دوچرخه ای با فناوری شناسایی صورت ساخته شد

عصر کالا- یک استارت آپ اسپانیایی دوچرخه ای مجهز به فناوری شناسایی صورت ساخته است. اگر رایانه نصب شده در دوچرخه فرد را احراز هویت نکند، سیستم نیرومحرکه آن قفل می شود.

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸:۰۰

دوچرخه ای با فناوری شناسایی صورت ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، برخی شرکت ها سعی دارند دوچرخه های برقی بسازند که شباهت زیادی به دوچرخه های عادی داشته باشند. برخی دیگر از تولید کنندگان نیز سعی دارند ویژگی های نوآورانه جدید به دوچرخه ها اضافه کنند.

درهمین راستا دوچرخهX one دارای سیستم شناسایی صورت است. استارت آپ اسپانیایی Rayvolt این دوچرخه را ابداع کرده است. متمایزترین ویژگی X one یک نمایشگر و رایانه اندرویدی است که روی  قسمت اصلی آن نصب شده است.

این نمایشگر تا حدودی شبیه نمونه های مشابه کوچکی است که روی دوچرخه های برقی نصب می شوند و به کاربر اجازه می دهد قابلیت های مختلفی مانند تنظیم پدال موتوری، کنترل سرعت و سطح شارژ  وسیله نقلیه را کنترل کند.

علاوه بر آن رایانه موجود در X one با استفاده از یک دوربین یکپارچه و نرم افزار فناوری شناسایی صورت، افراد را احراز هویت می کند. اگر مشخص شود فردی (به طور از پیش تعیین شده)  اجازه استفاده از دوچرخه را ندارد، رایانه موتور را روشن نمی کند و سیستم نیرومحرکه آن قفل می شود.

فناوری های دیگر این دوچرخه عبارتند از چراغ های پشتی و جلویی که مجهز به حسگر نور محیط، نشانگرهایی در انتهای دسته دوچرخه که با توجه به حرکت سر فعال می شوند و قابلیت کنترل صوتی برخی ویژگی ها.

با توجه به مدل انتخابی دوچرخه یک پک باتری سامسونگ یا پاناسونیک 2.5تا 4 ساعته روی آن نصب شده است. سیستم پدال موتوری با کمک این باتری می تواند 50تا75 کیلومتر را طی کند.

 موتوری 250 یا 750 واتی پشت دوچرخه نصب شده  است. حداکثر سرعت این دوچرخه با توجه به باتری 25 و 45 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

 چارچوب دوچرخه از آلومینیوم 6061 ساخته شده که در محل نصب رایانه پوششی از جنس فیبرکربنی دارد. وزن آن نیز 22 کیلوگرم است.

این دوچرخه برای جمع آوری سرمایه تجاری سازی در Indiegogo با قیمت 1999 دلار عرضه شده و از ماه ژوئن بارگیری می شود.

برچسب ها

دوچرخه
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت انواع دوچرخه در بازار چند؟ +جدول نرخ انواع دوچرخه بچگانه در بازار؟ +جدول دستیارهای صوتی به دوچرخه‌ها رسید نرخ انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول نرخ انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول مظنه انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول نرخ انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول مظنه انواع دوچرخه ثابت در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول تولید سبک ترین دوچرخه برقی تاشوی جهان قیمت انواع دوچرخه ثابت در بازار تهران؟ قیمت انواع دوچرخه کوهستان مناسب برای آقایان و بانوان مظنه قیمت کلاه ایمنی دوچرخه در بازار چقدر است؟ نرخ انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول دوچرخه الکتریکی لامبورگینی در راه است اولین دوچرخه تولید شده با چابگر ۳ بعدی قیمت انواع دوچرخه در بازار تهران؟ +جدول دوچرخه برقی هوشمند هم به بازار آمد نرخ انواع دوچرخه در بازار چند؟ +جدول مظنه انواع دوچرخه در بازار چند؟ +جدول نرخ انواع دوچرخه در بازار چند؟ +جدول تولید دوچرخه ایمن برای تنبل ها نخستین نمایشگر کلاه ایمنی دوچرخه سواران ساخته شد قیمت انواع دوچرخه در بازار؟ +جدول قیمت انواع دوچرخه بچگانه در بازار +جدول نرخ انواع دوچرخه در بازار؟ +جدول غول خودروسازی دنیا دوچرخه برقی تولید کرد نرخ انواع دوچرخه در بازار؟ +جدول این ویزور دوچرخه سواری ۹۸ درصد اشعه های مضر را دفع می کند حذف زنجیر از نسل جدید دوچرخه ها دوچرخه‌های نظامی مونتاگ +عکس مظنه انواع دوچرخه بچگانه در بازار +جدول قیمت انواع دوچرخه ثابت در بازار +جدول اعتراض تولیدکنندگان اروپایی دوچرخه به دامپینگ چین مظنه انواع دوچرخه بچگانه در بازار +جدول بادکردن تایرهای پنچر با پمپ جیبی در ۴۰ ثانیه با این ماشین لباسشویی، لاغر کنید مظنه انواع دوچرخه بچگانه در بازار +جدول مظنه انواع دوچرخه بچگانه در بازار +جدول از مبل راحتی مزدا تا قایق موج سواری فورد + عکس منتظر اسکوترهای برقی BMW باشید! +تصاویر قیمت جدیدترین انواع دوچرخه در بازار؟ +جدول مظنه انواع دوچرخه بچگانه در بازار +جدول لیست برخی دوچرخه های موجود در بازار قفل دوچرخه‌ای که گوشی هوشمند شما را قفل می‌کند این دوچرخه دست‌ساز است+تصاویر دوچرخه ای با قابلیت پاکسازی هوا دوچرخه ای با قابلیت پاکسازی هوا
برگشت به بالا