سیستم گیمینگ پیشنهادی میان رده

عصر کالا- سخت‌افزارهای میان رده، از اقبال خوبی در بازار برخوردارند؛ نه آنقدر گران هستند که از پس خریدشان برنیایید و نه آنقدر ارزان و ضعیف که بود و نبودشان فرقی نکند.

يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

سیستم گیمینگ پیشنهادی میان رده

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، تنوع محصولات در بازار میان رده بسیار زیاد است و شما قطعا به یک راهنما برای خریدن بهترین قطعات و اسمبل کردن سیستمی خوب نیاز خواهید داشت.


انتخاب قطعات این سیستم نسبت به سیستم‌های High end کمی سخت‌تر است و از طرفی، همانطور که گفتم، تنوع محصولات بازار میان رده بسیار بالاست و همین انتخاب را برای بهترین قطعه، سخت‌تر می‌کند؛ از طرف دیگر، همان بحث قدیمی گلوگاه به وجود می‌آید و باید مراقب انتخاب قطعات خود باشید.

پردازنده مرکزی: Intel Core i5 6500

شاید انتخاب پردازنده مرکزی ما مناسب نبوده باشد. مدل نسل Kaby lake این پردازنده هم در بازار موجود است و میتوان آن را تهیه کرد؛ اما از آنجایی که هنوز سخت افزارهای مناسب برای ساپورت این پردازنده در بازار به وفور یافت نمیشود، انتخابمان را به یک نسل پایین‌تر تقلیل دادیم. اینکه میگوییم سخت افزار مناسب ندارد، با توجه به بازار مادربردها مطرح می‌شود. در واقع هر مادربرد با چیپستی که بتواند این پردازنده را هندل کند، یک ویژگی کم دارد. یکی از آن‌ها، هدرهای USB کافی ندارد؛ یکی دیگر ارتقا پذیری کمی ارائه می‌دهد؛ در دیگری LED استفاده نشده است (البته این آپشن برای گیمرها بیشتر اهمیت دارد)؛ مادربرد بعدی درگاه‌های ورودی کمی دارد و یکی دیگر، همه این‌ها را دارد، ولی با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. برای همین عطای Kaby lake را به لقایش می‌بخشیم و از همان مدل‌های متنوع نسل قبلی استفاده میکنیم. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر یک سیستم قدیمی‌تر دارید که سوکت پردازنده آن LGA 1151 است، پردازنده نسل جدید را بخرید (تفاوت قیمت آنچنانی ندارند) و با CPU قدیمی، BIOS مادربرد را آپدیت کنید تا بتوانید از مزایای Kaby lake استفاده کنید.

برویم سراغ مشخصات این پردازنده؛ با یک CPU چهار هسته‌ای و چهار رشته‌ای با فرکانس مرجع 3.2 گیگاهرتز از سری i5 طرف هستیم. فرکانس BOOST این پردازنده تا 3.6 گیگاهرتز هم بالا می‌رود. در این مدل، ضریب مولتی پلایر بسته است، یعنی نمیتوانید بیش از حد تعیین شده، پردازنده را اورکلاک کنید. خب این برای بسیاری از افراد یک آپشن محسوب نمی‌شود و شاید اصلا برایشان مهم نباشد که پردازنده اورکلاک می‌شود یا خیر؛ اما قطعا برای کاربران حرفه‌ای کامپیوتر، این مسئله می‌تواند تاثیرگذار باشد. از لحاظ حافظه Cache، i5 6500 دارای 64 کیلوبایت حافظه سطح یک و دو به ازای هر هسته می‌باشد؛ همچنین حافظه کچ L3 به میزان 6144 کیلوبایت به صورت اشتراکی تعیین شده است. برای خوانندگانی که مفهوم Cache را نمیدانند، یک توضیحی مختصری بیان کنیم. اطلاعات برای خوانده و پردازش شدن به سمت CPU می‌روند؛ در این مسیر، حافظه اصلی (که می‌تواند یا هارد باشد یا SSD) به عنوان مبدا، حافظه RAM به عنوان انبار و CPU به عنوان مقصد می‌باشد. از آنجایی که سرعت هارد و SSD به مراتب کم‌تر از حد نیاز است، اطلاعات مهم و پرکاربرد در RAM ذخیره می‌شوند تا هر زمان سیستم به این اطلاعات نیاز داشت، سریعا از حافظه سریع RAM این اطلاعات به سمت CPU انتقال داده شوند. با اینحال، سرعت حافظه RAM هم به اندازه قدرت و سرعت CPU نیست و فرآیند انتقال داده‌ها، پردازنده را محدود می‌کند. بنابراین حافظه کچ CPU که یک حافظه بسیار سریع است به میان می‌آید. این حافظه‌ها علارغم سریع بودن، بسیار هم گران هستند. بگذریم، حافظه کچ CPU اطلاعات حیاتی را در خود ذخیره می‌کند تا سیستم در مواقع نیاز، بدون فوت وقت، به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. این حافظه از سه نوع تشکیل شده که نوع اول و دوم و سوم یا اصطلاحا L1 و L2 و L3 نامیده می‌شوند.

