۴ لپ‌تاپ پرفروش‌ بازار ایران

عصر کالا- در گزارش زیر تلاش می‌کنیم تا لپ تاپ‌های مدرن، محبوب و البته موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

۴ لپ‌تاپ پرفروش‌ بازار ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، لپ تاپ یا کامپیوتر‌های قابل حمل در چندین سال گذشته دچار تغییرات بسیار زیادی شدند. این محصولات به خاطر تغییرات گسترده در مشاغل به یکی از باید‌های بسیاری از ادارات تبدیل شدند.

    تنوع بسیار زیاد در لپ تاپ‌ها معمولا باعث می‌شوند که خریداران نتوانند به آسانی مدل مد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنند. گرچه این تنوع در چند ماه گذشته در سطح بازار بسیار کاهش پیدا کرده. مسائل به وجود آمده در اقتصاد جهانی، کاهش تولید کارخانه‌های مطرح و تحریم‌های ظالمانه باعث شدند تا تنوع در بازار لپ تاپ کشور به شدت کاهش پیدا کند.

    در حال حاضر تقریبا در بخش‌های مختلف بازار انتخاب‌های چندان زیادی وجود ندارد و اگر کاربر قصد خرید دارد باید به انتخاب میان چند مدل بسیار شبیه به هم بسنده کند. قیمت‌های مربوط به لپ تاپ نیز در چند هفته گذشته به شدت رو به رشد بوده و حتی لپ تاپ‌های پایین رده نیز با قیمت‌های تقریبا بالایی به فروش می‌رسند. در این بخش تلاش می‌کنیم تا لپ تاپ‌های مدرن، محبوب و البته موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

    1. لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - E

    متوسط قیمت: 5800 (پنج میلیون و هشتصد هزار تومان)

    برند لنوو یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های تولید کننده لپ تاپ در کشورمان است. این برند محصولات خود را با تنوع بسیار زیادی تولید کرده و به بازار ارائه می‌کند. یکی از این محصولات که در قسمت پایین رده بازار جای می‌گیرد، Ideapad 330-E خواهد بود. این لپ تاپ به عنوان یک انتخاب اقتصادی در بازار عرضه شده و برای افرادی مناسب است که بودجه چندان زیادی برای خرید در دسترس ندارند، اما در سمت مقابل نیز قدرت سخت‌افزاری نیز چندان برای آن‌ها مطرح نیست. این لپ تاپ 15.6 اینچی دارای صفحه نمایش TFT LED است که وضوح تصویر 1366 x 768 را به کاربر ارائه می‌کند. این لپ تاپ وزنی معادل 2.2 کیلو دارد و در نگاه اول بسیار نازک است.

    باتری این مدل نیز از نوع 2 سلولی است و می‌تواند دستگاه را تا 5.5 ساعت تغذیه کند. در بخش سخت‌افزار نباید انتظار چندان زیادی از ideapad 330-e داشت. این لپ تاپ به پردازنده Intel Celeron مدل N 4000 مجهز است. این پردازنده از محصولات پایین رده شرکت اینتل است که با سرعت 1.1 تا 2.6 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و صرفا از 4 مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. این پردازنده صرفا به چهار گیگابایت حافظه رم DDR 4 مجهز شده و این مورد باعث می‌شود که لپ تاپ Ideapad 330-E صرفا برای کار‌های سبک روزمره مناسب باشد.

    در بخش پردازنده گرافیکی نیز از Intel HD Graphics 620 استفاده شده که حتی دارای حافظه گرافیکی اختصاصی نیست. این دستگاه به یک ترابایت هارد دیسک مجهز شده که با سرعت 5400 دور در دقیقه کار می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌تواند به درایو DvD، وب‌کم، بلندگو، تاچ پد با قابلیت دریافت چند فرمان همزمان، کارت خوان حافظه، اتصال وای‌فای، پورت شبکه اترنت، و بلوتوث اشاره کرد. همچنین کاربر می‌تواند از یک اتصال USB 3.0 نیز بهره‌مند شود.

