سریع ترین و ارزان ترین حافظه فلاش جهان تولید می شود

عصر کالا- یک شرکت ژاپنی موفق به تولید اولین حافظه فلاش جهان با سلول ۴ بیتی از نوع QLC شده است که ذخیره اطلاعات را به صورت چهارلایه و با فشردگی بی سابقه ای ممکن می کند.

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

سریع ترین و ارزان ترین حافظه فلاش جهان تولید می شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»​ به نقل از ورج، شرکت توشیبا که این حافظه را تولید کرده یادآور شده است دستاورد یادشده می تواند صنعت ساخت حافظه های فلاش را به طور بنیادین دگرگون کند. زیرا از این طریق می توان حافظه های پرظرفیت تازه ای با هزینه کم تولید کرد.حافظه های فلاش فعلی متشکل از مجموعه ای از ترانزیستورها هستند که با تعلق صفر یا یک به بیت های آنها به کار گرفته می شوند. بلوک های حافظه های فلاش یا به صورت دوبعدی (planar NAND) یا با کارآیی بیشتر و به صورت سه بعدی (3D NAND) نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند.برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در هر یک از این دو نوع حافظه های فلاش باید بتوان بلوک های موجود را به بخش های بیشتری تقسیم کرد تا توان ظرفیت داده در آنها بیشتر شود. تا به حال تولید حافظه فلاش با ظرفیت دو و سه بیت برای ذخیره سازی اطلاعات ممکن شده است. این نوع حافظه ها MLC و TLC نام گرفته اند.تولید حافظه های QLC یک گام دیگر به پیش در این زمینه محسوب می شود. در این روش هر سلول حافظه به 16 سطح با چهار لایه تقسیم می شود و در نهایت می توان 44 بیت اطلاعات را در هر سلول ذخیره کرد. حفظ اطلاعات با ثبات، دقت و پایداری لازم در این روش ذخیره سازی به شدت فشرده کار دشواری است و تحقق این هدف کار ساده ای نبوده است.توشیبا می گوید با استفاده از روش جدید می توان 768 گیگابایت اطلاعات را در فضایی که فعلا برای ذخیره سازی 512 گیگابایت اطلاعات به کار می رود، ذخیره کرد. همچنین از این طریق راه تولید حافظه های چند ده ترابایتی ارزان قیمت نیز هموار می شود. هنوز زمان عرضه انبوه و تجاری این تراشه ها به بازار اعلام نشده است.

برچسب ها

توشیباتراشهفلاش
مطالب مرتبط بیشتر
اپل تا ۳ سال دیگر به تراشه‌سازی رو می‌آورد تراشه ۵G مدیاتک چه زمانی عرضه می‌شود؟ اعلام ویژگی های تراشه های نسل چهارم ساعت های اپل کمک تراشه جدید به کاهش قیمت و بهبود عملکرد ایربادهای بی‌سیم تراشه های جدید گوشی ها را ارزان و هوشمند می کند اولین تراشه ۱۰ نانومتری اینتل رونمایی شد سودآوری سامسونگ باز هم رکوردشکنی کرد فلاش دوربین عکاسی هوشمند شد اعضای بدن روی تراشه تکثیر شد ضرب‌الاجل مایکروسافت برای بلایی که اینتل به جان رایانه‌ها انداخت! محصول جدید اینتل برای تولید رایانه های نازک تراشه موبایل با ۴۰ درصد عملکرد بهتر ساخته شد مشکل تراشه های اینتل اطلاعات کاربران را فاش می کند شناسایی آسیب پذیری مهم در اکثر تراشه‌های اینتل معرفی حسگر جدید برای سنجش سلامتی کاربران برودکام غول تراشه سازی دنیا را می‌خرد ابداع فناوری جدید برای تولید تراشه های موبایلی ۸ نانومتری رونمایی از قدرتمندترین تراشه تلفن همراه جهان تولید تراشه با قابلیت تقلید از مغز انسان کسب مقام اول تیم دانشگاه امیرکبیر در مسابقات ریزپرنده فرانسه توشیبا هارد‌ دیسک‌ ۷ میلی‌متری روانه بازار خواهد کرد قیمت انواع لپ‌تاپ‌های توشیبا در بازار؟ +جدول تولید پیشرفته ترین و سریعترین تراشه حافظه توسط سامسونگ قیمت انواع لپ‌تاپ توشیبا در بازار؟ +جدول یک سیستم گیمینگ زیبا با رم های GALAX Gamer III توشیبا SSD های کم نظیر BG۳ را معرفی کرد نسل جدید مودم LTE سامسونگ معرفی شد لپ تاپ سبک ویژه‌ی صاحبان مشاغل از راه رسید مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند تراشه های ۷ نانومتری A۱۲ اپل توسط سامسونگ تولید خواهند شد بازگشت لوازم خانگی توشیبا به چین سامسونگ تامین کننده کمبود چیپ های حافظه آیفون جدید اپل خواهد بود تولید حسگر حرارتی که بدون نیاز به انرژی کار می کند تولید اولین حافظه های فلش ۶۴ لایه دنیا توسط اینتل کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ رونمایی کرد چیپ ۴۹ کیوبیتی گوگل تا پایان ۲۰۱۷ آماده می شود سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس i T۲۰۰ را برای اینترنت اشیا آغاز کرد سرنوشت بخش فلش مموری توشیبا هفته آینده مشخص می شود الترابوک پیشرفته و بسیار امن Tecra X۴۰ از Toshiba معرفی شد دستکاری تراشه های اینتل توسط هکرها برای دور زدن فایروال ویندوز شرکت سوئدی در زیر پوست کارمندانش تراشه می‌کارد انقلاب در دنیای سخت افزار با تولید تراشه‌های ۵ نانومتری تراشه‌های جدید موبایل ساخت آرم برای واقعیت مجازی سامسونگ نقشه راه جامع تولید تراشه‌ با فناوری ۴ نانومتری را ارائه کرد تکاپوی شرکت‌ها برای خرید بخش تراشه توشیبا لپ تاپ Portégé X۳۰ توشیبا با قیمت ۱۴۵۰ دلار عرض می‌شود توشیبا بیشترین رشد را در صنعت ذخیره سازی سال ۲۰۱۶ داشت
برگشت به بالا