برودکام غول تراشه سازی دنیا را می‌خرد

عصر کالا- شرکت برودکام قصد دارد کوالکوم یکی از برترین شرکت های سازنده تراشه های سخت افزاری را خریداری کند. البته دو طرف هنوز در این زمینه موضع گیری نکرده‌اند.

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

برودکام غول تراشه سازی دنیا را می‌خرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، منابع مطلع می گویند بخشی از این مبلغ به صورت نقدی و بخشی نیز در قالب خرید سهام خواهد بود.

ارزش سهام کوالکوم بعد از اعلام این خبر با افزایش 12.7 درصدی به ازای هر سهم به 61.81 دلار افزایش یافته است و پیش بینی می شود در صورت عملی شدن خبر مذکور تا 70 دلار نیز برسد.

برود کام خود شرکتی است که در سال 2015 توسط شرکت تراشه سازی Avago خریداری شده بود. اگر کوالکوم نیز توسط برودکام تصاحب شود بعید به نظر می رسد که هیچ شرکت سخت افزاری توان رقابت با آن را در زمینه تولید تراشه داشته باشد.

البته این احتمال هم وجود دارد که نهادهای رگولاتوری در آمریکا، خرید یادشده را موجب شکل گیری انحصار در بازار تولید تراشه و سخت افزار تشخیص دهند و از تحقق آن جلوگیری کنند.

 

برچسب ها

تراشهکوالکامبرودکام
مطالب مرتبط بیشتر
اپل تا ۳ سال دیگر به تراشه‌سازی رو می‌آورد زمان رسیدگی به شکایت کوالکوم از اپل مشخص شد تراشه ۵G مدیاتک چه زمانی عرضه می‌شود؟ اعلام ویژگی های تراشه های نسل چهارم ساعت های اپل کمک تراشه جدید به کاهش قیمت و بهبود عملکرد ایربادهای بی‌سیم تراشه های جدید گوشی ها را ارزان و هوشمند می کند توافق زودهنگام اپل و کوالکام تحقق می‌یابد؟ اسنپدراگون ۸۵۰ امسال روی کامپیوترهای شخصی وارد بازار می‌شوند اولین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل رونمایی شد سودآوری سامسونگ باز هم رکوردشکنی کرد اعضای بدن روی تراشه تکثیر شد ضرب‌الاجل مایکروسافت برای بلایی که اینتل به جان رایانه‌ها انداخت! موبایل با حسگر اثرانگشت یکپارچه محصول جدید اینتل برای تولید رایانه های نازک تراشه موبایل با ۴۰ درصد عملکرد بهتر ساخته شد مشکل تراشه های اینتل اطلاعات کاربران را فاش می کند شناسایی آسیب پذیری مهم در اکثر تراشه‌های اینتل معرفی حسگر جدید برای سنجش سلامتی کاربران تلاش کوالکام برای دسترسی جهان به اینترنت ۵G رونمایی کوالکام از پردازنده جدید اسنپ دراگون شکست اینتل از کوالکوم در گوشی آیفون احتمال ممنوع شدن فروش آیفون ایکس در امریکا کوالکام آمریکا ۱۲ میلیارد دلار قرارداد در چین امضا کرد ابداع فناوری جدید برای تولید تراشه های موبایلی ۸ نانومتری رونمایی از اولین گوشی نسل پنجم دنیا رونمایی از قدرتمندترین تراشه تلفن همراه جهان رونمایی از قدرتمندترین تراشه تلفن همراه جهان تلاش کوالکوم برای ممنوع کردن فروش آیفون در چین اپل برای مک بوک هایش چیپست اختصاصی می سازد تولید تراشه با قابلیت تقلید از مغز انسان کسب مقام اول تیم دانشگاه امیرکبیر در مسابقات ریزپرنده فرانسه تولید پیشرفته ترین و سریعترین تراشه حافظه توسط سامسونگ یک سیستم گیمینگ زیبا با رم های GALAX Gamer III نسل جدید مودم LTE سامسونگ معرفی شد مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند تراشه های ۷ نانومتری A۱۲ اپل توسط سامسونگ تولید خواهند شد سامسونگ تامین کننده کمبود چیپ های حافظه آیفون جدید اپل خواهد بود کوالکام مقصر اصلی برای عدم تغییر در سنسور تشخیص انگشت آیفون ۸ است تولید حسگر حرارتی که بدون نیاز به انرژی کار می کند رونمایی حسگرهای اثر انگشت جدید کوالکام تولید اولین حافظه های فلش ۶۴ لایه دنیا توسط اینتل کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ رونمایی کرد کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ رونمایی کرد سریع ترین و ارزان ترین حافظه فلاش جهان تولید می شود چیپ ۴۹ کیوبیتی گوگل تا پایان ۲۰۱۷ آماده می شود سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس i T۲۰۰ را برای اینترنت اشیا آغاز کرد رونمایی از چیپ های جدید کوالکام مخصوص اسپیکرهای هوشمند و هدفون های USB C کوالکام از ۵ محصول صوتی جدید برای اینترنت اشیا و خانه هوشمند رونمایی کرد دستکاری تراشه های اینتل توسط هکرها برای دور زدن فایروال ویندوز شرکت سوئدی در زیر پوست کارمندانش تراشه می‌کارد اینتل در مورد حق مالکیت معنوی شبیه‌سازی x۸۶ روی پردازنده‌های ARM هشدار داد انقلاب در دنیای سخت افزار با تولید تراشه‌های ۵ نانومتری تراشه‌های جدید موبایل ساخت آرم برای واقعیت مجازی سامسونگ نقشه راه جامع تولید تراشه‌ با فناوری ۴ نانومتری را ارائه کرد
برگشت به بالا