مقاوم به ضربه؛

نسل جدید شیشه های موبایل ساخته شد

عصر کالا- نسل آتی فناوری نمایشگر تلفن های هوشمند علاوه بر مقاومت دربرابر ضربه و آب طوری مهندسی شده که شبیه شیشه واقعی به نظر می رسد یا سطح آن دارای بافت متفاوتی است.

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

نسل جدید شیشه های موبایل ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، شرکت Corning که شیشه نمایشگرهای آیفون را می سازد، در یک کنفرانس خبری از طراحی جدید خود رونمایی کرد که بافتی واقعی به شیشه می افزاید.

نسل جدید شیشه های این شرکت Vibrant Gorilla Glass نام دارد و نخستین بار در 2016 معرفی شد. «کرونینگ» وعده داده بود تولیدکنندگان موبایل می توانند تصاویر با کیفیت بالا را مستقیم روی آن پرینت بگیرند.

اما آخرین نمونه این طرح اولیه یک گام فراتر رفته است. این تکنیک تصاویر پرینت شده را با شیشه حکاکی شده ای ترکیب می کند. این شیشه طوری طراحی شده تا بافتی متفاوت مانند چوب، سنگ یا مرمر صیقل یافته یا حتی پوست مار ایجاد کند. در نتیجه  لمس آن شبیه شیشه های معمول نخواهد بود.

تصویر پشت شیشه و بافت متفاوت روی آن ترکیبی خارق العاده ایجاد می کند.

البته کورنینگ علاوه بر بافت های مختلف، شیشه های شفاف را نیز آزمایش کرده است. در این حالت می توان داخل موبایل را به طور کامل دید.  علاوه برآن شیشه با رنگ های منعکس کننده نور  نیز ساخته شده است.

همچنین نمایشگرهای جدید نسبت به نسل های قبلی مقاومت بیشتری در برابر افتادن دارند. به گفته شرکت تولید کننده شیشه جدید می تواند در برابر  15 بار افتادن روی سطوح سخت مقاومت کند.

هرچند شرکت کورنینگ اعلام نکرده کدام شرکت ها از آخرین نسخه نمایشگر آن استفاده می کنند اما اعلام کرده نخستین موبایل های مجهز به آن در سال جاری عرضه می شوند.

برچسب ها

صفحه نمایشنسل جدید
مطالب مرتبط بیشتر
جاسوسی از صفحه نمایش رایانه توسط میکروفون احتمال حذف قابلیت لمس سه‌بعدی از صفحه نمایش‌ گوشی‌های ۲۰۱۹ شرکت اپل همکاری اپراتور آمریکایی با ال‌جی برای اینترنت ۵G مودم‌های وارداتی نسل چهارم اینترنت ثابت گواهی‌های لازم برای ترخیص از گمرک را دریافت کرد مظنه موبایل‌های۴G در بازار +جدول مقاوم شدن صفحه گوشی در برابر ۱۵ بار افتادن متوالی هیدروژل جدید برای جذب بیشتر رطوبت هوا ساخته شد ال‌جی از پس تولید پنل‌های اولد آیفون برمی‌آید؟ راهنمای خرید محافظ صفحه نمایش ال جی برای هواوی صفحه نمایش می‌سازد اپل نمایشگر تولید می کند زمان ورود پرچمدار بعدی HTC به بازار مدل جدید Meizu M۶s با رم ۴ و ۶ گیگابایتی مشخصات فاش شده از گوشی HTC Desire ۱۲ Plus عکس لورفته گوشی وان پلاس ۶ با شکاف بالای نمایشگر ZTE دو گوشی مقرون به صرفه معرفی کرد گوشی هوشمند Blu Vivo X معرفی شد رندرهای جدید Meizu ۱۵ Plus از صفحه نمایشی اختصاصی خبر می‌دهند +تصاویر اعلام ویژگی های گوشی پرچمدار تازه ال جی موبایل با نمایشگر کم مصرف ساخته می شود آلکاتل ۵ اسفند سه گوشی جدید معرفی می‌کند گوشی Q۶؛ میان رده‌ای جذاب از شرکت LG اطلاعات جدید فاش شده از Asus ZenFone ۵ Lite نمایشگر ضدضربه موتورلا پوسته پوسته می شود! نمایشگر الماسی ۲۰۱۹ به بازار می آید وابستگی اپل به سامسونگ کمتر می‌شود؟ اولین گوشی با حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر عرضه می شود احتمال بالای عرضه گوشی‌های نسل جدید سونی با صفحه نمایش OLED گوی کریستالی هوشمند چینی ها گوشی تاشو با ۲ نمایشگر مستقل می سازند همه چیز درباره نسل آینده تلویزیون‌ها مانیتوری با قابلیت ایجاد تمایز میان یک میلیارد طیف رنگی سرایت مشکل نمایشگرهای لمسی آیفون به گوشی پیکسل تصویری از وان پلاس ۵T با حاشیه‌های کم صفحه‌ نمایش منتشر شد بحران جدید گوگل: نقص فنی نمایشگرهای پیکسل Dell حاکم مطلق بازار جهانی مانیتور همکاری سامسونگ و ال‌جی برای تولید صفحه نمایش OLED مانیتور ۳۲ اینچی خمیده‌ AOC با قیمت ۴۳۰ دلار فیلیپس از دو مانیتور ۳۱.۵ اینچی با پنل IPS رونمایی می‌کند اولتراشارپ UP۳۲۱۸K دل؛ مانیتوری که از آینده آمده است گوشی‌های ۵G تا ۲۰۱۹ به بازار می‌آیند ال‌جی به کمک اپل می‌رود ۲۰۱۷؛ سال موبایل‌های بی‌حاشیه لنوو مدل جدیدی از لپ‌تاپ Yoga ۷۲۰‌ را معرفی کرد جدیترین تصویر لو رفته از شیائومی Mi Mix ۲ را ببینید ال‌جی از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش OLED دنیا در دوبی پرده برداشت پشتیبانی ساعت جدید اپل از نسل چهارم شبکه های همراه نسل جدید جاروبرقی بدون کیسه سامسونگ ، زباله‌ها را از جا می‌کند نسل جدید مودم LTE سامسونگ معرفی شد لیست قیمت هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی های سامسونگ هزینه تعویض صفحه نمایش اپل واچ اپل به سمت شبکه ۵G می‌رود آشنایی با نحوه پوشش اطلاعات در اینترنت نسل ۵ سراسری شدن نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در تمام کشور ای سیم ، نسل جدید سیم کارت سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده صفحه نمایش در جهان شد ۱۰ مورد از برترین گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه
برگشت به بالا