بین می برد نقشه مایکروسافت برای بازار گوشی هوشمند چیست؟ سرفس لپ تاپ، کامپیوتری در برابر مک بوک ها چگونه مایکروسافت از ضعف اپل در لپ‌ تاپ استفاده کرد؟ دستیار صوتی هوشمند با قابلیت واکنش احساسی به عواطف انسان‌ها مایکروسافت در حال تست ابزار ایمن‌سازی مرورگر اج است گوشی هوشمند سرفیس از راه می رسد لپ تاپ سرفیس جدید با ویندوز ۱۰ S در راه است مایکروسافت در حال توسعه هوش مصنوعی احساسی برای تعامل بهتر با کاربران است سونی و مایکروسافت در E۳ ۲۰۱۷ مایکروسافت و اجبار کاربران به استفاده از مرورگر Edge و Bing در ویندوز ۱۰ S مدیرعامل مایکروسافت از معرفی موبایلی کاملاً متفاوت در آینده خبر می دهد مروری بر سفر ۵ ساله مایکروسافت در حوزه سخت افزار ساتیا نادلا یک گوشی متفاوت از مایکروسافت را وعده می‌دهد ویندوز ۱۰S؛ پاسخ مایکروسافت به سیستم عامل کروم آیا لپ‌تاپ‌هایی که با ویندوز ۱۰ اس عرضه می‌شوند، ارزش خرید دارند؟ مایکروسافت از ویندوز S۱۰ با رویکرد بازار آموزش رونمایی کرد مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ رونمایی شد مایکروسافت از نسخه جدید موس آرک رونمایی کرد مایکروسافت خبر از عرضه پوشیدنی هوشمند جدیدی می دهد آپدیت جدید Microsoft Teams با قابلیت‌های جدید برای iOS درآمد ۵ میلیون دلاری مایکروسافت از فروش گوشی در زمستان مایکروسافت شکست را می‌پذیرد مایکروسافت برای رقابت با کروم بوک ها برنامه ویژه ای دارد مایکروسافت لاگین مبتنی بر گوشی را جایگزین کلمه عبور می‌کند شایعات تازه در مورد امکانات تبلت سرفیس ۵ مایکروسافت مشخصات ایکس‌باکس پروژه اسکورپیو را پنجشنبه اعلام خواهد کرد مایکروسافت اج، مرورگری که ویدئوی ۴K اجرا می‌کند بازنشستگی بولتن های امنیتی مایکروسافت به تاخیر افتاد گوشی پیکسل ۲ فاقد جک هدفون خواهد بود گوگل آبروی مایکروسافت را برد لپ تاپ هیبریدی جدید مایکروسافت در راه است ایکس باکس وان ۵۰ دلار ارزان شد ایکس باکس وان ۵۰ دلار ارزان شد کشاورزان از هوش مصنوعی استفاده می کنند کشاورزان از هوش مصنوعی استفاده می کنند رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به زودی منزلتان را کنترل می‌کنند رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به زودی منزلتان را کنترل می‌کنند تخفیف‌های هیجان انگیز مایکروسافت برای جلب مشتری تخفیف‌های هیجان انگیز مایکروسافت برای جلب مشتری تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی تلاش مایکروسافت برای ساخت رایانه کوانتومی مایکروسافت در حال تبدیل به اپل بعدی است مایکروسافت در حال تبدیل به اپل بعدی است پیشنهاد وسوسه کننده مایکروسافت به کاربران مک بوک پیشنهاد وسوسه کننده مایکروسافت به کاربران مک بوک
برگشت به بالا