هنگام خرید یک بخارشوی خوب، به چه نکاتی باید دقت کرد؟

عصر کالا- بخارشو یکی از وسایل پرکاربرد در منازل برای تمیز کردن سطوح مختلف است که اغلب برای ضدعفونی کردن یا حتی استریل کردن سطوح به کار گرفته می‌شود.

يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

هنگام خرید یک بخارشوی خوب، به چه نکاتی باید دقت کرد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بخارشو در سال‌های اخیر به یکی از وسایل پرکاربرد در منازل برای تمیز کردن سطوح مختلف تبدیل شده است که اغلب برای ضدعفونی کردن یا حتی استریل کردن سطوح به کار گرفته می‌شود.

خرید و انتخاب یک بخارشوی خوب و کاربردی در بین مدل‌های مختلف موجود در بازار کار سخت و پیچیده‌ای است، اما قبل از هرچیز به میزان هزینه‌ای که قصد دارید برای خرید بخارشو کنار بگذارید، توجه کنید و بعد از آن دقت کنید که دقیقا قصد دارید این دستگاه چه کاربردی برای شما داشته باشد . ( البته باید توجه کرد که همیشه خرید بخارشوی گران قیمت‌تر، به معنای خرید بهترین کالا نیست).

راهنمای خرید بخارشو

هر وسیله‌ای باید دارای امکانات منحصر بفرد و کاربردی باشد که بخارشو‌ها نیز از این قانون مستثنی نیستند که شامل موارد زیر می‌شود:

تعداد و نوع سری‌ها:

تنوع سری‌ها و کیفیت ساخت آنها باعث می‌شود تا بتوانید پیش بینی بهتری نسبت به عملکرد دستگاه داشته باشید یا حتی بررسی کنید مدل انتخابی شما برای فرش‌ها، شیشه، دیوار‌ها، مبلمان، سرامیک و درز‌ها سری مناسبی را داشته باشد.

سیستم ضد چکه:

خروج آب به همراه بخار یکی از مشکلاتی است که اکثر بخارشوها دارند. اگر این مسئله برای شما مهم است، بخارشویی تهیه کنید که سیستم ضد چکه آب داشته باشد.

دکمه تنظیم درجه بخار:

روی برخی از دستگاه‌های جدید قابلیت تنظیم درجه حرارت بخار خروجی وجود دارد که یکی از فاکتور‌های کلیدی به حساب می‌آید، مثلا برای تمیز کردن لکه‌های چربی  باید از بخار با درجه‌ حرارت بالاتری استفاده کرد.

دکمه اتوماتیک خروج بخار:

در مدل‌هایی که دارای دکمه اتوماتیک هستند، نیازی به نگه داشتن شاسی برای خروج بخار نیست.

تقریبا برای هر وسیله‌ای در منزل که نیاز به نظافت و پاک کردن داشته باشد، می‌توانید از بخارشو استفاده کنید و اینجاست که می‌توانید کاربرد‌های مختلف آن را مدنظر قرار دهید، که شاید شامل موارد زیر باشد:

- کف اتاق مشمعی یا وینیلی، کاشی کاری شده، سنگ فرش، سرامیکی و سیمانی
- کف چوبی و فرش شده
- سطوح (سقف و دیوار) نقاشی شده یا کاغذ دیواری شده
- اثاثیه چرمی یا ساخته شده از مواد مصنوعی
- پنجره افقی یا عمودی ترک ترک و کرکره‌ای
- شیشه پنجره و آینه‌ها
- سطوح اجاق گاز و بخاری
- سطوح وسایل آشپزخانه مانند ظرفشویی، شیر آب، کابینت و اپن
- سطوح پورسلین و کاشی حمام، در و دوش حمام و سطوح فایبر گلاس
- سطوح داخلی و خارجی ماشین، قایق و سایر وسایر نقلیه

راهنمای خرید بخارشو

با توجه به کاربرد‌های ذکر شده به آسانی می‌توانید، نکات زیر را در زمان خرید مدنظر قرار دهید:

گنجایش:

معمولا بخارشو‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند، ظرفیتی بین 300 میلی لیتر تا 3 لیتر دارند و به این نکته توجه کنید که اگر گنجایش مخزن بخارشوی انتخاب شده پایین باشد، بهتر است بخارشویی تهیه کنید که امکان اضافه کردن آب در هنگام کار با دستگاه در آن وجود داشته باشد.

