چگونه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

عصر کالا- انتخاب و خرید کاغذ دیواری برای برخی افراد که علاقه دارند دیوار‌های خود را با کاغذ دیواری تزئین کنند در بازار پرتنوع این کالا، کار بسیار سختی است.

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

چگونه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب و خرید کاغذ دیواری برای برخی افراد که علاقه دارند دیوار‌های خود را با کاغذ دیواری تزئین کنند و تمایلی به استفاده از رنگ و یا پتینه ندارند با وجود تنوع گسترده‌ای که در بازار این کالا وجود دارد، کار بسیار سختی است.

ابتدا محلی که می‌خواهید کاغذ دیواری کنید را با دقت اندازه گیری کنید.

کاغذ دیواری‌ها امروزه در طرح ها، رنگ ها، سایز‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که در زمان خرید باید چند فاکتور مهم را مد نظر قرار داد:

- چه نوع از کاغذ دیواری نتیجه و نمایی را که شما مدنظر دارید ارائه می‌دهد؟

- آیا باید از کاغذ دیواری‌های پشت چسبدار استفاده کنید؟

- کدام طرح برای فضای مورد نظر مناسب‌تر است؟

- آیا به کاغذ دیواری‌هایی که قابل لکه برداری و قابل شست و شو هستند نیاز دارید؟

- چه میزان کاغذدیواری نیاز دارید؟

نکاتی که در زمان خرید باید بدانید:
- در اتاق نشیمن بهتر است از کاغذ‌های دیواری با الیاف طبیعی و پارچه‌ای استفاده کنید تا یک حس دوستانه و صمیمی به اطراف و اطرافیان‌تان منتقل شود.

- در اتاق پذیرایی ترجیحا از کاغذ دیواری استفاده کنید که در آن از براده‌های چوب، خرده‌های فلز و موادی مثل پی‌وی‌سی به کار رفته باشد.

- چنین پوششی در ضمن رسمی بودن، مقاومتش نسبت به سایر پوشش‌ها بیشتر است.

- در تعیین کاغذ دیواری اتاق بچه‌ها می‌توانید از طرح‌های متنوع عروسکی و رنگ‌های شاد و درخشان کمک بگیرید.

- با استفاده از طرح‌های عمودی و با فاصله، می‌توانید دیوار‌ها را بلندتر جلوه داده و این حسی را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است.

- با استفاده از طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه هست، نشان داده و در عین حال، سقف را به کف نزدیک‌تر نشان دهید.

- با استفاده از طرح‌های شلوغ و گُل‌دار، می‌توانید فضا را کوچک‌تر نشان دهید.

- با استفاده از طرح‌های قطری و زیگزاگ، می‌توانید محیط را زنده و پویا جلوه دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.

یادتان باشد که اگر الگوی کاغذ دیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، پوشش دیوارتان بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد، به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.

همچنین هماهنگی بین بافت کاغذ دیواری و دیگر زیر مجموعه‌های مبلمان بسیار مهم بوده و بهتر است که این اقلام را در یک طیف رنگی و یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.

بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری، از تاثیر رنگ‌ها بر محیط و موارد استفاده‌شان در مکان‌های مختلف آگاهی داشته باشید. رنگ‌ها حتی اگر با الیافی طبیعی و در قالب کاغذ دیواری هم باشند تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارند.

باید توجه کنید که طرح و رنگ باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد، چون هر کدام از آن‌ها حس متفاوتی را به محیط القا می‌کنند.

از رنگ‌های درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ‌ها موجب ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می‌شود. به‌طور معمول رنگ‌های درخشنده با رنگ سفید رقیق می‌شوند.

برچسب ها

کاغذ دیواریراهنمای خرید
مطالب مرتبط بیشتر
معرفی دوربین کامپکت قیمت انواع کیسه خواب در بازار قیمت انواع صابون در بازار + جدول برای خرید کباب پز، چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ چه کفشی مناسب کوهنوردی است؟ برای خرید مخلوط کن چقدر باید هزینه کرد؟ قیمت انواع تلویزیون‌ها‌ی ‌LED در بازار تهران +جدول علاقه‌مندان به اخترشناسی، چگونه یک تلسکوپ مناسب خریداری کنند؟ جعبه خاتم کاری در بازار چند به فروش می‌رسد؟ برای خرید کیبورد مخصوص بازی، چقدر باید هزینه کرد؟ چگونه یک اسپیکر قابل حمل مناسب بخریم؟ قیمت انواع توپ فوتبال در بازار + جدول چگونه یک ساعت هوشمند مناسب انتخاب کنیم؟ برای خرید دستگاه اسکناس شمار، به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای خرید تصفیه کننده هوا، چقدر باید هزینه کرد؟ قیمت انواع چراغ مطالعه در بازار + جدول هنگام خرید محافظ برق، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ قیمت انواع لپ‌تاپ‎‌های ۱۴اینچ در بازار +جدول برای خرید بالش، چقدر باید هزینه کرد؟ چطور یک چادر مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟ برای خرید لپ‌تاپ مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای خرید لپ‌تاپ مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟ قیمت انواع عینک آفتابی، مناسب برای آقایان هنگام خرید یک بخارشوی خوب، به چه نکاتی باید دقت کرد؟ راهنمای خرید فرش ماشینی برای خرید تابلو فرش باید به چه نکاتی توجه کرد؟ قبل از کولر خریدن این مطلب را بخوانید برای خرید یک توپ بسکتبال به چه نکاتی توجه کنیم؟ چگونه یک اتوپرس خوب انتخاب کنیم؟ راهنمای خرید گل و گیاه‌های آپارتمانی راهنمای خرید فلاسک راهنمای خرید یخچال فریزر قیمت‌ها از بازار کاغذ دیواری کاغذ دیواری های جدید برای دکوراسیون اتاق های مدرن راهنمای خرید و نصب استیکر دیواری نکاتی درباره انتخاب مدل کاغذ دیواری اتاق خواب هنر خوشنویسی، تایپوگرافی اصیل در مبلمان خانه های ایرانی دیوارپوش PVC، زیبایی دیوار خانه با کمترین قیمت دکوراسیون اتاق خواب ایرانی، صفر تا صد بازسازی تمام عیار مظنه قیمت مدل های مختلف کاغذ دیواری کاغذ دیواری، پیش از خرید توصیه متخصصان را بخوانید تلویزیون کاغذ دیواری به بازار آمد
برگشت به بالا