پردازنده i5 6500 به خوبی نیازهای گیمینگ شما را پاسخ می‌دهد و حتی در بحث مالتی مدیا و پردازش‌های نسبتا سنگین هم می‌توانید از آن انتظار عملکرد خوبی را داشته باشید.

قیمت این پردازنده تقریبا 750 هزار تومان در بازار ایران می‌باشد و انتخاب مناسبی به حساب می‌آید (این سیستم را می‌شد با CPU ضعیف‌تری هم تهیه کرد، اما با اختلاف قیمت حاصله، روی قطعات مختلف سیستم مانور زیادی انجام نمی‌شد)

کارت گرافیک: NVidia GTX 1060

من یکی از طرفداران نسل پاسکال NVidia هستم. واقعا در این نسل شاهد تحول بسیار زیادی بودیم. کارت گرافیک GTX 1060 قرار بود رقیب GTX 960 از نسل قبلی باشد اما به مانند برادران بزرگ‌تر خود، GTX 1080 و GTX 1070 و حالا GTX 1080Ti، با یک طوفان رو به رو بودیم که عملکرد کارت گرافیک را نسبت به مدل نسل قبلی خود، بیش از دو برابر افزایش داده بود. بنابراین، در حالی که بسیاری از بازی‌ها هنوز با GTX 960 به خوبی اجرا می‌شوند و الحق پرفورمنس خوبی را ارائه می‌کند، مدل نسل پاسکال این رده، دو برابر بهتر عمل می‌کند. برای اطلاعات بیش‌تر راجع به این کارت، نقد و بررسی آن از گیم شات را بخوانید.

این کارت گرافیک در دو مدل با مشخصات متفاوت عرضه می‌شود. مدل 3 گیگابایتی که 3 گیگابایت VRAM دارد و مدل 6 گیگابایتی که از 6 گیگابایت VRAM بهره می‌برد. همچنین تفاوت‌هایی در تعداد هسته‌های CUDA دو مدل وجود دارد. انتخاب و پیشنهاد ما، مدل 6 گیگابایتی است.

فرکانس پایه در GTX 1060، به اندازه 1506 مگاهرتز می‌باشد و همچنین فرکانس این مدل در حالت BOOST، معادل 1708 مگاهرتز است. نوع حافظه در این کارت برخلاف مدل‌های بالاتر، همچنان GDDR5 مانده است.

کارت گرافیک GTX 1060 در قیمت‌های مختلفی در بازار ایران به فروش می‌رسد؛ در بازار جهانی، قیمت آن 299 دلار است، در بازار ایران هم بین 1 میلیون و 100 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان تفاوت قیمت وجود دارد (بین مدل‌های سفارشی).

مادربرد: مدل Asus B150 Pro Gaming/Aura

هر چند انتخاب مادربردهایی با LED روشن شده‌اند، خیلی توجیه اقتصادی نداشته باشد؛ اما به من اعتماد کنید، ارزشش را دارد. برای خریدارانی که کیس بدون پنجره دارند یا صرفا  LED و نورپردازی داخلی کیس برایشان چندان با همیت نیست، مدل‌های دیگر از همین سری، بدون LED وجود دارد.

معیار انتخاب مادربرد در وهله اول همیشه سوکت و پردازنده پشتیبانی شده بوده و هست. زمانی که از پشتیبانی شدن پردازنده اطمینان حاصل کردید، می‌توانید به سری چیپست آن نگاهی بیندازید. از آنجایی که سیستم‌های پیشنهادی من فقط محصولات اینتل و انویدیا را شامل می‌شود (به نظر من عملکرد این قطعات با یکدیگر استثنایی است)، پس مطمئنا به مادربردهایی با چیپست اینتل نیاز داریم. چیپست‌های اینتل با حروف و اعداد مختلفی نام گذاری شده اند؛ مثلا شما در مقاله قبلی (سیستم High end) با یک مادربرد با چیپست Z170 آشنا شدید. مادربردی که برای این سیستم معرفی کرده‌ایم، دارای چیپست B150 اینتل است. از آنجایی که پردازنده ما دارای ضریب مولتی پلایر بسته است و عملا نمیتوان پردازنده را از یک فرکانس به بالاتر اورکلاک کرد، پس داشتن مادربردی با چیپست‌های X یا Z توجیهی ندارد. هرچند اگر فکر می‌کنید در آینده پردازنده قدرتمند با ضریب مولتی پلایر باز، که قابلیت اورکلاک شدن دارد، خریداری می‌کنید، اختلاف قیمت این مدل با Z170 تقریبا 200 هزار تومان است. برندهای مختلف، مادربردهای مختلف و ارزنده‌ای با این چیپست تولید کرده‌اند. بازهم تاکید میکنم، اگر قصد آپگرید کردن را در طول یک یا دو سال آینده را دارید و گرنه خرید این مادربرد برای این سیستم به ما قدرت مانور در خرید تجهیزات بهتر و فدرتمندتر را می‌دهد.

اما این مادربرد امکانات مختلفی را هم در حوزه گیمینگ و هم کاربری روزانه و مالتی مدیا ارائه می‌دهد. لیست امکانات این مادربرد در نوع خود جالب توجه است. چهار عدد اسلات رم DDR4 با حداکثر حافظه 2133 مگاهرتز در پیکربندی دو کاناله روی این مادربرد تعبیه شده تا ماژول‌های رم بیش‌تری را پشتیبانی کند.