توان:

- توان دستگاه نشان دهنده کیفیت و قدرت دستگاه در تولید بخار است.

- دستگاه‌هایی که توان مصرفی آن‌ها بین 1500 تا 2000 است برای استفاده خانگی مناسب هستند.

- هر چقدر توان دستگاهی که خریداری می‌کنید بالاتر باشد دستگاه در مدت زمان کمتر، آب درون مخزن را به بخار تبدیل می‌کند.

قدرت تولید بخار:

- فاکتور دیگری که در خرید یک دستگاه بخار شوی باید به آن دقت کرد، قدرت تولید بخار دستگاه است که بر اساس واحد “بار” اندازه گیری می‌شود.

- هر چقدر این عدد بالاتر باشد، قدرت پرتاب بخار بالاتر می‌رود.

- بخارشوی‌هایی که قدرت تولید بخار 2 تا 5 “بار” دارند، برای مصارف خانگی مناسب هستند.

ﻧﺤﻮه ﺷﺴﺘﺸﻮ و ﺟﻤﻊ آوری رطوبت:

- طبیعتا از بین بردن آلودگی سطح در دستگاه‌های بخارشو به کمک دمای بالا و فشار انجام می‌شود، اما نحوه‌ی جمع آوری آلودگی و رطوبت روی زمین در این دستگاه‌ها به دو صورت انجام می‌گیرد.

- این کار در برخی از مدل‌های بخارشوی، به کمک حوله انجام می‌شود که سری مخصوص به خود را دارد و در برخی مدل‌های دیگر به کمک ویژگی مکش دستگاه رطوبت حاصل از نظافت از روی سطوح جمع آوری می‌شود.

- در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ نظافت ﻓﺮش، ﻣﻮﮐﺖ و ﻣﺒﻞ در اوﻟﻮﯾﺖ ﮐﺎری ﺷﻤﺎ ﻗﺮار دارد و ﺗﻤﺎﯾ ﯽ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ دﺳﺘﮕﺎه مجزا برای شستشوی ﻓﺮش و یا ﻣﺒﻞ ﻧﺪارﯾﺪ، ﺑﺨﺎرﺷﻮی‌های ﻣﮑش‌دار گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

میزان فضایی که بخار شوی اشغال می‌کند:

- افرادی که جای کافی را برای نگهداری بخارشوی‌های حجیم و چندکاره ندارند، خرید مدل پارویی بهترین انتخاب است.

- اما در صورت انتخاب این مدل بایستی به سنگینی آن نیز توجه داشته باشید.

قابلیت جدا شدن لوله از بدنه:

- یکی از نکاتی که اکثرا به آن توجه نمی‌شود، قابلیت جدا شدن لوله از بدنه دستگاه و محفظه سیم است.

- شاید بتوان سیم را دور بدنه پیچاند یا در کنار آن قرار داد، اما جدا نشدن لوله‌ی بخار شوی از بدنه باعث می‌شود دستگاه فضای زیادی را اشغال کند.

وزن بدنه:

- پیش از آنکه تصمیم خود را برای خرید یک مدل خاص نهایی کنید، حتما بخارشوی را در دست گرفته و میزان سنگینی و راحتی کار با آن را بسنجید. بسیاری از افراد این فاکتور را نادیده می‌گیرند و بعد از خرید متوجه می‌شوند که نمی‌توانند با دستگاه به راحتی کار کنند.

