مشکلات صنعت مبل ایرانی چیست؟

عصر کالا- نایب رئیس انجمن شورای ملی مبلمان و دکوراسیون گفت: گردش مالی صنعت مبل و دکوراسیون در کشور سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

مشکلات صنعت مبل ایرانی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, عبدالرضا محسنی افزود: دو سالی است توجه مان به صادرات مبلمان جلب شده است و این صنعت نیازمند پشتوانه انگیزشی، علمی و دانشگاهی است.

وی گفت: تولید باید پشتوانه طراحی داشته باشد و گرنه تکرار می‌شود و از بین می‌رود.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان مبلمان هم در این برنامه گفت: در حالی که 8.5 درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است، تنها از 50 درصد ظرفیت شرکت‌ها و کارگاه‌های تولید مبل استفاده می‌شود.

علیرضا عباسی افزود: تولیدکنندگان مبل نیازمند حمایت دولتی و استفاده از تسهیلات با نرخ سود مناسب هستند.

وی گفت: 400 میلیون نفر جمعیت کشور‌های همسایه ما در آسیای میانه و خلیج فارس می‌توانند ظرفیت خوبی برای صادرات مبلمان کشور باشند.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان مبلمان افزود: دولت باید به طور جدی از شرکت‌های ایرانی که در نمایشگاه‌های بین المللی مبل و دکوراسیون حضور می‌یابند حمایت کند.

معاون دفتر صنایع شیمیایی و سلولوزی وزارت صنعت هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: صنعت مبلمان صنعت سودآوری است و تا 70 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر آن اعلام شده است.

علی محمد اسفندیاری با اشاره به اینکه 1400 واحد صنعتی در صنعت مبلمان فعالیت می‌کنند افزود: این تعداد تنها دو درصد کل صنعت کشور است.

وی گفت : 20 هزار واحد تولید مبل هم مجوز صنفی دارند و با این حساب 93 درصد تولید مبل در کشور صنفی است.

اسفندیاری افزود: پارسال 24.5 میلیون دلار صادرات مبل به خارج از کشور داشتیم و مهم‌ترین بازار‌های صادراتی ما عراق و افغانستان بود.

معاون دفتر صنایع شیمیایی و سلولوزی وزارت صنعت بالا بودن هزینه‌های بازاریابی، ضعیف بودن بنیه مالی واحد‌های تولیدی مبل و قدرتمند بودن رقبا را از جمله دلایل حضور کمرنگ تولیدات مبل ایران در خارج از کشور دانست.

معاون سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: 15 خوشه در صنعت مبلمان کشور در 9 استان شناسایی و برای به هم رسانی کسب و کار‌های مرتبط با آن اقدام کرده ایم.

فرشاد مقیمی با اشاره به ایجاد شهرک تخصصی مبلمان در استان خراسان رضوی افزود: تسهیلات کم بهره در اختیار تولیدکنندگان مبل در خوشه‌های شناسایی شده پرداخت شده است و افراد تحصیل کرده مرتبط با این صنعت را به روستاییان تولید کننده مبل معرفی کرده ایم.

وی گفت : سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور تا 50 درصد هزینه‌های صادراتی اعضای خوشه‌های شناسایی شده را پرداخت می‌کند.

معاون سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور افزود: در سال جاری 1300 میلیارد تومان برای توسعه صادرات به ویژه در زمینه حمل و نقل اختصاص یافته است.

