پردازنده های سری رایزن ۳ شرکت AMD در دو مدل مختلف معرفی شدند

عصر کالا- کمپانی AMD پردازنده های سری رایزن ۳ خود را در دو مدل مختلف رایزن ۳ ۱۲۰۰ (AMD Ryzen ۳ ۱۲۰۰) و رایزن ۳ ۱۳۰۰ ایکس (AMD Ryzen ۳ ۱۳۰۰X) رونمایی کرد.

شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

پردازنده های سری رایزن ۳ شرکت AMD در دو مدل مختلف معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، پردازنده رایزن 3 1300 ایکس با قیمت 129 دلار، به چهار هسته و چهار رشته با کلاک پایه 3.5 گیگاهرتز تجهیز شده است که این میزان در حالت بوست به 3.7 گیگاهرتز می‌رسد. علاوه بر این، به واسطه ویژگی XFR که پردازنده را با توجه به توانایی خنک‌کننده به صورت خودکار اورکلاک می‌کند، رایزن 3 1300 ایکس با فرکانس 3.9 گیگاهرتز و خنک‌کننده قدرتمند “Wraith Stealth” می‌تواند دستورات کاربران را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. در صورت تمایل هم می‌توان خنک‌کننده قوی‌تر “Wreath Max” را با لامپ‌های ال ای دی RGB و قیمت 59 دلار خریداری کرد.
رایزن 3 1200 دیگر پردازنده AMD است که با چهار هسته، چهار رشته و فرکانس پایه 3.1 گیگاهرتز (3.4 گیگاهرتز در حالت بوست)، برای سیستم‌های اقتصادی و کاربرانی که توان مالی پایین‌تری دارند، تولید شده است.

هر دو پردازنده‌ جدید AMD بر پایه پلتفرم AM4 طراحی شده و با مادربوردهایی که از چیپست‌های X370 ،B350 و A320 بهره می‌برند، سازگاری دارند.
پردازنده های سری رایزن 3 با مصرف برق 65 وات و چهار هسته پرداشگر واقعی را می‌توان رقیب اصلی پردازنده های Core i3 با چهار رشته و دو هسته پردازشگر در نظر گرفت. به علاوه، محصولات جدید AMD را به کمک مادربوردهای استاندارد B350 می‌توان اورکلاک کرد. اما تنها یک پردازنده در محصولات سری Core i3 چنین قابلتی داشته و برای افزایش فرکانس آن به صورت دستی نیز باید مادربوردهای گران‌تر Z270 را در اختیار داشته باشید.

برچسب ها

پردازندهای ام دیریزن
مطالب مرتبط بیشتر
مشکل خطرناک امنیتی در پردازنده های اینتل، ای ام دی و ای آر ام همکاری تاریخی برای دو رقیب دیرین همکاری تاریخی برای دو رقیب دیرین پردازشگر ۵۰ کوانتوم بیتی ساخته شد نسل هشتم پردازنده‌های اینتل از راه می‌رسد رونمایی از پردازنده چینی برای گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند آغاز تولید انبوه پردازنده Kirin ۹۷۰ هواوی تصاویر نسخه ای خاص از کارت گرافیک AMD Vega RX ۵۶ پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند معرفی رسمی پردازنده های SkyLake-X به همراه تاریخ عرضه اولین نتایج پردازنده AMD Threadripper ۱۹۵۰X در بازی و رندر اولین نتایج پردازنده AMD Threadripper ۱۹۵۰X در بازی و رندر اولین نتایج پردازنده AMD Threadripper ۱۹۵۰X در بازی و رندر عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند سامسونگ دو پردازنده اگزینوس جدید ۱۰ نانومتری تولید می کند قوی‌ترین پردازنده‌های AMD قوی‌ترین پردازنده‌های AMD قوی‌ترین پردازنده‌های AMD بنچمارک پردازنده‌ی Core i۹-۷۹۶۰X را ببینید مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند عرضه بی سر و صدای پردازنده‌های جدید شرکت اینتل پردازنده میزو پرو ۷ توسط شرکت مدیاتک تایید شد تولید اولین حافظه های فلش ۶۴ لایه دنیا توسط اینتل کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ رونمایی کرد سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس i T۲۰۰ را برای اینترنت اشیا آغاز کرد رونمایی از پردازنده سرور جدید AMD در رقابت با اینتل اطلاعات چیپست اسنپدراگون ۴۵۰ لو رفت ارتش آمریکا نسل جدید پردازشگر را می سازد اینتل در مورد حق مالکیت معنوی شبیه‌سازی x۸۶ روی پردازنده‌های ARM هشدار داد AMD خبر کاهش قیمت پردازنده های رایزن ۷ را تکذیب کرد رونمایی از آی مک پروی جدید با نمایشگر استثنایی و پردازنده ۱۸ هسته‌ای رونمایی از پردازنده اینتل سری کور ایکس و i۹ در کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایوان اینتل خانواده پردازنده های Core X و سری جدید Core i۹ را معرفی کرد اینتل و کاهش قیمت یک شبه برای غافلگیری! تراشه‌های جدید موبایل ساخت آرم برای واقعیت مجازی کوالکام ۹۴۰ میلیون دلار خسارت به بلک‌ بری پرداخت می‌کند کوالکام روزانه یک میلیون تراشه برای حوزه اینترنت اشیا عرضه می‌کند نتایج نخستین بنچمارک اسنپدراگون ۶۶۰ منتشر شد بازی‌سازان در استفاده از قدرت ایکس‌باکس اسکورپیو آزاد هستند در اسکورپیو هیچگونه محدودیتی در نرخ فریم‌ و رزولوشن برای سازندگان ایجاد نخواهد شد اطلاعات جدیدی از تراشه های اسنپدراگون ۸۴۵ و کایرین ۹۷۰ منتشر شد نسل جدید پردازنده‌های اینتل احتمالاً شامل نسخه Core i۹ خواهد بود پردازنده قدرتمند اینتل در راه است خداحافظی اینتل با پردازنده‌های ایتانیوم پردازنده جدید و ده هسته ای اینتل برای گیمرها
برگشت به بالا