اﯾﻤﻨﯽ:

- دﻣﺎی ﺑﺎﻻی ﺑﺨﺎر ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ ﺳﻮﺧﺘﮕﯽﻫﺎی ﺷﺪﯾﺪی را در صورت نداشتن تجهیزات ایمنی و استاندارد، در افراد ایجاد کند، ﻟﺬا اﯾﻤﻨﯽ در دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﺑﺨﺎرﺷﻮ از ﺳﺎﯾﺮ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﻟﻮازم ﺧﺎﻧﮕﯽ از اﻫﻤﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ.

- داﺷﺘﻦ امکاناتی نظیر ﻣﺨﺰن ﺿﺪ اﻧﻔ ﺎر، ﺳﻮﭘﺎپ ﻗﻔﻞ ﮐﻨﻨﺪه ﺧﻮدﮐﺎر درب ﻣﺨﺰن و ﻗﻔﻞ ﮐﻮدک از مواردی است که باید از وجود آن‌ها هنگام خرید بخارشوی، اطمینان حاصل کرد.

ﻗﯿﻤﺖ:

ﻗﯿﻤﺖ خرید هر دﺳﺘﮕﺎهی، ﻋﺎﻣلی تعیین کننده برای خرید هر وسیله‌ای به حساب می‌آید، اما باید به این نکته توجه کنید که در بسیاری از موارد ارزان بودن قیمت دستگاه‌های بخارشور، به دلیل کیفیت پایین قطعات بکار رفته و عدم رعایت اصول ایمنی و استاندارد در تولید این دستگاه‌ها است؛ بنابراین تا حد امکان سعی کنید تا از برند‌های شناخته شده و معتبر خریداری کنید.

برچسب ها

بخار شویراهنمای خرید
مطالب مرتبط بیشتر
معرفی دوربین کامپکت قیمت انواع کیسه خواب در بازار قیمت انواع صابون در بازار + جدول برای خرید کباب پز، چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ چه کفشی مناسب کوهنوردی است؟ برای خرید مخلوط کن چقدر باید هزینه کرد؟ قیمت انواع تلویزیون‌ها‌ی ‌LED در بازار تهران +جدول علاقه‌مندان به اخترشناسی، چگونه یک تلسکوپ مناسب خریداری کنند؟ جعبه خاتم کاری در بازار چند به فروش می‌رسد؟ برای خرید کیبورد مخصوص بازی، چقدر باید هزینه کرد؟ چگونه یک اسپیکر قابل حمل مناسب بخریم؟ قیمت انواع توپ فوتبال در بازار + جدول چگونه یک ساعت هوشمند مناسب انتخاب کنیم؟ برای خرید دستگاه اسکناس شمار، به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای خرید تصفیه کننده هوا، چقدر باید هزینه کرد؟ قیمت انواع چراغ مطالعه در بازار + جدول هنگام خرید محافظ برق، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ قیمت انواع لپ‌تاپ‎‌های ۱۴اینچ در بازار +جدول چگونه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟ برای خرید بالش، چقدر باید هزینه کرد؟ چطور یک چادر مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟ برای خرید لپ‌تاپ مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای خرید لپ‌تاپ مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟ قیمت انواع عینک آفتابی، مناسب برای آقایان راهنمای خرید فرش ماشینی برای خرید تابلو فرش باید به چه نکاتی توجه کرد؟ قبل از کولر خریدن این مطلب را بخوانید برای خرید یک توپ بسکتبال به چه نکاتی توجه کنیم؟ چگونه یک اتوپرس خوب انتخاب کنیم؟ راهنمای خرید گل و گیاه‌های آپارتمانی راهنمای خرید فلاسک راهنمای خرید یخچال فریزر لیست قیمت محبوب ترین بخار شوی های موجود در بازار خرید یک بخارشوی چقدر تمام می شود؟
برگشت به بالا