رونمایی از پردازنده سرور جدید AMD در رقابت با اینتل

عصر کالا- شرکت ای ام دی از عرضه پردازنده سرور تازه خود به نام Epyc خبر داده که رقیبی جدید برای تراشه های مشابه شرکت اینتل محسوب می‌شود.

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

رونمایی از پردازنده سرور جدید AMD در رقابت با اینتل

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پی سی ورلد، تراشه های سرور بر روی رایانه های پیشرفته مورد استفاده در شرکت های تجاری، رایانه های شرکت های میزبان وب و ارائه دهنده خدمات کلود و ... نصب می شوند و شرکت های سازنده در تلاش هستند با کاهش مصرف برق و هزینه تولیدشان رقبا را از میدان به در کنند.

شرکت اینتل 98 درصد از بازار تراشه های سرور را در اختیار دارد و حالا ای ام دی با استفاده از Epyc در تلاش است بخش بیشتری از بازار یادشده را از آن خود کند.

یکی از تراشه های سری Epyc ای ام دی، Epyc 7251 نام دارد که هشت هسته ای و 2.1 گیگاهرتزی است که البته این سرعت به 2.9 گیگاهرتز قابل افزایش است. Epyc 7601 قدرتمندترین پردازنده این مجموعه 32 هسته ای است و سرعت آن از 2.2 تا 3.2 گیگاهرتز در نوسان است. مهم ترین پردازنده های سرور شرکت اینتل که Xeon نام دارند 24 هسته ای هستند.

پردازنده های یاد شده می توانند از 2666 مگاهرتز DDR4 DRAM، 2 ترابایت حافظه و 128 مسیر PCIe پشتیبانی کنند. قیمت مدل های مختلف این تراشه ها حدود 4000 دلار است.

برچسب ها

پردازنده
مطالب مرتبط بیشتر
همکاری تاریخی برای دو رقیب دیرین پردازشگر ۵۰ کوانتوم بیتی ساخته شد نسل هشتم پردازنده‌های اینتل از راه می‌رسد رونمایی از پردازنده چینی برای گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند آغاز تولید انبوه پردازنده Kirin ۹۷۰ هواوی پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند معرفی رسمی پردازنده های SkyLake-X به همراه تاریخ عرضه اولین نتایج پردازنده AMD Threadripper ۱۹۵۰X در بازی و رندر عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME سامسونگ دو پردازنده اگزینوس جدید ۱۰ نانومتری تولید می کند قوی‌ترین پردازنده‌های AMD پردازنده های سری رایزن ۳ شرکت AMD در دو مدل مختلف معرفی شدند بنچمارک پردازنده‌ی Core i۹-۷۹۶۰X را ببینید مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند عرضه بی سر و صدای پردازنده‌های جدید شرکت اینتل پردازنده میزو پرو ۷ توسط شرکت مدیاتک تایید شد تولید اولین حافظه های فلش ۶۴ لایه دنیا توسط اینتل کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ رونمایی کرد سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس i T۲۰۰ را برای اینترنت اشیا آغاز کرد اطلاعات چیپست اسنپدراگون ۴۵۰ لو رفت ارتش آمریکا نسل جدید پردازشگر را می سازد اینتل در مورد حق مالکیت معنوی شبیه‌سازی x۸۶ روی پردازنده‌های ARM هشدار داد AMD خبر کاهش قیمت پردازنده های رایزن ۷ را تکذیب کرد رونمایی از آی مک پروی جدید با نمایشگر استثنایی و پردازنده ۱۸ هسته‌ای رونمایی از پردازنده اینتل سری کور ایکس و i۹ در کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایوان اینتل خانواده پردازنده های Core X و سری جدید Core i۹ را معرفی کرد اینتل و کاهش قیمت یک شبه برای غافلگیری! تراشه‌های جدید موبایل ساخت آرم برای واقعیت مجازی کوالکام ۹۴۰ میلیون دلار خسارت به بلک‌ بری پرداخت می‌کند کوالکام روزانه یک میلیون تراشه برای حوزه اینترنت اشیا عرضه می‌کند نتایج نخستین بنچمارک اسنپدراگون ۶۶۰ منتشر شد بازی‌سازان در استفاده از قدرت ایکس‌باکس اسکورپیو آزاد هستند در اسکورپیو هیچگونه محدودیتی در نرخ فریم‌ و رزولوشن برای سازندگان ایجاد نخواهد شد اطلاعات جدیدی از تراشه های اسنپدراگون ۸۴۵ و کایرین ۹۷۰ منتشر شد نسل جدید پردازنده‌های اینتل احتمالاً شامل نسخه Core i۹ خواهد بود پردازنده قدرتمند اینتل در راه است خداحافظی اینتل با پردازنده‌های ایتانیوم پردازنده جدید و ده هسته ای اینتل برای گیمرها
برگشت به بالا