برچسب ها

مبلمانمبلسازانصنعت مبلمان
مطالب مرتبط بیشتر
پرفروش ترین مبل راحتی چند قیمت است؟ افزایش قیمتی در بازار مبلمان نداریم مذاکره برای ورود مبل ایرانی به قطر مذاکره برای ورود مبل ایرانی به قطر دلیل افزایش قیمت مبلمان و صندلی دلیل افزایش قیمت مبلمان و صندلی دلیل افزایش قیمت مبلمان و صندلی چه کسانی مبل ۱۰۰ میلیونی خریداری می‌کنند؟ چه کسانی مبل ۱۰۰ میلیونی خریداری می‌کنند؟ نرخ تورم مبلمان و لوازم خانگی خانوارهای شهری +اینفوگرافیک صادرات مبلمان ایران به بیش از ۵ کشور دنیا دولت با تعیین نرخ ثابت ارز، تکلیف تولیدکنندگان را مشخص کند مبل ایرانی به کدام کشورها صادر می شود؟ پنجمین نمایشگاه مبلمان،لوستر و دکوراسیون داخلی تبریز مبلمان در آستانه سال جدید افزایش قیمت نخواهد داشت مبلمان در آستانه سال جدید افزایش قیمت نخواهد داشت گزارشی از برگزاری دهمین کنفرانس دکو۲۰۱۷ گزارشی از برگزاری دهمین کنفرانس دکو۲۰۱۷ بخش صادراتی بازار مبلمان، سال آینده فعال می شود سنت قدیمی ایران، دستاورد جدید ژاپن +تصاویر تویسرکان قابلیت تبدیل به قطب مبل و منبت کشور را دارد نمایشگاه خانه مدرن ,مبلمان,لوستر و دکوراسیون تهران بانک ها فقط وعده وام می دهند اما ازتسهیلات خبری نیست مبل کوسنی، این کوچک شگفت انگیز تو هر خونه ای جا میشه آغاز بکار نمایشگاه ملی و تخصصی مبلمان و دکوراسیون داخلی با این راهکارهای جالب وسایل کهنه ی خانه ی خود را نو کنید+تصاویر نکاتی که در مورد انتخاب مبلمان چرمی باید بدانید دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان فرش لوستر و دکوراسیون داخلی بندر عباس روکش هایی زیبا برای مبل ها نمایشگاه مبلمان راهی برای کمک به صنعت مبل اصفهان ۵۰ درصد شرکت کنندگان نمایشگاه مبلمان تولیدکنندگان استان فارس هستند دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان- بندرعباس صادرات مبلمان نیازمند برندسازی چالش‌ها و مشکلات پیش روی بازار مبل تبریز انتخاب رنگ پرده متناسب با مبلمان و فرش ۵ مبل تخت خواب شو برتر اصول و قوانین چیدمان مبلمان برترین برند مبلمان ترک، یاتاش و انزاهوم در شریعتی تهران اصول خرید یک مبلمان حرفه ای میز صبحانه خوری،۷ مدل ایده آل در چیدمان منزل ایرانی ها افتتاح مدرن ترین مجتمع تولیدی مصنوعات بتنی سبک و مبلمان شهری کشور هنر خوشنویسی، تایپوگرافی اصیل در مبلمان خانه های ایرانی مدل مبل راحتی ال، ۱۰ انتخاب خانواده های ایرانی در مسیر اقتصاد مقاومتی نمایشگاه مبلمان منزل تهران ۹۶، در غرفه ها چه می گذرد؟ نمایشگاه بین المللی مبلمان گشایش یافت دکوراسیون پذیرایی، این ۱۶ خانه ایرانی را از دست ندهید آغاز بکار نمایشگاه بین المللی مبلمان با حضور ۴۰۰ واحد تولیدی ۱۰برند برتر وسایل خانه و مبلمان تعمیر مبل، چه وقت باید دست به کار شد؟ تهران میزبان بزرگترین نمایشگاه مبلمان خاورمیانه تخت کنار استخر، کدوم مدل برای حیاط خانه بهتره؟ مبل تک، معجزه ای نو در دکوراسیون منزل ایرانی ها پاف چیست، دکوراسیون جدید با مبلمان به روز طراحی مبلمان ویژه کودک در باغ کتاب مدل تخت های راحت ژاپنی ترامپ ۱۳۰ هزار دلار از پول آمریکایی‌ها را برای مبلمان هزینه کرد مبلمان روباتیک ساخته شد مبل ایرانی به کام خارجی‌ها صنعت مبل در رکود غرق شد گزارشی از همایش رویاک۹۵ دومین نمایشگاه بین المللی یراق آلات و ماشین آلات مبلمان در مشهد آغاز به کار کرد بیستمین اجلاس سالانه شورای مبلمان کشورهای آسیایی در ایران برگزار می‌شود بیستمین اجلاس سالانه شورای مبلمان کشورهای آسیایی در ایران برگزار می‌شود
برگشت به بالا