2 عدد اسلات PCI Express x16 برای اتصال کارت‌های گرافیک در نظر گرفته شده که متاسفانه از SLI پشتیبانی نمی‌کند؛ اما کراس فایر روی این مادربرد مشکلی ندارد و می‌توانید کارت‌های AMD خود را روی این مادربرد کراس فایر کنید (هر چند در چنین سیستمی با این قیمت فکر استفاده از چند کارت گرافیک کمی غیرعادی است)

اما درگاه‌های ارتباطی، بر روی مادربرد شاهد دو هدر USB 3 و چهار هدر USB 2 هستیم که امکانات مناسبی به شمار می‌رود. در پنل پشتی، شاهد 1 عدد درگاه USB 3.1 و 4 عدد درگاه USB 3.0 و 2 عدد پورت USB 2 و گل سرسبد این مجموعه، یک عدد پورت USB type c، هستیم. این مادربرد حداقل از نظر درگاه‌های ارتباطی، واقعا مادربرد خوبی است.

قیمت Asus B150 Pro Gaming/Aura حدودا 550 هزار تومان می‌باشد.

رم: مدل ADATA XPG Z1 2133MHz با ظرفیت هشت گیگابایت

ماژولی رمی که انتخاب شده است، یک رم دو کاناله با فرکانس 2133 مگاهرتز و ظرفیت هشت گیگابایت می‌باشد. برای کسانی که روان بودن بیش‌تری در بازی‌ها و برنامه‌ها می‌خواهند، همین مدل با ظرفیت هر ماژول هشت گیگابایت هم موجود هست. این رم دارای یک هیت سینک با کیفیت برای خنک ماندن هرچه بیش‌تر است. البته کاربرد اورکلاکی روی این مادربرد ندارد، زیرا استاندارد پشتیبانی شده مادربرد هم حداکثر 2133 مگاهرتز می‌باشد. نکته مهمی که در مورد این ماژول وجود دارد، قابلیت اورکلاک کردن آن است؛ هر چند همانطور که گفته شده، روی این مادربرد نمی‌توانید آن را اورکلاک کنید، اما می‌توان از این ماژول‌ها در آپگرید بعدی سیستم خودتان استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که این ماژول رم از پروفایل XMP 2.0 شرکت اینتل هم استفاده می‌کند.

قیمت این پک رم که شامل دو عدد ماژول در ظرفیت 4 گیگابایت است، تقریبا 270 هزار تومان می‌باشد.

حافظه SSD: مدل ADATA SU800

حافظه‌های SSD از آن دسته قطعاتی هستند که اگر بودجه خریدشان را هم ندارید باید از باقی قطعات کم کنید تا یکی از آن‌ها را بخرید. باور کنید، سرعت آن‌ها استثنایی است و زندگی را خیلی راحت‌تر می‌کند. این حافظه معرفی شده تا 600 درصد از هارددیسک‌های معمولی سریع‌تر است! همین لزوم خرید SSD را نشان میدهد. تماشای اینکه ویندوز در چند ثانیه لود می‌شود، بازی‌ها بهتر اجرا می‌شوند، برنامه‌ها راحت‌تر کارشان را انجام می‌دهند، واقعا به قیمت آ‌ن‌ها می‌ارزد.

حافظه پیش رو ظرفیت 128 گیگابایتی دارد و در کنار آن خرید یک هارد دیسک خوب هم الزامی است. روی حافظه‌های SSD معمولا ویندوز، برنامه‌های پر کاربرد و بازی‌ای که در حال حاضر بازی می‌کنید نصب می‌شود و باقی همه روی هارد دیسک قرار خواهند گرفت.

قیمت این حافظه حدودا 270 هزار تومان می‌باشد.

حافظه HDD: مدل Western Digital Blue WD10EZEX

هاردهای وسترن دیجیتال همیشه مورد اطمینان و کارآمد بوده‌اند؛ مخصوصا با رده بندی و رنگ بندی هاردها که انتخاب را بسیار راحت کرده است. هارد معرفی شده یک هارد از سری آبی وسترن دیجیتال است که عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و همچنین ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این هارد یک ترابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه، سرعت مناسبی را هم ارائه می‌دهد و این یک مزیت است.

این هارد با قیمت حدودا 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

پاور: مدل Green GP450A-UK

پاور انتخاب شده، محصولی با کیفیت از شرکت Green است. از آنجایی که مصرف کل سیستم چیزی در حدود 380 وات است، با یک پاور 450 واتی سیستم را تغذیه می‌کنیم (در انتخاب پاور همیشه باید آینده نگری کرد، یک درصد خطا برای محاسبات خودتان هم قرار بدهید و احتمال نیاز به آپگریدهای بعدی را هم ملاک قرار دهید؛ بنابراین در انتخاب پاور برای سیستم، معمولا 50 وات به حداکثر توان اضافه می‌کنیم تا سیستم در آینده از نظر توان کم نیاورد). همچنین خوشبختانه بازدهی این پاور 92 درصد است!

قیمت این پاور حدودا 215 هزار تومان است..

