لامپی که با باکتری روشن می‌شود

عصر کالا- طراح هلندی ترزا ون دونگن لامپ LED بدون نیاز به الکتریسیته ساخته که فقط از طریق الکتروشیمی و باکتری محیط را روشن می‌کند.

يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

لامپی که با باکتری روشن می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اینهبیتت، این طراح نام لامپ خود را «جرقه نور» نامیده که بی‌نیاز به منبع الکتریکی و باتری است و فقط موجود زنده درون لامپ برای تولید نور نیازمند تغذیه است.
این لامپ کروی از چهار قسمت جداگانه حاوی باکتری ساخته شده و با فعالیت میکروارگانیسم خود در مرکز لامپ روشنایی مداوم ایجاد می‌کند. الکترودهای موجود در هر قسمت لامپ این جریان را دریافت و نیروی لازم برای روشنایی لامپ LED حاصل می‌شود.
وی در ادامه افزود: مادامیکه هر دو هفته یک قاشق چای خوری "استات" به داخل لامپ اضافه شود، رشته های ال ای دی بدون هیچ انرژی اضافه 24 ساعته روشنایی ایجاد خواهند شد.کاربر باید هر چند ماه یک بار مجراهای درون لامپ را تمیز و از آب، نمک و ویتامین‌ها پر کند.به زودی این لامپ نه به عنوان نمونه اولیه بلکه برای استفاده عموم در بازار عرضه خواهد شد.

برچسب ها

لامپلامپ
مطالب مرتبط بیشتر
چراغ جادویی علاالدین برای کمک به سالمندان چهار دلیل برای استفاده از چراغ هوشمند در خانه نرخ انواع لامپ‌های کم مصرف در بازار؟ +جدول با این لامپ هوشمند قهوه سازتان را هم روشن کنید جدیدترین گجت‌های هوشمند؛ راهی برای افزایش امنیت منازل صنعت لوسترسازی نیاز به حمایت های دولت برای رسیدن به جایگاه مهمترین صنعت صادراتی ایران دارد عرضه دستگاهی با قابلیت کم‌ و زیاد کردن نور لامپ در کشور قیمت انواع لامپ‌های LED COB؟ +جدول خلاقیت با استفاده از لامپ +تصاویر قیمت فروش انواع لامپ در بازار ممنوعیت استفاده از لامپ‌های رشته‌ای در روسیه قیمت انواع لامپ‌های LED COB؟ +جدول تولید نخستین لامپ‌های LED در کشور خرید یک لامپ کم مصرف چقدر تمام می شود؟ لامپهای شناور ابری موسیقی پخش می کنند قیمت انواع لامپ‌های LED COB؟ +جدول قیمت پرفروش‌ترین‌ لامپ‌های کم مصرف؟ +جدول ۵ میلیون لامپ پرمصرف در اماکن اداری تهران جایگزین می‌شود قیمت پرفروش‌ترین‌ لامپ‌های کم مصرف؟ +جدول کم مصرف ترین لامپ جهان وارد بازار شد درخشان‌ترین "لامپ پرنده" جهان درخشان‌ترین "لامپ پرنده" جهان لامپ‌های کم مصرف بیماری‌زا هستند؟ لامپ‌های کم مصرف بیماری‌زا هستند؟ لامپ های هوشمند منازل باهوش تر شدند لامپ های هوشمند منازل باهوش تر شدند
برگشت به بالا