جلوگیری از اشتباهات داوران؛

سوت ورزشی هوشمند ساخته شد

عصر کالا- مخترعان ایرانی موفق به طراحی و ساخت سوت ورزشی هوشمندی شدند که از هدر رفتن زمان و اشتباهات داوران جلوگیری می کند.

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

سوت ورزشی هوشمند ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، یکی از مشکلات بزرگ در رشته های ورزشی زمان دار، تعیین زمان دقیق توسط داوران است که با خطای انسانی همراه است. از این رو مخترعان ایرانی موفق به طراحی و ساخت سوت هوشمندی شدند که مشکلات در این زمینه را رفع می کند.

در این دستگاه یک مدار الکترونیکی به یک سوت اتصال داده شده و یک مدار الکترونیکی برای نشان دادن زمان وجود دارد.

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با زدن سوت اول زمان سنج دستگاه شروع به حرکت می کند و با زدن سوت مجدد زمان سنج توقف می کند. داوران می توانند با استفاده از این طرح میزان از بین رفتن وقت را کاهش و میزان بهره وری از وقت را افزایش دهند.

تغییرات در ورزش توسط تکنولوژی به حدی بوده است که امروزه ورزش به فناوری متکی شده است و تکنولوژی می تواند در ورزش کردن کمک موثری داشته باشد.

سوت ورزشی هوشمند می تواند موقعیت دقیق توپ و بازیکن را 2111 بار در ثانیه مشخص کند محاسبه حرکات، سرعت، دقت و حتی قدرت ضربه توپ نیز با این تکنولوژی به راحتی محاسبه می شود. اگر این تکنولوژی در آمریکا نیز مورد استفاده قرار گیرد دیگر شاهد اشتباهات داوری در بازی های نخواهیم بود. تکنولوژی هایی نظیر این می تواند چهره ورزش را در سرتاسر دنیا تغییر دهند.

این طرح توسط فاطمه رضایی و پوریا شاهمرادی فریدونی به نتیجه رسیده است. همچنین این طرح در فستیوال نوآوری های صنعت تجهیزات ورزشی توانبخشی ارائه شد.

برچسب ها

لوازم ورزشیکفش ورزشیمچ بند ورزشی
مطالب مرتبط بیشتر
جدیدترین انواع سه‌چرخه چند؟ +جدول نرخ انواع تردمیل در بازار تهران چند؟ +جدول مظنه انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه بچگانه در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع تردمیل در بازار تهران چند؟ +جدول مظنه انواع دوچرخه بچگانه در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع تردمیل در بازار تهران چند؟ +جدول هدفون ورزشی "ضدآب" تولید شد چه کفشی مناسب کوهنوردی است؟ کفش فوتبال ایرانی قادر به رقابت با برندهای جهانی نیست پتانسیل تولید کفش‌های تخصصی ورزشی را داریم تولید کفش مجهز به تردمیل برای تسهیل تمرینات ورزشی ساخت کفشی با بازیافت آدامس کفش فوق سبک تولید شد کفش هوشمند ایرانی طراحی شد کفش دوستدار محیط زیست با جلبک تولید شد سبک و سریع ترین کفش ورزشی دنیا تولید شد کیسه هوای ویژه اسکی بازان کیسه هوای ویژه اسکی بازان تیم اسکی آمریکا با هدست واقعیت مجازی برای المپیک زمستانی آماده شد با این مچ بند هوشمند جلوی چاق شدن را بگیرید کفی کفش میزان خستگی را می سنجد کفش هوشمندی که احتمال سقوط صاحبش را هشدار می دهد عرضه ساعتی هوشمند برای حوزه‌های توانبخشی و ورزشی اصلاح الگوی حرکتی با "کفی الکتریکی هوشمند" ساخت محققان کشور کتانی ۲۰۰ دلاری از جنس گرافن ساخته شد نرخ انواع تردمیل در بازار چند؟ +جدول نرخ انواع تردمیل در بازار چند؟ +جدول خرید یک مچ بند هوشمند چقدر تمام می شود؟ تولید و صادرات کفش برند معروف ایتالیایی در ایران تنها ۲۵۰ برند معروف کفش و پوشاک در تهران مجوز دارند با این لباس ورزشی موسیقی گوش کنید خرید یک راکت تنیس چقدر آب می خورد؟ قیمت انواع لوازم جانبی شنا در بازار تهران؟ +جدول طراحی چکمه فضانوردی توسط شرکت البسه ورزشی لیست قیمت ارزان ترین و گران ترین توپ های فوتبال موجود در بازار قیمت انواع لوازم جانبی شنا در بازار تهران؟ +جدول اعلام فراخوان دریافت طرح های نوآورانه در زمینه تجهیزات ورزشی تولید لباس ورزشی از باکتری کشنده!+تصاویر برای خرید توپ ورزشی چقدر باید هزینه کرد؟+جدول قیمت برای خرید لباس ورزشی خارجی چقدر باید هزینه کرد؟ + جدول قیمت کفش خود را هوشمند انتخاب کنید کفش خود را هوشمند انتخاب کنید
برگشت به بالا