مجهز به حسگرهای مختلف؛

روبات های پلیس در ۱۶شهر دنیا به کار گرفته می شوند

عصر کالا- شرکتی نوپا در سیلیکون ولی روباتهای پلیسی ساخته که مجهز به حسگرهای مختلف هستند و در ۱۶شهر به کار گرفته می شوند.

جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

روبات های پلیس در ۱۶شهر دنیا به کار گرفته می شوند

 به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از مهر، این روبات کوچک، چندان نیروی امنیتی قدرتمندی به نظر نمی رسد اما به زودی در فروشگاه های متعددی در سراسر دنیا به کار گرفته خواهد شد.  شرکتی نوپا در سیلیکون ولی روبات Knightscope K5 را ساخته است. تخصص این روبات مبارزه با جرایم است. 

شرکت سازنده آن اعلام کرده به تازگی قراردادی برای استفاده از این روبات در 16شهر امضا کرده است. Knightscope K5 در سال 2013و پس از حادثه تیراندازی در یک دبستان ساخته شد.  سازندگان آن معتقدند روباتها می توانند به نیروی پلیس کمک کنند و با بهره گیری از هوش آنها می توان تا 50درصد جرایم را کاهش داد. 

تاکنون تعدادی از شرکت ها مانند مایکروسافت و چند فروشگاه در آمریکا دو مدل K3 و K5 را به کار گرفته اند. پیش بینی می شود در آینده نیروی پلیس نیز این روبات ها را به کار گیرد. 

روبات K5 مجهز به مکان یاب، لیزر و فناوری تشخیص گرما است. طراحی روبات نیز به گونه ای است که نیازی به کنترل انسان ندارد. علاوه بر موارد گفته شده روبات دارای دوربین های مراقبتی، حسگر، ردیاب های بو، تصویربرداری گرمایی است. 

همچنین مجهز به اسکنرهایی است که در هر دقیقه می تواند 300خودرو را ثبت کند.   هنگام گشت زنی نیز با استفاده از لیزر و فناوری مکان یاب مسافت ها را تخمین می زند.

برچسب ها

روباتبازار فناوری
مطالب مرتبط بیشتر
مظنه خرید قلم نوری در بازار خرید یک USB هاب ارزان چقدر تمام می شود؟ پهپاد ۲۸ موتوره عملیات نجات و جستجو انجام می دهد تویوتا روبات بسکتبالیست ساخت نانوربات تومورهای سرطانی موش ها را از بین برد این ربات به تکنسین های انبار کمک می کند روبات ورزشکاری که عرق می‌کند این پهپاد با دست کنترل می شود استفاده از نرم افزارهای قدیمی تا سال ۲۰۲۰ ناممکن می شود تولید اولین ربات سازگار با دستیار صوتی هوشمند الکسا تولید رباتی که حرکات آکروباتیک انجام می‌دهد ربات چهارپا که به اندازه سگ‌های واقعی توانمند است + عکس ۱۰ محصول نانو تاییدیه دریافت کردند رباتی که دقت جراحی‌های پزشکی را دوچندان می‌کند روبات‌ها جای موبایل را خواهند گرفت! روبات ها کارمند فروشگاه می شوند روبات های شارژر ساخته می شوند بازار فناوری اطلاعات پایش می شود روباتی برای وجین کردن علف های هرز مبلمان روباتیک ساخته شد روبات خارق العاده یک شرکت آمریکایی برای کودکان سود نجومی فروش لوازم جانبی موبایل و تبلت محافظت روبات روسی از تماشاچیان جام جهانی پوست بیونیک برای روبات ها ساخته شد صادرات ۶.۱ میلیون دلاری محصولات فناوری در پارک علم‌وفناوری یزد پیشگامی چین در عرصه روبات ها گوگل کشتی فضایی می سازد آی بی ام خدمات بازاریابی هوشمند ارائه می‌دهد در خانه‌تان را از هر جای کره زمین باز کنید کارتهای نامعتبر گارانتی از بازار کامپیوتر جمع آوری شد چرا چرخ بازار نمی‌چرخد؟ کسادی در بازار موبایل ساخت پنجه روباتیک همه کاره با الهام از اختاپوس بنابراین دلایل از ابزارآلات هوشمند فاصله بگیرید! ساخت نخستین روبات مانکن ایرانی توسط پژوهشگران دانشگاه شریف توشیبا بیشترین رشد را در صنعت ذخیره سازی سال ۲۰۱۶ داشت عرضه نسل اول سیستم‌های خانه هوشمند در نمایشگاه فناوری چین ۴۸ میلیون کاربر توییتر روبات هستند سرعت و فناوری در SSD های جدید ADATA یافت می شود نسل جدید و شگفت انگیز باتری ها با نام ULTRA-EFFICIENT GLASS جایگزین LITHIUM-ION خواهد شد! روبات‌ها با ماهیچه و پوست بدن انسان پیوند می‌خورند رونمایی از تازه‌ترین کارت گرافیک ان ویدیا سامسونگ از محصولات حوزه فناوری ۵g خود رونمایی کرد یخچالی که سال ۲۰۵۰ به بازار می آید + تصاویر به زودی ۱۰ میلیون موبایل در ایران زباله می‌شود رونمایی از یک کالسکه هوشمند در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ +تصاویر بهترین دستگاه‌های پوشیدنی سال ۲۰۱۶ بهترین دستگاه‌های پوشیدنی سال ۲۰۱۶ بهترین دستگاه‌های پوشیدنی سال ۲۰۱۶ تمایل روسیه برای حضور در بازار فناوری ایران تمایل روسیه برای حضور در بازار فناوری ایران ناسا روبات قدیمی‌اش را به حراج گذاشت ناسا روبات قدیمی‌اش را به حراج گذاشت روبات خدمتکار خانه روبات خدمتکار خانه روبات‌های جاروبرقی در حال تسخیر خانه‌ها روبات‌های جاروبرقی در حال تسخیر خانه‌ها معرفی یک ربات احساساتی در نمایشگاه برلین معرفی یک ربات احساساتی در نمایشگاه برلین
برگشت به بالا