کیس: Green Z Plus GRAND

اگر قرار بود بیش‌تر روی کیس هزینه کنیم، من قطعا همان کیس قبلی، یعنی Z2 plus hero را انخاب می‌کردم؛ اما برای مانور روی باقی قطعات ما باید صرفه جویی کنیم. کیس مقابل هم از نظر امکانات در سطح مناسبی قرار دارد و قیمت مناسبی را هم ارائه می‌دهد. در پنل جلویی این کیس یک عدد پورت USB 3.0 و دو عدد USB 2 قرار گرفته است؛ همچنین ورودی میکروفون و خروجی هدفون هم در پنل جلویی تعبیه شده. 2 عدد سینی درایو 5.25 اینچی، دو عدد 3.5 اینچی و 2 عدد 2.5 اینچی در کیس قرار گرفته که راه را برای ارتقا حافظه داخلی در آینده باز می‌کند. پنجره شیشه‌ای، فیلتر گرد و غبار و اسکلت معکوس بودن از دیگر ویژگی‌های این کیس می‌باشد.

قیمت این کیس حدودا 130 هزار تومان است.

جمع‌بندی

قطعاتی که معرفی شدند، در کنار یکدیگر سیستمی می‌سازند که به راحتی می‌تواند بازی‌های روز را در رزولوشن فول اچ دی اجرا کند و همچنین کاربری خوبی در حالت‌های مالتی مدیا و روزمره داشته باشد. هر چند این سیستم میان رده است و نباید از آن انتظار عملکرد یک سیستم High end را داشت.

