قاچاق اصلی‌ترین معضل بازار کار پوشاک

عصر کالا- نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران اصلی ترین معضل اشتغال در بخش پوشاک را مسئله قاچاق عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با تغییر در وضعیت تعرفه‌های وادرات پوشاک و همچنین مقابله با قاچاق، اشتغال در بخش پوشاک رونق بگیرد.

چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

قاچاق اصلی‌ترین معضل بازار کار پوشاک

 به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسنا، گفت: بیشتر کارشناسان و فعالان بخش پوشاک اولین و اصلی‌ترین معضلی که اشتغال را در زمینه پوشاک تهدید می‌کند را مسئله قاچاق می‌دانند.

وی ادامه داد: البته امروز پدیده قاچاق در زمینه‌ها و فعالیت‌های مختلف موانع زیادی را ایجاد کرده است و با توجه به مرزهای گسترده‌ای که با کشورهایی مانند ترکیه داریم آسیب پذیری از بخش قاچاق را برای ما بالا برده است.

این فعال صنایع نساجی عنوان کرد: کشور ما با ترکیه هم مرز است که یکی از قطب‌های جدی پوشاک و اصلی‌ترین صادرکننده پوشاک به اتحادیه اروپا است و برای همین رقابت با ترکیه در زمینه پوشاک برای تولید کنندگان داخلی ما سخت شده است. 

کیمیایی اسدی به برخی معضلات بخش پوشاک اشاره کرد و گفت:‌ از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که درچند سال گذشته به دلیل تحریم‌هایی که با آن‌ مواجه بودیم از تکنولوژی روز فاصله گرفتیم و هزینه‌ تمام شده تولیدات محصولات‌مان بالا رفت و قدرت رقابت‌ پذیری‌مان را با پوشاک دیگر کشورها از جمله ترکیه پایین آمد.

  نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: نیاز است که برای رونق بازار پواشک تدابیری اندیشیده شود، تجدید نظر و بالا بردن تعرفه‌ها واردات پوشاک از جمله راهکارهایی است که می‌تواند تا حدودی به تولید داخل کمک کند. همچنین برای مقابله با معضل قاچاق باید دستگاه‌های نظارتی به طور جدی آن را دنبال کنند. نه فقط در زمینه پوشاک بلکه در سایر بخش‌ها این مبارزه با قاچاق باید صورت بگیرد.  

وی تصریح کرد که که اگر به دنبال تحقق اقتصاد و شعار امسال هستیم باید به طور جدی با قاچاق مبارزه شود.

کیمیایی عنوان کرد: فعالان صعنت پوشاک با واردات رسمی و قانونی که از مبادی رسمی وارد شود مشکلی ندارند چرا که در این شرایط مصرف‌کنندگان هستند که باید انتخاب کنند پوشاک داخلی یا خارجی را انتخاب کنند. اما طبیعتا وارد شدن پوشاک از مبادی غیر رسمی هم به تولیدکنندگان و هم به دولت ضرر می‌زند و مصرف کننده هم نمی‌داند محصولی که می‌خرد از چه کیفیتی برخوردار است.

برچسب ها

پوشاک
مطالب مرتبط بیشتر
۹۹ درصد پوشاک چینی و ترک قاچاقی به ایران می‌آید! پوشاک ایرانی افزایش قیمت نداشته است بازار پوشاک جایی برای گرانی ندارد ۲ محموله البسه خارجی قاچاق در مراغه توقیف شد طرح ملی تولید پوشاک در روستا‌های ۵ استان اجرا می‌شود ضرب‌الاجل برای تولید پوشاک و کیف و کفش پوشاک خارجی آب رفت! احتکار و گرانی پوشاک نداریم بهانه جدید فروشندگان برای افزایش قیمت پوشاک قاچاق ۲.۶ میلیارد دلاری پوشاک ۷۰ درصد بازار پوشاک کشور در قبضه خارجی‌هاست سهمیه واردات پوشاک در مناطق آزاد تعیین شد صادرات کالاهای نساجی و پوشاک پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت افتتاح شهرک صنعتی پوشاک تا آخر تابستان ورود قانونی و بی‌ضابطه برندهای خارجی پوشاک ۲۰ درصد از اعضای اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان ورشکست شدند دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک در حال اجراست آخرین فرصت برای پوشاک ایرانی سهمیه واردات پوشاک و کالای همراه مسافر در مناطق آزاد گنگ است مانتوی ۲۰ میلیونی با نقش داستان ایرانی +تصاویر علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک تولید پوشاک نامتعارف اقدامی مغایر با فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی معضل "فروش بوتیکی" پوشاک در ایران شلوارهای ورزشی نانویی به بازار رسید پلمب ۹ واحد عرضه کننده برند پوشاک غیرمجاز در شمیرانات دو سوم نیاز کشور به لوازم خانگی از طریق قاچاق است آمریکایی‌ها طرفدار خرید کالاهای تولیدشده وطنی برند پوشاک ترک چگونه وارد ایران می شود؟ جمع‎آوری برندهای پوشاک اروپایی غیرمجاز در شمیرانات از هفته آینده روزهای خوش صنعت پوشاک فرا می رسد در انتخاب پوشت، جوراب و کمربند به این نکات توجه کنید تولید پوشاک ایرانی با برند خارجی نخستین میز محصولات نساجی و پوشاک برگزار شد سنگ بزرگی به نام قاچاق بر سر راه تولید داخل آخرین وضعیت صنعت نساجی هم‌افزایی بالغ بر ۶۰ برند پوشاک ایرانی برای ورود به عرصه رقابت جهانی با افتخار ایرانی می‌پوشم هماهنگی گمرک و وزارت صمت برای ساماندهی بازار پوشاک تولید صادرات محور برندهای معروف پوشاک جهان در ایران ضرورت حمایت مردم از تولید داخلی واردات پوشاک توسط اشخاص حقیقی ممنوع شد جهش در تولید پوشاک رقابت پذیر با تعامل و همکاری گمرک ورود ۲/۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور پوشاک از مردادماه‌ صاحب کد شناسه می‌شود برای جذب سرمایه گذاران صنعتی بین المللی در منطقه آزاد انزلی آمادگی کامل داریم ممنوعیت واردات پوشاک به صورت فردی واردات پوشاک بدون ثبت برند قاچاق است گمرک با ساماندهی واردات، تولید پوشاک داخلی را تقویت کرد تصمیمات مهم گمرک و وزارت صنعت برای حمایت از پوشاک داخلی حمایت مصرف کنندگان راهکار رونق تولید داخل قاچاق پوشاک خارجی ۳۸۵هزار نفر را بیکار کرد آمار عجیب واردات و ترانزیت پوشاک از مناطق آزاد آمار عجیب واردات و ترانزیت پوشاک از مناطق آزاد هر ساعت ۶ کانتینر پوشاک قاچاق وارد کشور می‌شود! سهم پلاسکو از تامین پوشاک ایران چقدر بود؟
برگشت به بالا