پلیس فتا هشدار داد :

از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیک خرید کنید

عصر کالا- سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: شهروندان هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به معتبر بودن سایت فروشگاهی اطمینان حاصل کنند.

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیک خرید کنید

به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از مهر، سرگرد مهدی شکیب به نماد اعتماد الکترونیک اشاره کرد و افزود: مرکز توسعه و تجارت الکترونیک با ارائه نماد اعتماد الکترونیک(E-namad) و نظارت بر سایت‌های فروشگاهی که دارای فعالیت مجاز هستند، توانسته است تا حدودی زمینه ساز کاهش وقوع جرائم مالی در فضای مجازی شود.

وی تأکید کرد: هموطنان دقت داشته باشند خرید از فروشگاه‌های دارای نماد، ضریب اطمینان بیشتری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا افزود: خرید آنلاین (برخط) کالا و خدمات از با ارزش‌ترین خدماتی است که در بستر اینترنت و فضای مجازی ارائه می‌شود، خریدهای آنلاین علاوه بر مزیت‌های زیادی که دارد متأسفانه دارای معایبی نیزهست.

سرگرد شکیب ادامه داد: افراد سودجو با سوء استفاده از حسن اعتماد یا کم دقتی خریداران و مشتریان، اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کنند که در صورت رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیسی می‌توان از یک خرید موفق در ایام عید نوروز لذت برد؛ براین اساس هموطنان باید نسبت به خریدهای اینترنتی و اعتمادهای مجازی دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از شگردهای مجرمانه در این زمینه، افزود: یکی از شگردهایی که در این ایام افزایش پیدا کرده است، خرید و فروش اجناس دست دوم است که افراد سودجو با استفاده از تبلیغات جذاب و اغواکننده سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی را ترغیب به خرید کالا کنند.

سرگرد شکیب ادامه داد: افراد سودجو در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده‌اند و با سود بردن از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی از هموطنان خواست، موارد مجرمانه و مشکوک را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ثبت کنند تا پلیس فتا بتوانند از وقوع جرائم سایبری جلوگیری کند.

برچسب ها

فروشگاه‌ اینترنتیپلیس فتافضای مجازی
مطالب مرتبط بیشتر
مراقب کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش کالا باشید عبور کاربران شبکه‌های اجتماعی از مرز ۳ میلیارد نفر به اینترنت کودکان چه گذشته است؟ فروشگاه‌های آنلاین و ویترین‌های خالی از گوشی فریب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی‌ را نخورید اینستاگرام به روزرسانی شد مقاومت در بازار تلفن همراه به سبک فروشگاه های اینترنتی قابلیت اطمینان از مشاهده تمامی تصاویر به اینستاگرام افزوده شد افزودن امکان طرح پرسش از استوری گذاران اینستاگرام موسیقی به استوری اینستاگرام اضافه می‌شود؟ پیام‌رسان فیس بوک به قابلیت ترجمه خودکار مجهز شد قابلیت ارسال ویدیوهای بلند از فردا به اینستاگرام اضافه می‌شود اولین تصویر از بخش جدید Activity در اینستاگرام قابلیت جدید اینستاگرام برای استوری شناسایی چالش‌های بزرگ اینترنتی قابلیت جدید اینستاگرام و اطمینان از مشاهده تمامی تصاویر از قابلیت جدید برنامه گوگل فوتوز بهره‌مند شوید پایان نگرانی درباره مشاهده همه پستهای ارسالی در اینستاگرام بازیابی اطلاعات حذف شده در واتس‌اپ ممکن شد به اشتراک گذاری عکس های دیگران در استوری اینستاگرام قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌ها در اینستاگرام فراهم شد فیسبوک بالاترین درصد بی‌اعتمادی را در میان کاربران دارد حضور مدیرعامل اینستاگرام در ایران خاموش‌کردن جستجو به اپلیکیشن یوتیوب افزوده شد اینستاگرام برای کاربران ویندوز فون حذف شد اینستاگرام ویژگی «پرتره» را افزود قابلیت‌های جدید پیام‌رسان واتس‌اپ در جدیدترین به روز رسانی اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر در رسوایی فیس بوک فاش شده است! تلنگری به همه‌ی پیام‌رسان‌های ایرانی! محدودیت زمانی واتس‌اپ برای حذف پیام بیشتر شد خریدهای اینترنتی عید را آگاهانه انجام دهید ارائه شبکه اجتماعی سامسونگ واقعیت دارد؟ پردانلودترین اپلیکیشن جهان شناسایی شد مشکل پیام‌رسان‌های داخلی چیست؟ در این فروشگاه خبری از کارت کشیدن و ایستادن در صف نیست رونق کسب و کار با گسترش فروشگاه های اینترنتی ضرر ۱۳۰ میلیارد روبلی روسیه از سایتهای خارجی فروش کالا در خریدهای اینترنتی کلاه سرتان نرود این ربات به تکنسین های انبار کمک می کند کدام یک در خرید آنلاین‌ مهمتر است؛ امنیت یا راحتی؟ ارسال ایمیل‌های جعلی با یک بدافزار فیسبوک شما را در عکس‌های تگ نشده شناسایی می‌کند اینترنت ارزان شد یا گران؟ چطور حریم خصوصی را در شبکه‌های اجتماعی حفظ کنیم؟ ۵ میلیارد دلار خرید آنلاین در جمعه سیاه آمریکا هر آنچه برای امنیت مجازی لازم دارید مدل اینترنت غیرحجمی تصویب شد احتمال اضافه شدن قابلیتی جدید و جالب به اینستاگرام چین در حال تسخیر بازار خرده فروشی اینترنتی روسیه نرم افزار سوپر مارکت آنلاین راه اندازی شد تشریح ابعاد طرح رجیستری و خبر انتشار سند کودک و اینترنت در جهان تجارت آنلاین چه می‌گذرد؟ اعتماد به خریدهای اینترنتی چگونه به وجود آمد؟ عرضه قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی راهکارهایی برای ردیابی گوشی های هوشمند کشف ۱/۵ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در جوانرود توصیه پلیس در خصوص امنیت لپ‌تاپ ها توقیف لوازم خانگی میلیاردی قاچاق ارزان‌فروشی کالاهای قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی ادامه عرضه کالای قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی سرعت رشد اینستاگرام از هر زمان دیگری بیشتر شده است طرح‌ سامانه‌های الکترونیکی تجارت امسال نهایی می‌شود پنج راهکار برای ایمن ماندن به هنگام استفاده از wifi در فضای عمومی پنج راهکار برای ایمن ماندن به هنگام استفاده از wifi در فضای عمومی دوری دست و سر از سرمای زمستان چقدر هزینه دارد؟ دوری دست و سر از سرمای زمستان چقدر هزینه دارد؟
برگشت به بالا