برچسب ها

بازی ویدئوییکامپیوترسخت افزار
مطالب مرتبط بیشتر
نت‌بوک‌ و تبلت‌ از اولویت مصرف خانوارها خارج شده‌اند معرفی پرفروش‌ترین قطعات کامپیوتر+ جدول مظنه لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در بازار +جدول مزایا و معایب لپ‌تاپ‌های مک بوک آدوب آسیب‌پذیری نرم‌افزارهایش را حل کرد پیش نمایش تازه ویندوز ۱۰ با تغییرات اساسی از راه رسید ۵ روش برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ را بشناسید! کامپیوتر شما به چه میزان حافظه رم(RAM) نیاز دارد؟ حمله سایبری با ارسال امواج صوتی و فراصوتی فعال شدن بلوتوث روی دسته بازی استیم تولید ورقه شیشه‌ای به ضخامت یک کاغذA۴ آیفون ۸ پلاس با خم شدن هم آسیب نمی بیند با تولید حافظه جدید با رم و رام خداحافظی کنید فناوری جدید چینی ها برای جایگزینی حافظه RAM رایانه ۲۲ فروردین؛ سال‌روز ارائه نخستین رایانه شرکت اپل پایانی برای حافظه‌های رایانه‌ای رایانه یک‌میلی‌متری به بازار می‌آید ۱۰ درصد رایانه‌های فعال جهان مک هستند نرخ انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول قیمت انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول تغییر سلیقه کاربران محصولات دیجیتال تولید سریع ترین حافظه های جهان تولید سریع ترین حافظه های جهان آخرین جزئیات داوری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران مظنه انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول چگونه لپ تاب و کامپیوتر خود را خانه تکانی کنیم؟ ذخیره ۵۷۰۰ فیلم روی قدرتمندترین حافظه اس اس دی جهان تلاش برای نجات ایکس‌باکس با کلاهخود واقعیت افزوده هیجان را تجربه کنید کاهش تنوع محصولات در بازار سخت‌افزار لیست قیمت انواع ماوس لیست ارزان قیمت ترین فلش مموری های موجود در بازار بنچمارک گوشی جدید HTC با پردازنده Snapdragon ۶۲۵ را مشاهده کنید + تصویر ماوس بازی های رایانه ای به دسته بازی تبدیل می شوند با بوق هشدار از سرقت لپ‌تاپ‌‎‌تان جلوگیری کنید لرزش ارز در بازار کامپیوتر مظنه لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در بازار؟ +جدول نسخه تازه ویندوز ۱۰ به نام «پولاریس» در راه است هوش مصنوعی به زودی ذهن انسان ها را می خواند قیمت پرفروش‌ترین انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول شروع رونق بازار کامیپوترهای خانگی عرضه PC در ۶ سال گذشته برای اولین بار در بازار افزایش یافت قیمت انواع ماوس در بازار؟ +جدول نمایش کوچکترین فلش مموری ۱ ترابایتی با پورت Type-C تولید نمایشگرهای ۶۵ اینچی ان ویدیا برای بازی های ویدئویی پای الکسا به رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ باز می شود محصول جدید اینتل برای تولید رایانه های نازک پی‌سی مخصوص گیم با ۱۸ هسته کورآی ۹ و ۱۲۸ گیگ رم در سی‌ای اس ۲۰۱۸ پی‌سی مخصوص گیم با ۱۸ هسته کورآی ۹ و ۱۲۸ گیگ رم در سی‌ای اس ۲۰۱۸ مشکل تراشه های اینتل اطلاعات کاربران را فاش می کند شناسایی آسیب پذیری مهم در اکثر تراشه‌های اینتل لیست قیمت انواع کابل و مبدل در بازار آغاز تولید انبوه رم های کم مصرف ۸ گیگابایتی و ۱۰ نانومتری آغاز تولید انبوه رم های کم مصرف ۸ گیگابایتی و ۱۰ نانومتری رشد آرام قیمت‌ها در بازار کامپیوتر بازار کامپیوتر تحت تاثیر سال نو میلادی لیست گرانقیمت ترین کیبوردهای موجود در بازار لیست قیمت انواع فن Case در بازار ثبات قیمت در بازار کامپیوتر قیمت انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول فروش کنسول Nintendo Switch از مرز ۱۰ میلیون نسخه گذشت با این قفل بی سیم رایانه تان را بی دغدغه رها کنید مظنه انواع ماوس در بازار؟ +جدول مظنه روز انواع مانیتور در بازار؟ +جدول کارت گرافیک قدرتمندی که رایانه شخصی را تبدیل به ابررایانه می‌کند مانیتوری با قابلیت ایجاد تمایز میان یک میلیارد طیف رنگی اخذ فاکتور رسمی از فروشنده الزامی می‌شود ثبات قیمت در بازار تجهیزات جانبی کامپیوترهای شخصی بازنشسته می‌شوند؟ قیمت پرفروش‌ترین هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول بازی پوکمون گو باعث صدهزار تصادف رانندگی در آمریکا شد استفاده از نرم افزارهای قدیمی تا سال ۲۰۲۰ ناممکن می شود جشنواره فروش ویژه بازی‌های برتر ایرانی برگزار می‌شود مظنه خرید انواع کارت شبکه در بازار چقدر است؟ موفقیت یک بازی ایرانی در بازارهای بین‌المللی رونمایی از هدست بی سیم اچ تی سی رکورد بازی مداوم با هدست واقعیت مجازی شکسته شد لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی که می‌توان خرید گوشی تازه ریزر با باتری قدرتمند و نمایشگر دقیق عرضه شد نرخ انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول بازار کامپیوتر در انتظار تغییرات قیمت فروش انواع ماوس مخصوص بازی فروش هاردهای دستکاری شده در بازار دیجیتال برگزاری اولین جام جهانی کنسولی توسط فیفا و EA نرخ انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول حضور پررنگ بازی‌سازان ایرانی در گیم‌کانکشن فرانسه نرخ انواع هارد‌ دیسک‌ اکسترنال در بازار؟ +جدول دشواری‌های ایجاد سایت مرجع قیمت کالا جهان رایانه‌های کوانتومی قیمت انواع اسکنر در بازار؟ +جدول تولید هارددیسک ۴۰ ترابایتی برای اولین بار در جهان موبایلی برای طرفداران بازی رایانه‌ای در راه بازار استفاده از ویندوز رایانه بر روی گوشی‌های سامسونگ لیست قیمت جدیدترین فلش مموری های موجود در بازار چگونه موس و کیبورد مناسب انتخاب کنیم؟ بازار کامپیوتر متاثر از تعطیلات و نرخ دلار عرضه نسخه مینی کمودور ۶۴ در سال ۲۰۱۸ لیست قیمت جدیدترین Mouse های موجود در بازار کنسول بازی جدید آتاری با سیستم عامل لینوکس عرضه می شود ایکس‌باکس وان ایکس در زمان عرضه ۱۳۰ بازی دارد قیمت کنسول آتاری باکس مشخص شد نسل هشتم پردازنده‌های اینتل از راه می‌رسد نسل هشتم پردازنده‌های اینتل از راه می‌رسد مشخصات GTX ۱۰۷۰ Ti به بیرون درز کردند مشخصات GTX ۱۰۷۰ Ti به بیرون درز کردند اختصاص پهنای باند کم‌هزینه به بازی‌ها هدایت زیردریایی با ایکس باکس ۳۶۰ ! وضعیت اقبال تجهیزات کامپیوتری جانبی در بازار قدرتمند ترین رایانه رومیزی جهان ساخته شد توشیبا هارد‌ دیسک‌ ۷ میلی‌متری روانه بازار خواهد کرد کیبورد جدید لاجیتک مخصوص ویراستاران بهای کارت گرافیکی افزایش پیدا خواهد کرد سکون بازار کامپیوتر در روزهای پایان تابستان+جدول آیا کامپیوتر شما می‌تواند Total War Warhammer ۲ را اجرا کند؟ دسته‌های شفاف پلی‌استیشن۴ به زودی عرضه می‌شوند کنسول یا PC؛ کدام برای بازی بهتر است؟ کنسول یا PC؛ کدام برای بازی بهتر است؟ پشتیبانی مادربورد B۲۵۰ از ۱۹ کارت گرافیک به صورت همزمان پشتیبانی مادربورد B۲۵۰ از ۱۹ کارت گرافیک به صورت همزمان رونمایی از ۳ رایانه قدرتمند برای اجرای بازی های رایانه ای رونمایی از ۳ رایانه قدرتمند برای اجرای بازی های رایانه ای لپ تاپ گیمینگ ایسر نیترو ۵ اسپین رسما معرفی شد نمایشگاه بین المللی الکترونیک ، کامپیوتر ، ماشین های اداری کیش سامسونگ CFG۷۳ و کسب عنوان برترین مانیتور بازی درآمد میلیاردی اپل از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ با کیبورد جدید SteelSeries از هشدارهای صوتی بی‌نیاز می‌شوید با کامپیوترهای MSI Infinite A دنیای بازی را در اختیار گیرید سیستم نیمه حرفه ای برای کار با نرم افزارهایی مانند ادوبی سیستم نیمه حرفه ای برای کار با نرم افزارهایی مانند ادوبی نهایت در صدا برای حرفه ها با کارت صدای Creative BlasterX AE-۵ نهایت در صدا برای حرفه ها با کارت صدای Creative BlasterX AE-۵ باندل بازی Splatoon ۲ نینتندو سوییچ معرفی شد لپ تاپ گیمینگ ایسر Predator Helios ۳۰۰ با قیمت پایه ۲ هزار دلار عرضه شد پرفروش ترین کارت های گرافیک موجود در بازار چه قیمتی هستند؟ آغاز تولید انبوه پردازنده Kirin ۹۷۰ هواوی ریزر ماوس گیمینگ Atheris را با شارژدهی ۳۵۰ ساعته معرفی کرد خاموشی در بازار سخت افزار شاهکار جدید چینی ها با مادربرد iGame Z۲۷۰ Ymir U شاهکار جدید چینی ها با مادربرد iGame Z۲۷۰ Ymir U پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند سامسونگ دکس دریچه‌ای را به زندگی موبایلی نوین باز می‌کند مادربرد ASUS ROG STRIX X۳۹۹-E Gaming فراتر از یک حرفه ای تصاویری از یک جعبه گشایی کارت گرافیک AMD RX Vega ۶۴ تصاویری از یک جعبه گشایی کارت گرافیک AMD RX Vega ۶۴ سریع ترین سالید های کورسیر با نام Neutron NX۵۰۰ معرفی شدند سریع ترین سالید های کورسیر با نام Neutron NX۵۰۰ معرفی شدند Gigabyte و MSI مادربردهای اختصاصی KabyLake-X تولید می کنند تولید پیشرفته ترین و سریعترین تراشه حافظه توسط سامسونگ ثبات بازار کامپیوتر در میانه تابستان با کیت جدید ریزر، هر جای اتاق خود را به ال‌ای‌دی‌های رنگی مجهز کنید با کیت جدید ریزر، هر جای اتاق خود را به ال‌ای‌دی‌های رنگی مجهز کنید قدرتی خالص با پاورهای جدید ENERMAX Platimax D.F قدرتی خالص با پاورهای جدید ENERMAX Platimax D.F یک سیستم گیمینگ زیبا با رم های GALAX Gamer III معرفی رسمی پردازنده های SkyLake-X به همراه تاریخ عرضه توشیبا SSD های کم نظیر BG۳ را معرفی کرد اولین نتایج پردازنده AMD Threadripper ۱۹۵۰X در بازی و رندر قیمت جدیدترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی؟ +جدول دانشمندان آی بی ام ۳۳۰ ترابایت داده را در یک کارتریج کوچک ذخیره کردند اعلام آمادگی ایران برای همکاری با تایلند در زمینه امنیت سایبری، نرم افزار، سخت افزار و IT قدرتمند ترین مادربردهای X۳۹۹ از سوی ایسوس معرفی شدند قدرتمند ترین مادربردهای X۳۹۹ از سوی ایسوس معرفی شدند رکوردهایی که توسط iGame GeForce GTX ۱۰۸۰ Ti Kudan شکسته شد رکوردهایی که توسط iGame GeForce GTX ۱۰۸۰ Ti Kudan شکسته شد عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME عدم پشتیبانی AMD X۳۹۹ از RAID های NVME رقابت گرم تازه‌نفس‌های بازار سخت‌افزار رقابت گرم تازه‌نفس‌های بازار سخت‌افزار فروش پلی‌استیشن ۴ به ۶۳.۳ میلیون دستگاه رسید بازی ایرانی خاله قزی روی پلی‌استیشن۴ عرضه می‌شود درآمد بازیکنان حرفه‌ای Overwatch چقدر است؟ درآمد بازیکنان حرفه‌ای Overwatch چقدر است؟ کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند اجرای بازی های سنگین با نوت بوک جدید اوریجین مظنه قیمت لپ تاپ های مناسب برای بازی نینتندو سوییچ پنج میلیون دستگاه فروخته است موبایل خود را به ویندوز ۱۰ متصل کنید چگونه بدون ماوس یا کیبورد با کامپیوتر کار کنیم؟ رایانه ارزان قیمت ویژه بازی های ویدئویی به بازار آمد رایانه ارزان قیمت ویژه بازی های ویدئویی به بازار آمد یک کارتریج قدیمی به قیمت ۴۲ هزار دلار فروخته شد بازی‌سازهای مستقل راحت‌تر روی ایکس‌باکس وان بازی منتشر می‌کنند بنچمارک پردازنده‌ی Core i۹-۷۹۶۰X را ببینید ارزش بخش بازی و سرگرمی مایکروسافت به ۹ میلیارد دلار رسید رونمایی از بازی رایانه ای مبارزه در خلیج عدن ۲ آیا نینتندو سوییچ به زودی هک می‌شود؟ مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند جریمه ۵۸۰ هزار پوندی روزانه در انتظار کوآلکوم تولید گوشی مخصوص بازی‌های ویدئویی یوبی‌سافت بازی‌های بیشتری برای سوییچ می‌سازد سرمای بازار کامپیوتر در گرمای تابستان کمپانی لنوو با همکاری دیزنی، هدست واقعیت مجازی مخصوص بازی های Star Wars را معرفی کرد با این ۱۰ نکته کلیدی دراینستاگرام استاد شوید کنسول بازی آتاری منتشر شد به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ پاییز عرضه می‌شود تولید New ۳DS در تمام دنیا متوقف شد افول جهانی بازار کامپیوترهای خانگی عرضه بی سر و صدای پردازنده‌های جدید شرکت اینتل بهترین تا بدترین لپ‌تاپ‌های گیم در بازار جهانی را بشناسید معرفی ۵ گوشی اندرویدی مناسب گیمرها بازار بی‌مشتری کامیپوترهای ALL IN ONE PlayStation ۴ Pro در رنگ سفید یخچالی رونمایی شد پلمپ در انتظار واحدهای عرضه کننده خدمات پس از فروش تقلبی بهترین تلویزیون‌ های گیمینگ در تابستان ۲۰۱۷ پلی استیشن ۵ احتمالا در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد ۵ پیشنهاد خوب برای کاهش صدای فن لپ تاپ مظنه لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در بازار؟ +جدول احتیاط فروشندگان کامپیوتر در عرضه محصولات ربات ها حرکات انسان را درک می کنند لیست قیمت بازی های XBOX ONE و PS۴ اپلیکیشنی دیگر برای تلویزیون های هوشمند سامسونگ مادربوردهای X۲۹۹ ایسوس در یک مراسم اختصاصی در ایران رونمایی شدند مادربوردهای X۲۹۹ ایسوس در یک مراسم اختصاصی در ایران رونمایی شدند بازار سخت‌افزار در انتظار تحرک ویندوز ۱۰ خود را حتما بروزرسانی کنید حجم آپدیت بازی‌ها در ایکس‌باکس وان کمتر می‌شود تب «پوکمون گو» باز هم بالا گرفت تولید لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های ویژه برای حفظ حریم شخصی شکست اپل در ورود به صنعت بازی ای ام دی سریع ترین کارت گرافیک دنیا را به بازار عرضه کرد ای ام دی سریع ترین کارت گرافیک دنیا را به بازار عرضه کرد بازار گرم خرید و فروش هدفون‌های بی‌سیم تولید اولین حافظه های فلش ۶۴ لایه دنیا توسط اینتل لیست قیمت برخی بازی های پر طرفدار XBOX ONE+جدول اولین کارت Vega شرکت AMD با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار شد اولین کارت Vega شرکت AMD با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار شد مدیر آتاری ساخت کنسول جدید را تائید کرد نینتندو کنسول قدیمی‌اش را با یک عالمه بازی جدید زنده کرد باریک ترین گیمینگ جهان وارد بازار شد گونه ای وحشی و خشن از کارت گرافیک های Colorful راهی بازار شد کارت شبکه ۱۰ گیگابیتی ایسوس به بازار عرضه شد کامپیوترهای All in one بازار را قبضه می‌کنند؟ چین و ساخت ابر کامپیوتری جدید که هشت برابر از قویترین مدل موجود قدرتمندتر است موشواره ای متفاوت که با آن مچ درد نمی گیرید پردازنده های تردریپر در سال ۲۰۱۷ تنها در محصولات دل استفاده خواهند شد پردازنده های تردریپر در سال ۲۰۱۷ تنها در محصولات دل استفاده خواهند شد پردازنده های تردریپر در سال ۲۰۱۷ تنها در محصولات دل استفاده خواهند شد بیشترین تهدیدات امنیتی ۲۰۱۷ کدام‌اند؟ فروش یک مدل قدیمی و سالم کامپیوتر اپل به قیمت ۳۵۵ هزار دلار iMac Pro کاملاً مجهز و با کیفیت با قیمت ۱۷۰۰۰ دلار رونمایی شد سامسونگ به بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی تهران می‌آید تجهیز کیبورد جدید مایکروسافت به حسگر اثر انگشت کنسول بازی جدید آتاری توسط مدیرعامل کمپانی Atari رسما تایید شد بازگشت آتاری به بازار پس از ۲۰ سال بازگشت آتاری به بازار پس از ۲۰ سال نسخه ویندوز شما تا چه مدت آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد؟ واقعیت مجازی در مسیر تسخیر دنیا قوی‌ترین نمونه iMac Pro جدید ۱۷ هزار دلار قیمت دارد! ژاپنی‌ها سریع ترین ابررایانه دنیا را می‌سازند هر آنچه راجع به ایکس باکس وان ایکس باید بدانید سامسونگ از مانیتور خمیده فوق عریض ویژه گیم پرده برداشت موس پد دارای قابلیت شارژ بی سیم هم تولید شد ارتش آمریکا نسل جدید پردازشگر را می سازد احتمال توقف عرضه برخی نسخه‌های ویندوز ۱۰ به علت شکایت اینتل AMD کارت‌ های گرافیک رادئون پرو WX ۲۱۰۰ و WX ۳۱۰۰ را برای ورک استیشن معرفی کرد AMD کارت‌ های گرافیک رادئون پرو WX ۲۱۰۰ و WX ۳۱۰۰ را برای ورک استیشن معرفی کرد سخنرانی تیم کوک در دانشگاه MIT و طعنه به کامپیوترهای ویندوزی فرصت طلایی برای بازی‌سازان داخلی فرصت طلایی برای بازی‌سازان داخلی زوتاک کارت GeForce GTX ۱۰۸۰ Ti را با ابعاد کوچک معرفی کرد زوتاک کارت GeForce GTX ۱۰۸۰ Ti را با ابعاد کوچک معرفی کرد HP یک کیس اکسترنال کارت گرافیک ساخته است HP یک کیس اکسترنال کارت گرافیک ساخته است HP یک کیس اکسترنال کارت گرافیک ساخته است لپ تاپ مخصوص بازی MSI GS۶۳VR با مشخصات فوق العاده رونمایی شد تولید کارت گرافیک خارجی برای تقویت لپ تاپ های ضعیف تولید کارت گرافیک خارجی برای تقویت لپ تاپ های ضعیف اچ پی خانواده کامپیوترهای گیمینگ Omen را بروزرسانی کرد انقلاب در دنیای سخت افزار با تولید تراشه‌های ۵ نانومتری گیگابایت و آمپلی فایر گرافیکی جدید با قیمت مناسب خرید یک لپ تاپ "لنوو" چقدر آب می‌خورد؟ +جدول رایانه کارتی رونمایی شد! ایسوس از دو کامپیوتر جدید رونمایی کرد آمپلی فایرگرافیکی Gaming Box از Powercolor معرفی شد اینتل و کاهش قیمت یک شبه برای غافلگیری! اینتل و کاهش قیمت یک شبه برای غافلگیری! اولین مادربرد X۲۹۹ از گیگابایت اولین مادربرد X۲۹۹ از گیگابایت یو اس بی های جدید به بازار می آیند تولید نسخه انحصاری ویندوز ۱۰ برای دولت چین پنجمین آپدیت مادربردهای AMD منتشر شد تولید یک پد لمسی به اندازه یک رومیزی تولید بُردهای الکتریکی کاربردی در حوزه‌های صنعتی و تحقیقاتی کشور نتایج نخستین بنچمارک اسنپدراگون ۶۶۰ منتشر شد تولید یک «ژاکت» برای حمل ۴۲ «گجت» مجسمه‌ی ۸۰۰ دلاری Bloodborne را ببینید رشد خیره‌کننده فروش هدست های واقعیت مجازی در آمریکا تکاپوی شرکت‌ها برای خرید بخش تراشه توشیبا در اسکورپیو هیچگونه محدودیتی در نرخ فریم‌ و رزولوشن برای سازندگان ایجاد نخواهد شد رایانه کوچک بدون فن Shuttle XC۶۰J با پردازنده Apollo Lake SoC رونمایی شد رونمایی از یک لپ تاپ قدرتمند برای علاقمندان به بازی های رایانه کامپیوتر اپل ۱ در یک مناقصه ۱۰۱ هزار دلار فروخته شد انویدیا کارت ارزان قیمت‌ GT ۱۰۳۰ را وارد بازار کرد انویدیا کارت ارزان قیمت‌ GT ۱۰۳۰ را وارد بازار کرد نسل جدید پردازنده‌های اینتل احتمالاً شامل نسخه Core i۹ خواهد بود رایانه با حافظه ۱۶۰ ترابایتی ساخته شد نحوه دریافت ضد باج افزار بومی Wanna Crypt با توجه به فروش بالا تعداد فروشندگان سرفس هاب در انگلستان افزایش می یابد پردازنده قدرتمند اینتل در راه است انویدیا آینده‌ واقعیت مجازی را در تجربه‌ی چندکاربره می‌بیند ویندوز XP با وجود عدم پشتیبانی، همچنان سومین سیستم عامل محبوب جهان است کامپیوتر چطور چهره‌ها را تشخیص می‌دهد؟ مشخصات سخت افزاری گلکسی J۷ مکس لو رفت خداحافظی اینتل با پردازنده‌های ایتانیوم پردازنده جدید و ده هسته ای اینتل برای گیمرها پردازنده جدید و ده هسته ای اینتل برای گیمرها راهنمای خرید کارت گرافیک کامپیوتر راهنمای خرید کارت گرافیک کامپیوتر انقلاب چیپ، واقعیت مجازی بهتری به ارمغان می‌آورد تاخیر در ترخیص برای جلوگیری از قاچاق سرفس لپ تاپ، کامپیوتری در برابر مک بوک ها معرفی کامپیوتری با مایعات خنک می‌شود چگونه مشکل خطوط عمودی ظاهر شده بر روی مانیتور را برطرف کنیم؟ بهترین بازی های مولتی پلیر اندروید و آیفون (۲۰۱۷) بررسی نینتندو سوییچ برای لذت بازی رایانه ای در منزل چقدر باید هزینه کرد+ جدول قیمت عرضه لپ تاپ ۹ هزار دلاری برای علاقمندان به بازی‌های ویدئویی با این بازی ویدئویی، کالری بسوزانید و سیگار را ترک کنید با این بازی ویدئویی، کالری بسوزانید و سیگار را ترک کنید
برگشت به بالا