    2. لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 130 - B

    متوسط قیمت: 6900 (شش میلیون و نهصد هزار تومان)

    دوباره به سراغ برند لنوو خوایم رفت، اما مدل Ideapad 130-B نسبت به مدل قبلی تفاوت‌های بنیادی دارد. این لپ تاپ نیز دارای ابعاد استاندارد 15.6 اینچی و وزنی 2.1 کیلوگرمی است. طراحی این نیز بسیار زیبا و چشم نواز است. تفاوت عمده این مدل استفاده از پردازنده مرکزی و گرافیکی AMD خواهد بود. Ideapad 130-B به پردازنده دو هسته‌ای شرکت AMD مدل A 4-9125 مجهز شده. این پردازنده با فرکانس 2.5 تا 2.8 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند، اما صرفا یک مگابایت حافظه کش دارد.

    مقدار حافظه رم در این لپ تاپ به هشت گیگابایت از نوع DDR 4 افزایش پیدا کرده است. این افزایش حافظه رم نسبت به مدل قبلی باعث می‌شود که سیستم عاملی مانند ویندوز 10 کمی بهتر اجرا شود. همچنین پردازنده گرافیکی این مدل از نوع AMD Radeon R 3 است که 512 مگابایت حافظه به آن اختصاص داده شده است. در بخش حافظه داخلی نیز این مدل دارای یک هارد دیسک یک ترابایتی خواهد بود. هماهنگونه که اشاره کردیم Ideapad 130-B دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع TFT LED است.

    این صفحه نمایش نیز نمی‌تواند تصاویر را با وضوح تمام HD در اختیار کاربر قرار دهد و از وضوح تصویر 1366 x 768 بهره می‌برد. از ویژگی‌های شاخص این لپ تاپ نیز می‌تواند به درایو DvD، وب‌کم، دو بلندگو، کارت خوان حافظه جانبی، صفحه لمسی با قابلیت دریافت چند فرمان، اتصال بلوتوث، اتصا وای‌فای، پورت اترنت، پورت HDMI و دو پورت USB 3.0 اشاره کرد. همچنین باید گفت که این محصول نیز از باتری دو سلولی استفاده می‌کند و می‌تواند عملیات شارژدهی را تا شش ساعت به صورت بی وقفه انجام دهد.

    3. لپ‌تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X 540 UA - B

    متوسط قیمت: 9800 (نه میلیون و هشتصد هزار تومان)

    برند ایسوس یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها در زمینه ساخت و عرضه قطعات سخت‌افزاری و البته لپ تاپ در سرتاسر جهان است. این برند در ساخت محصولات خود از با کیفیت‌ترین قطعات سخت‌افزاری استفاده می‌کند که باعث افزایش طول عمر آن‌ها خواهد شد. البته این کیفیت در نهایت هزینه بیشتری را برای کاربر در پی دارد. اگر از خریداران لپ‌تاپ‌های ایسوس در مورد کیفیت آن‌ها سوال کنید بدون شک بازخوردی بسیار مثبت دریافت خواهید کرد.

    لپ تاپ‌های سری X ایسوس، از آن دست محصولات هستند که با قیمت بسیار مناسب و البته کیفیت مد نظر این شرکت به بازار عرضه می‌شوند. VivoBook X 540 UA-B یکی از این محصولات است که در بخش پایین رده بازار قرار می‌گیرد. نکته‌ای که در ساخت این لپ تاپ قابل توجه است، وزن بسیار کم خواهد بود. این مدل با بهره بردن از یک باتری سه سلولی وزنی معادل 1.9 کیلوگرم دارد. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ است که البته می‌تواند تصاویر را با وضوح Full HD (1920 x 1080) به کاربر نمایش دهد. این صفحه نمایش نیز از نوع TFT LED خواهد بود.

