توسط هکرها صورت گرفت؛

هک دوربین های نظارتی تنها ۹۸ ثانیه بعد از اتصال به اینترنت !

عصر کالا- میزان امنیت دوربین های نظارتی قابل اتصال به اینترنت تا بدان حد پایین است که تنها ۹۸ ثانیه پس از اتصال به شبکه توسط هکرها آلوده شدند.

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

هک دوربین های نظارتی تنها ۹۸ ثانیه بعد از اتصال به اینترنت !

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از نتورک ورلد، دوربین های یاد شده که معمولا به پورت های یو اس بی متصل می شوند از حداقل قابلیت های امنیتی ضروری نیز برخوردار نیستند و با توجه به ضعف تنظیمات امنیتی پیش فرض و عدم تغییر آنها توسط کاربر هک کردن آنها توسط هکرها بدون دشواری خاصی ممکن است.

راب گراهام محقق امنیتی در این باره می گوید: تنها با صرف 98 ثانیه وقت توانسته یکی از این دوربین ها را به بدافزار Mirai آلوده کند.

وی می گوید: می توان دوربین های امنیتی را به شیوه های مختلفی آلوده کرد و محتوای ضبط شده توسط آنها را هم به راحتی مشاهده کرد.

بدافزار Mirai بعد از آلوده کردن یک دوربین می تواند به سرعت از طریق شبکه اینترنت به دنبال دیگر دوربین های آسیب پذیر بگردد و آنها را نیز آلوده کند. به گفته راب گراهام تمامی این اتفاقات تنها در چند ثانیه رخ می دهد و قربانیان نیز متوجه این مساله نمی شوند.

وی هشدار داده است با توجه بع گسترش استفاده از اینترنت اشیا و اتصال انواع وسایل الکتریکی به شبکه مجازی باید برای ارتقای امنیت این نوع وسایل فکری اساسی کرد. در غیر این صورت هکرها به راحتی می توانند صدها میلیون وسیله و ابزار را آلوده کنند.

برچسب ها

هکدوربین های نظارتیهکدوربین های نظارتی
مطالب مرتبط بیشتر
سرقت اطلاعات کاربران از طریق مودم‌های اینترنت وای‌فای! هشدار امنیتی جدی برای کاربران آی‌فون دست درازی هکرها به اطلاعات کاربران آیفون حساب کاربری مدیر توئیتر هک شد گجت‌های روزمره در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر هستند مردم از اتصال به وای‌فای اماکن ناشناس خودداری کنند چند توصیه برای جلوگیری از هک شدن آیفون تلویزیون‌های هوشمند هم هک می‌شوند؟ هشدار پلیس به دارندگان آیفون هنگام خرید از سایت‌های اینترنتی دقت کنید «فلش پلیر» را به روزرسانی کنید جاسوسی از صفحه نمایش رایانه توسط میکروفون با جاسوس جدید گوشی‌های همراه آشنا شوید هک کردن آیفون از طریق پورت USB مرورگر فایرفاکس شما را از هک شدن مطلع می کند باتری موبایل رازهای صاحبش را فاش می کند اپل روش هک آیفون را مسدود می کند هشدار درباره هک موبایل توریست‌های جام جهانی گوگل ۸۰درصد سایت های هک شده را حذف کرد کشف حمله‌ی جدید که می‌تواند گوشی‌ را از راه دور هک کند دوربین‌های سونی و نیکون مداربسته و هوشمند می‌شوند آسیب‌پذیری ویندوز ۱۰ پای هکرها را به رایانه باز می‌کند توصیه‌هایی برای هک نشدن محتویات گوشی‌ هک کنسول بازی نینتندو برای دسترسی رایگان به بازی‌ها مقصر حمله سایبری به اوبر شناسایی شد امنیت بازی‌های رایانه‌ای بار دیگر زیر سوال رفت وان پلاس، هک کارت‌های اعتباری مشتریانش را تایید کرد تمام دستگاه های اپل در معرض خطر هک قرار دارند خودران شدن خودروها تنها با یک نرم افزار هک شدن بلندگوهای بی سیم برای مردم آزاری شبانه راهکارهایی ساده برای مقابله با هک شبکه اینترنت احتمال ممنوع شدن استفاده از گوشی توسط کارکنان کاخ سفید چادر فرار از اینترنت و جاسوسی سایبری تولید شد هک ۱۲ میلیون پسورد گوگل با ایمیل های فیشینگ حفره امنیتی در نرم افزارهای آنتی ویروس کشف شد توئیتر هک شد زخم کهنه هسته لینوکس دوباره پدیدار شد فریب کاربران با وعده حجم رایگان اینترنت بدافزاری که اینترنت اشیا را هدف قرار می‌دهد دوربین معلق هوشمند؛ نگهبان خانه لیست برنامه‌های دارای باج افزار زئوس روی نرم افزار تلگرام هکرها به لوازم خانگی دسترسی پیداکردند جایزه گوگل به هکرها چیست؟ راه جلوگیری از هک شبکه های وای فای سیستم بومی امنیت شبکه توسط محققان ایرانی تولید شد تمام شبکه‌های وای فای قابل هک شد هستند عرضه نسخه بتای مرورگر مایکروسافت اج برای آی‌اواس و اندروید سرقت کلمات عبور از سیستم عامل‌های آسیب‌پذیر مک امنیت ایمیل را جدی بگیرید پس از هک شدن چکار کنیم؟ ضرورت انتخاب هارد مناسب برای دوربین‌ها با این روش‌ها تلگرام خود را ایمن کنید هکرها بلندگوی اکو را تبدیل به میکروفون جاسوسی کردند هشدار درباره عرضه گوشی هوشمند دارای جاسوس افزار حفره امنیتی یک میلیارد کاربر گوشی های هوشمند را تهدید می کند آیا نینتندو سوییچ به زودی هک می‌شود؟ چند درصد از سازندگان ضامن امنیت اپلیکیشن‌هایشان هستند؟ خطر هک در کمین دوربین‌های اینترنتی مسئولان چینی ۲۲ دزد اطلاعات میلیون‌ها کاربر آیفون را دستگیر کردند چند نکته امنیتی درباره خریدهای آنلاین مودم خود را از دید هکرها پنهان کنید کلاهبرداری هکرها از یک میلیون تلفن همراه مایکروسافت از آژانس امنیت ملی آمریکا انتقاد کرد کم‌کاری دولت‌ها عامل گسترش باج‌افزار اخیر است بدافزار جدید کاربران رایانه‌های مک را فریب داد هک کردن گوشی های هوشمند با استفاده از بلندگوی ۵ دلاری تجهیز نیروی پلیس نیویورک به دوربین‌های تن‌پوش
برگشت به بالا