توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تولید عایق برای جلوگیری از انتشار صدا بین طبقات ساختمان

عصر کالا- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید عایق های کوبه ای برای جلوگیری از انتشار صدا بین طبقات ساختمان ها شدند.

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

تولید عایق برای جلوگیری از انتشار صدا بین طبقات ساختمان

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، محمدرضا منتظری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه این شرکت به ارائه خدمات حوزه انرژی ایجاد شده است، اظهار کرد: بهینه سازی انرژی در ساختمان، عایق بندی، تنظیم صدا در ساختمان، تکنیک های مقاوم سازی در برابر حریق و... جز فعالیت های این شرکت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ما در 3 حوزه آکوستیک، انرژی و بازیافت فعالیت می کنیم، خاطر نشان کرد: تولید عایق های کوبه ای برای جلوگیری از انتشار صدای اضافی  بین طبقات ساختمان ها که ناشی از راه رفتن، جابجایی وسایل و... می شود در این شرکت انجام می گیرد.

وی افزود: این عایق ها انعطاف پذیر هستند و با طول عمر  و مقاومت بالا منجر به جلوگیری از صدای اضافی بین طبقات می شود.

منتظری عنوان کرد: در اصل در راستای ارائه راهکاری هایی برای آسایش صوتی ساکنان یک واحد اداری، تجاری، سالن ها، رستوران و ... فعالیت می کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه طراحی  ساخت تجهیزات آزمون صوتی و در نهایت ساخت آزمایشگاه آکوستیک در این شرکت رخ داده است، بیان داشت: در این آزمایشگاه قابلیت آزمون صوتی روی دیوار، کف، درب، پنجره و ....وجود دارد تا آرامش صوتی برای افراد را فراهم سازد.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقاتمان توانستیم  مناسب ترین  مواد را شناسایی کنیم  و با بررسی خواص آکوستیکی عایق هایی برای ساختمان ها به تولید رساندیم که هزینه کم و کیفیت بالایی دارند.

به گفته وی، این شرکت مهندسی صوت (آکوستیک) بوده و در حال ارائه خدمات تخصصی در حوزه انرژی است.

برچسب ها

فناوری نانوشرکت دانش بنیانعایق حرارتعایق صدا
مطالب مرتبط بیشتر
سنجش میزان سلامتی از روی لباس با لیزر عرضه پارچه‌های ضدآتش با کمک نانو فناوری همکاری شرکت‌های فناور ایران و کره‌جنوبی در حوزه فناوری نانو تولید عایق ارزان و قدرتمند از چوب تولید عایق ارزان و قدرتمند از چوب صنعت لوارم خانگی ایرانی با فناوری نانو عجین شد تولید نانوپوشش‌هایی با خاصیت ترمیم‌شوندگی تولید نانوالیاف هوشمند با قابلیت ذخیره گرما ساخت نانوفیلم‌های منعطف با توانایی ذخیره سازی اطلاعات نانوربات تومورهای سرطانی موش ها را از بین برد تبلت ایرانی به ورزشکاران المپیکی اهدا می شود کشتن باکتری ها و بازسازی پالپ دندان با سلول های بنیادی الهام از نوعی پروتئین برای ساخت نانولوله‌های تصفیه کننده‌ آب دستکش آنتی باکتریال بافته شده با فناوری نانو تولید شد صادرات شیشه و آینه نانویی به ۴ قاره سرمایه گذاری روی پارچه های ضد امواج نانویی در کشور با موتور برقی تاشو راحت‌تر در شهرها رفت و آمد کنید ساخت کوچکترین اسپینر جهان با نانوحکاکی راه اندازی خط تولید صنعتی نانوالیاف ایرانی در چین آغاز تولید انبوه رم های کم مصرف ۸ گیگابایتی و ۱۰ نانومتری تقویت خواص سیمان با فناوری نانو توسط محققان کشور محلول آب گریزکننده منسوجات تولید شد محلول آب گریزکننده منسوجات تولید شد تشخیص بیماری پارکینسون و آلزایمر با فناوری نانو ساخت فناوری دستگاه های خودشارژ با الهام از مارماهی رشد گیاهان در تاریکی برای اولین بار ممکن شد افزایش سرعت بهبود زخم‌های عمیق سوختگی با پانسمان‌های نانویی امکان ردیابی کالا با سامانه محققان کشور فرش های نانویی با خاصیت آنتی باکتریال وارد بازار شد ساخت برچسب های هوشمند امنیتی کالا با فناوری نانو عرضه نانورنگ‌های ضدخوردگی با ماندگاری بالا ۱۰ محصول نانو تاییدیه دریافت کردند جداسازی گازهای گلخانه‌ای با فناوری نانو توسط محققان کشور جوراب پای دیابتی با خاصیت آنتی باکتریال تولید شد جوراب پای دیابتی با خاصیت آنتی باکتریال تولید شد اسکن سه بعدی ارزان برای زنان باردار بالشت هوشمندی که دمای بدن را در حین خواب تنظیم می‌کند لباسها تا ۳ سال آینده خودشان سرد و گرم می شوند کیت تشخیص آلودگی مواد غذایی ساخته شد زخم‌ پوش‌های نانو لیفی برای ترمیم زخم های دیابتی ساخته شد ابداع فناوری جدید برای تولید تراشه های موبایلی ۸ نانومتری عایق های حرارتی با فناوری نانو تولید شد ساخت نانو سامانه انتقال همزمان دارو و ژن به سلول‌های سرطانی پانسمان نانویی برای ترمیم زخم ساخته شد جوهر نانویی برای چاپ روی پارچه و شیشه تولید شد ۴۰درصد تولیدات علمی دنیا در حوزه نانو متعلق به ایران است تولید سرویس های بهداشتی ضد میکروب با فناوری نانو تولید نانوپوشش‌هایی برای افزایش مقاومت مکانیکی قطعات الکترونیکی به زودی یک تکه پلاستیک گوشیتان را خنک می کند افزایش کارایی بسته‌بندی‌های زیست تخریب پذیر با روغن ذرت بومی‌سازی نانوپوشش‌های سبز برای صنایع خودرو و لوازم‌خانگی بازار محصولات نانو پایش می شود تلفن‌های همراه چقدر پیشرفت خواهند کرد؟ پرینتر های ۳ بعدی ویژه دانشجویان ساخته شد تامین نیاز بازار لوازم خانگی ایران با تولید بردهای الکترونیک پوست بیونیک برای روبات ها ساخته شد نشست تخصصی «معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنعت لوازم خانگی» برگزار شد نسل جدید و شگفت انگیز باتری ها با نام ULTRA-EFFICIENT GLASS جایگزین LITHIUM-ION خواهد شد! لزوم استفاده از فناوری نانو برای تهیه آب سالم و پاک لزوم استفاده از فناوری نانو برای تهیه آب سالم و پاک
برگشت به بالا