روبات ورزشکاری که عرق می‌کند

عصر کالا- کنشیرو و برادرش کنگورو دو روبات شبه‌انسانی هستند که با شباهت زیادی به آناتومی بدن انسان،‌توسط محققان دانشگاه توکیو ساخته شده‌اند.

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

روبات ورزشکاری که عرق می‌کند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبر آنلاین، طراحی منحصربه‌فرد این روبات‌ها باعث شده حرکات بدن آنها نسبت به دیگر روبات‌های موجود، شباهت زیادی به حرکات طبیعی بدن انسان داشته‌باشد.

درواقع توانایی ورزش کردن کنگورو را می‌توان با فعالیت‌های محدود بسیاری ازانسان‌های پشت میز نشین مقایسه کرد،‌این روبات می‌تواند دراز‌نشست بزند، شنا برود و حتی حرکات کششی انجام دهد. با این‌همه شگفت‌انگیز‌ترین ویژگی او عرق کردن پس از ورزش است.

مکانیزمی که به این روبات امکان انجام فعالیت‌هایی مانند انسان را می‌دهد،‌با افزایش فعالیت داغ می‌شود از این رو برا خنک کردن آن به عبور جریان آب از میان چارچوب فلزی بدنه روبات نیاز است. بخار آب از میان حفره‌هایی در اسکلت فلزی روبات خارج می‌شود تا فرایند خنک‌سازی تکمیل شود.

محققان این دو روبات را برای مطالعه دقیق روی حرکات انسانی ابداع کرده‌اند اما در طولانی مدت می‌توان از آنها به عنوان راننده در تست‌های آزمایشی تصادف استفاده کرد و در آینده‌ای دورتر شاید حتی بتوان از آنها در عملیات امداد و نجات استفاده کرد.

برچسب ها

روباتروبات مانکنروباتیکورزش
مطالب مرتبط بیشتر
آینه ای که در خانه با شما ورزش می کند قیمت انواع دوچرخه ثابت در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه بچگانه در بازار تهران؟ +جدول نرخ انواع دوچرخه ثابت در بازار تهران؟ +جدول مظنه انواع تردمیل در بازار تهران؟ +جدول ساخت روبات‌های چابک با الهام از عنکبوت جهنده تویوتا روبات بسکتبالیست ساخت نانوربات تومورهای سرطانی موش ها را از بین برد نانوربات تومورهای سرطانی موش ها را از بین برد لیست قیمت انواع لوازم جانبی دوربین ورزشی تیم اسکی آمریکا با هدست واقعیت مجازی برای المپیک زمستانی آماده شد سامسونگ گلکسی نوت ۸ به ورزشکاران هدیه می‌دهد این ربات به تکنسین های انبار کمک می کند این ربات به تکنسین های انبار کمک می کند این ربات به تکنسین های انبار کمک می کند نرخ انواع تردمیل در بازار چند؟ +جدول تولید اولین ربات سازگار با دستیار صوتی هوشمند الکسا تولید رباتی که حرکات آکروباتیک انجام می‌دهد تولید رباتی که حرکات آکروباتیک انجام می‌دهد ربات چهارپا که به اندازه سگ‌های واقعی توانمند است + عکس ربات چهارپا که به اندازه سگ‌های واقعی توانمند است + عکس چرا باید صندلی ماساژور بخریم؟ نرخ انواع تردمیل در بازار چند؟ +جدول رباتی که دقت جراحی‌های پزشکی را دوچندان می‌کند رباتی که دقت جراحی‌های پزشکی را دوچندان می‌کند قیمت انواع دوچرخه در بازار؟ +جدول با این لباس ورزشی موسیقی گوش کنید روبات‌ها جای موبایل را خواهند گرفت! نرخ پرفروش‌ترین انواع تردمیل در بازار +جدول لیست گرانقیمت ترین توپ های والیبال در بازار روبات ها کارمند فروشگاه می شوند قیمت انواع لوازم جانبی شنا در بازار تهران؟ +جدول طراحی چکمه فضانوردی توسط شرکت البسه ورزشی لیست قیمت ارزان ترین و گران ترین توپ های فوتبال موجود در بازار روبات های شارژر ساخته می شوند نرخ پرفروش‌ترین انواع تردمیل در بازار +جدول گشت مبارزه با قاچاق در منیریه تهران مربی هوشمند ورزش هم از راه رسید روباتی برای وجین کردن علف های هرز مبلمان روباتیک ساخته شد مبلمان روباتیک ساخته شد روبات خارق العاده یک شرکت آمریکایی برای کودکان محافظت روبات روسی از تماشاچیان جام جهانی پوست بیونیک برای روبات ها ساخته شد پیشگامی چین در عرصه روبات ها روبات های پلیس در ۱۶شهر دنیا به کار گرفته می شوند ساخت پنجه روباتیک همه کاره با الهام از اختاپوس ساخت نخستین روبات مانکن ایرانی توسط پژوهشگران دانشگاه شریف ساخت نخستین روبات مانکن ایرانی توسط پژوهشگران دانشگاه شریف ۴۸ میلیون کاربر توییتر روبات هستند روبات‌ها با ماهیچه و پوست بدن انسان پیوند می‌خورند ناسا روبات قدیمی‌اش را به حراج گذاشت ناسا روبات قدیمی‌اش را به حراج گذاشت روبات خدمتکار خانه روبات خدمتکار خانه روبات‌های جاروبرقی در حال تسخیر خانه‌ها روبات‌های جاروبرقی در حال تسخیر خانه‌ها معرفی یک ربات احساساتی در نمایشگاه برلین معرفی یک ربات احساساتی در نمایشگاه برلین
برگشت به بالا