کدام وسائل برقی بیشترین مصرف را دارند

عصر کالا- ساعات اوج مصرف بین ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۶ و هم‌چنین از غروب آفتاب تا حدود ساعت ۲۲ شب است. اگر می‌خواهیم سهمی در کاهش احتمال قطعی برق و کاستن از رنج هم‌وطنان خود داشته باشیم، سعی کنیم: وسایل پرمصرف شامل کولرگازی،ماشین لباس‌شویی، اتو و ... را در ساعات اوج مصرف روشن نکنیم.

دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰

کدام وسائل برقی بیشترین مصرف را دارند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از همشهری، عمده‌ترین مصارف تابستان ناشی از کولرهای گازی است. هم‌وطنان استان‌های شمالی و جنوبی ما واقعاً به استفاده از کولرهای گازی نیاز دارند، اما در سایر استان‌ها واقعاً می‌توانیم با یک پنکه 80 واتی، گرمای هوا را تعدیل کرده و از روشن کردن کولر گازی 2400 واتی خودداری کنیم.

- اگر به هر دلیلی مایلید کولر گازی روشن کنید، لطفاً کولر را روی دمای 26 درجه تنظیم کنید.

قطعی برق این روزها رنج‌آفرین است. هر قطعی برق یعنی کودکانی که بر اثر گرما رنج می‌کشند، کارگرانی که ساعاتی بیکار می‌شوند و دستمزدی را از دست می‌دهند، بیمارانی که در مراکز درمانی معرض تهدید قرار می‌گیرند، و خلاصه هم‌وطنانی که آزار می‌بینند. برخی به هر دلیلی در «آگاهی انکار» فرو رفته‌اند و بر اثر ناامیدی یا هر دلیل دیگری قصدی برای کمک کردن به بهبود شرایط ندارند. نظر این گروه هم محترم است، اما دسته دومی هستند که فکر می‌کنند در این شرایط باید به فکر ایران بود و کوشید تا مردم کمترین رنج و ناراحتی را تحمل کنند. دانستن اعداد میزان مصرف برق مصرفی وسایل برقی به این عده کمک می‌کند تا تصمیم بهتری درباره مصرف‌شان بگیرند.

اعداد زیر را از سایت شرکت‌های توزیع برق استخراج کرده‌ام و به ترتیب از پرمصرف‌ترین به کم‌مصرف‌ترین وسایل مرتب شده‌اند.

1. سرمایش مرکزی: 5000 وات

2. ماشین لباسشویی: 2500 وات

3. کولر گازی: 2400 وات

4. ماشین ظرفشویی: 2000 وات

5. اتو بخار: 1800 وات

6. سشوار: 1200 وات

7. اتو: 1100 وات

8. جاروبرقی: 1000 وات

9. ماشین خشک‌کن لباس: 1000 وات

10. اتو: 1000 وات

11. سماور برقی: 1000 وات

12. پلوپز: 800 وات

13. مایکروفر: 900 وات

14. کولر آبی: 600 وات

15. چرخ گوشت: 500 وات

16. غذاساز: 500 وات

17. کامپیوتر شخصی: 250 وات

18. تلویزیون پلاسما 42 اینچ: 280 وات

19. تلویزیون معمولی: 180 وات

20. چرخ خیاطی: 100 وات

21. پنکه: 80 وات

22. لامپ مهتابی: 40 وات

23. لامپ کم‌مصرف: 20 وات

ساعات اوج مصرف بین 12 ظهر تا ساعت 16 و هم‌چنین از غروب آفتاب تا حدود ساعت 22 شب است. اگر می‌خواهیم سهمی در کاهش احتمال قطعی برق و کاستن از رنج هم‌وطنان خود داشته باشیم، سعی کنیم:

