توسط مخترع شیرازی انجام شد

ساخت کولر آبی کم‌مصرف بدون موتور و تسمه

عصر کالا- بهادر خیراندیش کولر آبی ساخته که بدون موتور و تسمه و با حذف بسیاری از قطعات دیگر کارمی کند و ۸۰ درصد درمصرف برق و ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی دارد.

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

ساخت کولر آبی کم‌مصرف بدون موتور و تسمه

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا ، این کولر آبی که راندمان بالایی در خنک کردن هوا دارد با استفاده از یک مدار القایی الکترومغناطیسی که درون کولر قرار داده شده کار می کند و حتی می تواند با انرژی خورشیدی شارژ شود و جاهایی که برق نیست هم کاربرد دارد.
بهادرخیر اندیش مخترع این دستگاه کولر آبی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:کولر آبی کم مصرف مزایای زیادی دارد از جمله آنکه احتمال خطر برق گرفتگی در کولر به صفر رسیده است ، این دستگاه با ولتاژ 12 تا 24 ولت کار می کند و خطر برق گرفتگی که تاکنون صدها قربانی از همین محل بر جای گذاشته است را به صفر می رساند .
این مخترع شیرازی همچنین با بیان اینکه یک سیستم ساده الکترومغناطیسی برای این کولر طراحی شده است گفت: این سیستم نقش تحریک کننده دارد و با ولتاژ پایین عمل تحریک را انجام می دهد و با توان کم برق به کار خود ادامه می دهد .
وی ادامه داد:یک سیستم کنترل برنامه ریزی شده توسط میکروکنترلر دراین کولر قرار داده شده تا عمل تحریک بموقع انجام شود و می تواند با صرفه جویی 80 درصدی در مصرف برق و صرفه 25 درصدی در مصرف آب حتی بیشتر از کولرهای معمولی باد تولید کند .
وی در باره مصرف برق این کولر آبی کم مصرف گفت: از سرعت کم تا بالا دراین کولر بین 25 وات تا 120 وات انرژی مصرف می شود و می توان آن را در سرعت گردش متفاوت تنظیم کرد، در حالی که کولرهای معمولی فقط دو نوع گردش تند و کند دارند.
خیراندیش با بیان اینکه مصرف برق در کولرهای معمولی در دور بالا گاه تا 1200 وات می رسد گفت : به این ترتیب این کولر کم مصرف می تواند حتی با یک باتری معمولی شارژ شود و به کار خود ادامه دهد .
این مخترع شیرازی درادامه با برشمردن مزایای کولر کم مصرف آبی گفت : چون پمپ این کولر 12 ولت است درصورت غوطه ورشدن در آب نمی سوزد، این کولر شناور ندارد و با سنسورهای هوشمند جریان ورودی آب را کنترل می کند بنابر این هیچگاه با خراب بودن شناور چکه نمی کند و آب از کولر سرریز نمی شود و آب هدر نمی رود بنا بر این صرفه جویی کم نظیری در مصرف آب دارد .
خیراندیش همچنین گفت : یکی از خصوصیات دیگر این دستگاه این است که در فصل زمستان اگر گاز منواکسید کربن در محل سکونت پخش شود، هوشمندانه روشن می شود وهوای پاک تزریق می کند و می تواند جان افراد را در این مواقع نجات دهد.
به گفته این مخترع شیرازی از خصوصیات دیگر این کولر هوشمند این است که اگر در خانه و محل سکونت به هر علتی گاز نشت کندو مواد قابل اشتعال پخش شود، فوری روشن می شود و هوا تزریق می کند و نمی گذارد غلظت مواد قابل انفجار و قابل اشتعال بالا برود و آتش سوزی و انفجار رخ بدهد، این خصوصیات می تواند علاوه بر جلوگیری از خسارات جانی و مالی کمک بزرگی به سازمان ایمنی وآتش نشانی و واحدهای بیمه گذار باشد .
وی اضافه کرد: روی همه کولرهای آبی موجود که در حال کار است می توان سامانه هوشمند طراحی شده را نصب کرد و بدون نیاز به هزینه اضافی و با نصف قیمت کولرهای آبی موجود در بازار می توان از این کولر استفاده کرد.
خیراندیش خواستار حمایت دستگاه های مسئول برای سرمایه گذاری و رساندن این دستگاه به تولید انبوه شد و گفت: با توجه به گرمای کم سابقه امسال در کشور و بالارفتن پیک مصرف در صورت همکاری دستگاه های مسئول این اختراع می تواند تا حدود زیادی در مصرف برق صرفه جویی ایجاد کند .
وی ادامه داد: قیمت آن تقریبا یک سوم کولرهای معمولی است .
این دستگاه به شماره اظهارنامه 139450140003011225 در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت شده است.

برچسب ها

کولر
مطالب مرتبط بیشتر
راهنمای خرید کولر آبی ثبت سفارش و واردات اسپیلت نیاز به گواهی نمایندگی ندارد قیمت روز انواع کولر گازی و اسپیلت +جدول قبل از کولر خریدن این مطلب را بخوانید جدیدترین قیمت‌ انواع کولر آبی چرا تولید تلویزیون و کولر کم شد؟ قیمت انواع کولر آبی، رومیزی و پوشالی در بازار+ جدول کمک۱میلیون تومانی دولت برای تعویض کولرهای گازی قدیمی قیمت روز انواع کولر گازی و اسپیلت +جدول مظنه خرید کولرگازی در بازار کشف یک محموله حاوی کولرگازی قاچاق در کبودرآهنگ برخی از کولرهای جدید ۲ برابر حد استاندارد، برق مصرف می‌کنند کاهش قبوض برق با اجرای یک طرح تولید ترموستات محیطی رادیویی کولر آبی در کشور ۱۵ نکته مهم در استفاده از کولرهای آبی+ اینفوگرافی کولر‌ها یک سوم برق تولیدی کشور را مصرف می‌کنند ساده خنک کردن خانه با یخ و پنکه نگاهی به تولید و صادرات کولر آبی در روزهای داغ تابستان قیمت روز انواع کولر گازی و اسپیلت +جدول مردم کولرها را در دور کُند قرار دهند لوازم سرمایشی یک سوم برق کشور را مصرف می کنند کولرهای آبی با استاندارد قدیمی را نخرید عرضه کولرهای آبی فاقد نشان استاندارد غیرقانونی است کولرهای آبی را روی دور کُند و کولرهای گازی را روی درجه ۲۳ تنظیم کنیم چگونه مصرف کولر گازی و آبی را کم کنیم؟ قیمت روز انواع کولر گازی و اسپیلت +جدول سندروم کولرهای آبی کولر قابل حمل با قابلیت پخش موسیقی از راه رسید کولرها باید به ۲ کلید محافظ جان و قطع دو قطب مجهز باشند میزان مصرف کولر آبی و گازی چقدر است؟ ۱۰ دستگاه تهویه مطبوع برتر سال ۲۰۱۷ سهم ۳۰ درصدی وسایل سرمایشی در مصرف انرژی ساختمان کولر آبی در صدر صادرات لوازم خانگی کولر آبی در صدر صادرات لوازم خانگی
برگشت به بالا