    در بخش سخت‌افزار شرکت ایسوس تصمیم گرفته تا در X 540 UA-B از پردازنده اینتل مدل Core i 3-8130 U استفاده کند. این پردازنده در فرکانس 2.2 تا 3.4 گیگاهرتز فعالیت کرده و دارای حافظه کش 4 مگابایتی است. باید گفت که پردازنده این محصول یکی از پردازنده‌های پایین رده و البته با کیفیت نسل هشتم شرکت اینتل است. در کنار این پردازنده از چهار گیگابایت حافظه رم DDR 4 استفاده شده که شاید برای بسیاری از مصارف کم به نظر برسد. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ نیز مدل Intel UHD Graphics 620 است که البته حافظه اختصاصی برای آن در نظر گرفته نشده. از ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌توان به پورت USB 3.0، پورت HDMI، بلوتوث داخلی، اتصال وای‌فای، کارت‌خوان حافظه جانبی، وب کم و البته درایو DvD اشاره کرد.

    4. لپ‌تاپ 15 اینچی ایسر مدل Nitro 5 AN 515-54-50 XN

    متوسط قیمت: 19500

    در نهایت به یکی دیگر از محبوب‌ترین برند‌های موجود در بازار یعنی ایسر خواهیم رسید. Nitro 5 AN 515-54-50 XN یکی از محصولات میان رده شرکت ایسر است که قدرت سخت‌افزاری مناسبی را به کاربر ارائه می‌کند، اما در سمت مقابل نسبت به مدل‌های پایین رده قیمت بیشتری دارد. البته هدف اصلی ایسر از ساخت این لپ تاپ جامعه گیمر است. بنا به فلسفه ساخت این لپ تاپ از اندازه و البته وزن بیشتری برخوردار است. این مدل 2.7 کیلوگرم وزن دارد.

    این مدل مجهز به صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS است و می‌تواند تصاویر را با وضوح تصویر Full HD (1920 x 1080) به کاربر نمایش دهد. این صفحه نمایش مات خواهد بود و قابلیت لمسی ندارد. در بخش سخت‌افزار باید گفت که شاهد استفاده از پردازنده Core i 5-8300 H هستیم. این پردازنده جز محصولات میان رده شرکت اینتل بوده و قدرت پردازشی بسیار خوبی را به کاربر ارائه می‌کند. در کنار این پردازنده از حافظه DDR 4 با حجم هشت گیگابایتی استفاده شده است. در بخش حافظه داخلی شاهد ترکیبی هیبرید هستیم.

    این لپ تاپ علاوه برا یک هارد دیسک یک ترابایتی مجهز به حافظه مدرن SSD با حجم 256 گیگابایت است. همانگونه که اشاره شد این محصول بیشتر برای جامعه گیمر ساخته شده است و از این رو شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمندی در آن هستیم. Nitro AN 515 از کارت گرافیکی GeForce GTX 1650 شرکت Nvidia استفاده می‌کند که در دسته کارت‌های گرافیکی میان رده قدرتمند قرار می‌گیرد.

    این کارت گرافیکی دارای چهار گیگابایت حافظه اختصاصی خواهد بود. از ویژگی‌های این لپ تاپ می‌تواند به اتصال USB 2.0، USB 3.0، جک 3.5 میلیمتری، پورت اترنت، HDMI و کارتخوان اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این مدل نیز کیبرد آن است. کیبرد کاملا بر اساس نیاز‌های یک گیمر ساخته شده و برای جذاب‌تر شدن محصول نهایی از نور پس زمینه قرمز استفاده شده است.

    قدرت سخت‌افزاری ارائه شده توسط این لپ تاپ می‌تواند نیاز‌های بسیار کاربران که توجهی به بازی‌های کامپیوتری ندارند را برطرف کند. در کنار آن نیز باید گفت که استفاده از حافظه SSD باعث شده که سرعت و عملکرد لپ تاپ به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. البته باید گفت که قیمت این محصول می‌تواند برای بسیاری از کاربران گران باشد. اگر هدف اصلی شما اجرای بازی‌های روز به بهترین شکل باشد، در این بازه قیمتی انتخاب‌ها بسیار محدود خواهد بود.

    پورسعیدخلیلی