    وسایل ردیف 1 تا 13 را در ساعات اوج مصرف روشن نکنیم.
    عمده‌ترین مصارف تابستان ناشی از کولرهای گازی است. هم‌وطنان استان‌های شمالی و جنوبی ما واقعاً به استفاده از کولرهای گازی نیاز دارند، اما در سایر استان‌ها واقعاً می‌توانیم با یک پنکه 80 واتی، گرمای هوا را تعدیل کرده و از روشن کردن کولر گازی 2400 واتی خودداری کنیم.
    - اگر به هر دلیلی مایلید کولر گازی روشن کنید، لطفاً کولر را روی دمای 26 درجه تنظیم کنید.
    - صنعت برق کشور، سرزمین ایران و هم‌وطنان‌مان به این همراهی نیاز دارند. لطفاً به کودکان، بیماران، کارگران، سالمندان و همه هم‌وطنانی فکر کنید که بر اثر ناهمراهی ما در رنج و سختی قرار خواهند گرفت.

* عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

برچسب ها

لوازم برقی آشپزخانهوسایل برقی منزل
مطالب مرتبط بیشتر
مظنه انواع ماشین ظرفشویی در بازار تهران چند؟ +جدول پرفروش‌ترین انواع چرخ گوشت‌ در بازار تهران؟ +جدول مقایسه قیمت آبمیوه گیری‌ها ایرانی و خارجی در بازار برای خرید سرخ کن در بازار چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول قیمت پرفروش‌ترین انواع ماکروویو در بازار تهران؟ +جدول کاهش فروش لوازم خانگی تا تعیین قیمت‌های جدید نرخ انواع ماکروویو در بازار تهران +جدول نرخ انواع ماکروویو در بازار تهران +جدول لیست قیمت جدیدترین همزن های موجود در بازار مظنه فروش انواع قهوه ساز در بازار دستگاهی برای استریلیزه کردن سطوح مظنه انواع گوشت‌کوب برقی در بازار؟ +جدول نرخ انواع گوشت‌کوب برقی در بازار؟ +جدول چاپ گارانتی تقلبی لوازم خانگی با ۳۰ هزار ریال معرفی یک گجت هوشمند خانگی جدید چرخ‌گوشت‌های نسل جدید چند؟ مظنه خرید مایکروویو چقدر است؟ قیمت پرفروش‌ترین انواع اتو در بازار؟ +جدول لیست قیمت برخی از همزن های موجود در بازار ماکروویو در بازار تهران چند؟ +جدول نرخ انواع آسیاب برقی در بازار تهران؟ +جدول لیست قیمت انواع توستر در بازار خرید یکی از جدیدترین ماشین لباسشویی های موجود بازار چقدر تمام می شود؟ معرفی فناوری های جدید در ماشین ظرفشویی های زیمنس لیست ارزان قیمت ترین چای سازهای موجود در بازار هنگام خرید لوازم خانگی این نکات را رعایت کنید خرید یک چرخ گوشت چقدر تمام می شود؟ خرید گوشت کوب برقی چقدر تمام می شود؟ برای خرید زودپز چقدر باید هزینه کرد؟ لیست قیمت جدیدترین مخلوط کن ها دستگاهی برای تهیه ماست خانگی در طعم های مختلف نرخ انواع آسیاب برقی در بازار تهران؟ +جدول لیست قیمت جدیدترین آرام پز و زودپزهای موجود در بازار لیست قیمت محبوب ترین چای سازهای موجود در بازار دم کردن چایی هوشمند شد مظنه انواع همزن برقی در بازار؟ +جدول برتازونی از اجاق گاز زرد رنگ خود رونمایی کرد برای خرید مخلوط کن چقدر باید هزینه کرد؟ + جدول قیمت چند توصیه استفاده از وسایل برقی قیمت انواع آسیاب برقی در بازار تهران؟ +جدول راه های ساده برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما در ۵ گام آشپزخانه را تمیز کنید و نظم بدهید برای خرید همزن چقدر باید هزینه پرداخت کرد+ جدول قیمت با یک دستیار حرفه‌‏ای آشپزی کنید با یک دستیار حرفه‌‏ای آشپزی کنید
برگشت به بالا