طرح تامین کالاهای اساسی از دستور کار مجلس خارج شد

عصر کالا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با کلیات طرح تامین کالاهای اساسی این طرح را از دستور کار مجلس خارج کردند.

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴:۰۰

طرح تامین کالاهای اساسی از دستور کار مجلس خارج شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه چهاردهم شهریور) در دستور کار مجلس قرار گرفت.

دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه به تصویب رسیده بود اما کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی کلیات با آن مخالفت کرد.

برهمین اساس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با رد کلیات طرح در مجلس قرائت شد.

همچنین محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این طرح گفت که نمی‌توان با یک قیام و قعود برای چنین موضوع مهمی تصمیم گرفت. او همچنین گفت که طرح تامین کالاهای اساسی در صورت تصویب جز رانت و فساد به دنبال نخواهد داشت.

در ادامه کلیات این طرح به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان با 86 رای موافق، 98 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

بر این اساس این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

برچسب ها

مجلس شورای اسلامیکالای اساسی
مطالب مرتبط بیشتر
تعادل عرضه و تقاضا؛ در طرح پیش فروش لوازم خانگی افزایش قیمت کالاهای تولید داخل اعتماد مردم به دولت را کاهش می‌دهد کالاهای قاچاق دیگر گارانتی نمی‌گیرند مردم نگران کمبود کالاها نباشند صادرات کالاهای اساسی و ضروری ممنوع است مردم نگران تامین کالای ضروری نباشند کالاهای اساسی لیست جدیدی ندارد احتمال تغییر در لیست کالاهای اساسی دور زدن کالای ایران مجازات دارد پای جهرمی به مجلس کشیده شد بررسی موضوع قیمت لوازم خانگی در نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اختصاص ۱۲ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی خبرهای خوب مجلس از اصلاحات قانونی در حمایت از کالای ایرانی کالاهای اساسی ۱۰ درصد گران شده‌اند میزان گرانی و ارزانی کالاهای اساسی اعلام شد اختصاص ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی طی ۲۷ روز بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت ازکالای ایرانی نیازمند همکاری و تلاش عمومی است بیانیه ۲۵۰ نماینده مجلس در حمایت از تولید کالای ایرانی برای حمایت از کالای ایرانی باید با میلیاردها دلار قاچاق کالا مقابله کرد حمایت از کالای داخلی نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالاست تخم‌مرغ ۲۶درصد گران شد قاچاقچیان کالا و ارز از خدمات مالی و بانکی محروم می شوند مصادیق جدید قاچاق ارز مشخص شد حذف برچسب قیمت با حقوق مصرف‌کننده در تضاد است به‌ازای هر۱۰۰میلیون تومان قاچاق کالا دو شغل از بین می‎رود جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی موضوع قاچاق کالا و ارز اختلاف نظر در آمار قاچاق لوازم خانگی تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از صنایع‌دستی تولید پوشاک ایرانی با برند خارجی سنگ بزرگی به نام قاچاق بر سر راه تولید داخل انتقاد از حذف معافیت مالیاتی فرش دستباف ضرورت حمایت مردم از تولید داخلی
برگشت به بالا