راهنمای خرید بهترین رایانه گیمینگ موجود در بازار

عصر کالا- در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که برای داشتن برترین رایانه گیمینگ باید از کدام قطعات و تجهیزات استفاده کنیم.

راهنمای خرید بهترین رایانه گیمینگ موجود در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بازی کردن با بازی‌های ویدئویی یکی از سرگرمی‌های اصلی این روز‌های بسیاری از افراد در سراسر دنیا است. روزانه افراد زیادی در جهان بازی‌های جدید را خریداری کرده و آن‌ها را انجام می‌دهند، اما همه آن‌ها گیمر‌های عادی نیستند. بعضی از این مسیر درآمدزایی می‌کنند و می‌توان گفت آن‌ها برای ادامه زندگی خود به این مسیر وابسته هستند. کم نیستند کسانی که با بازی کردن برای شرکت‌های بزرگ تولیدکننده عناوین ویدئویی کسب درآمد می‌کنند و پول بسیار خوبی به جیب می‌زنند.

    مطمئنا همه گیمر‌ها یا در آرزوی داشتن یک سیستم بسیار خوب و فوق‌العاده برای بازی کردن هستند یا آن را خریداری کرده‌اند. یکی از بهترین لذت‌های دنیا برای این افراد داشتن رایانه‌ای است که بدون هیچ لگ و پرشی بازی‌های متنوع را اجرا کند. امروز می‌خواهیم بررسی کنیم که اگر یک فرد از لحاظ مالی محدودیتی نداشته باشد و بتواند از بهترین‌های دنیای رایانه‌ای استفاده کند، برای داشتن بهترین و قدرتمندترین سیستم دنیا باید چقدر برای هر قطعه هزینه کند. گفتنی است؛ در گزارش بعدی به سراغ بهترین رایانه مقرون به صرفه برای گیمینگ خواهیم رفت.

    هر رایانه بخش‌های متفاوتی دارد که می‌توان به مانیتور، کیبورد، ماوس، پردازنده، رم و موارد این چنینی اشاره کرد. در ادامه هر کدام از این بخش‌ها را بررسی کرده و قوی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

    بهترین مانیتور گیمینگ

    مانیتور یکی از بخش‌هایی است که بسیاری از گیمر‌ها به آن توجه دارند، زیرا بیشترین تاثیر در لذت بردن از یک بازی رایانه‌ای را دارد. خروجی تمام اتفاقاتی که درون کیس رخ می‌دهد در مانیتور نمایش داده می‌شود و همین مسئله آن را مهم‌تر از بخش‌های دیگر می‌کند. مانیتور‌های مختلفی وجود دارند که قابلیت‌های متنوعی به کاربران خود می‌دهند، اما در صورتی که دستمان در پرداخت هزینه باز باشد، کدامیک از آن‌ها ایده‌آلتر از بقیه گزینه‌ها است؟

    صفحه نمایش Samsung CRG9 با اندازه 124.2 سانتی متر (48.9 اینچ) آمده است تا تمام نیاز‌های ضروری و غیرضروری یک گیمر را برطرف کند. نسبت صفحه نمایش به بدنه 32:9 است و کیفیت تصویر 5120 بر 1440 به کاربر ارائه می‌شود. اگر بخش روشنایی برای شما مهم باشد باید بگوییم که روشنایی این مانیتور 600Cd/m2 است.

    .

    نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و زمان پاسخگویی به فرمان 4 میلی ثانیه‌ای به گیمر‌ها اجازه می‌دهد که حین بازی بهترین تجربه را با این مانیتور داشته باشند. از همه این موارد جذاب‌تر زاویه دید 170 درجه آن است که باعث می‌شود در بازی غوطه ور شوید. همچنین در آخر باید بگوییم که میزان رنگ‌های پشتیبانی شده در این مانیتور سامسونگ، 1.07 میلیارد است.

    قیمت این مانیتور 971 دلار (13 میلیون تومان) است و ممکن است بسیار گران باشد، اما شرکت سامسونگ قطعا بهترین صفحه نمایش را برای صنعت بازی تولید کرده است.

    بهترین کیبورد گیمینگ

    کیبورد مناسب یکی از مهم‌ترین مواردی است که گیمر‌ها به آن توجه می‌کنند. این قطعه از آن جایی اهمیت دارد که افراد باید با استفاده از آن شخصیت بازی خود را کنترل کنند به همین دلیل ارگونومی ساخت بدنه آن بسیار مهم و در عین حال پیچیده است. تاکنون حالت‌های زیادی برای آن طراحی شده، اما  کدامیک بهترین گزینه موجود در بازار فعلی برای داشتن یک سیستم گیمینگ خوب محسوب می‌شود؟

    .

    در حال حاضر برترین کیبورد گیمینگ موجود در بازار به شرکت کورسیر تعلق دارد. نام کیبورد این شرکت K95 PLATINUM است که برای اتصال به رایانه از درگاه USB استفاده می‌کند و دارای نور پس زمینه است. جذاب‌ترین بخش استفاده از این دستگاه این است که می‌توان این کیبورد را به وسیله نرم افزار تخصصی شرکت سازنده شخصی سازی کرد. همه چیز در مورد این کیبورد بسیار فوق‌العاده و ایده‌آل است تا اینکه به قیمت آن می‌رسیم. این کیبورد دارای قیمتی برابر با چهار میلیون است.

    بهترین ماوس گیمینگ

    داشتن یک ماوس خوب از واجب‌ترین بخش‌های داشتن یک تجربه خوب برای گیمینگ است. مانند کیبورد این بخش نیز به کاربر برای کنترل کردن کاراکتر‌های بازی کمک می‌کند. تصور کنید که یک گیمر تقریبا در تمام لحظات یک بازی در حال استفاده از ماوس و کیبورد است، در نتیجه اهمیت این دو دستگاه کاملا واضح است. شکل یک ماوس خوب و مناسب به گونه‌ای طراحی می‌شود که دست در هنگام استفاده از آن کمتر خسته شود. ماوسی برای گیمر مناسب است که در عین سادگی، سبکی جذاب نیز داشته باشد، زیرا یکی از مواردی که هر گیمری به آن اهمیت می‌دهد جذابیت ظاهری سیستم گیمینگش است.

    همه این نیاز‌ها را محصول گران‌قیمت شرکت لاجیتک رفع می‌کند. برترین ماوس مخصوص بازی در ایران به شرکت لاجیتک تعلق دارد. ماوس این شرکت از دانگل USB برای اتصال به رایانه استفاده می‌کند و دقت باورنکردنی 12000 را را ارئه می‌دهد. این دستگاه دارای بالاترین دقت در بین ماوس‌های موجود در بازار است و این ویژگی را می‌توان برترین نقطه قوت آن دانست.

    .

    قیمت این ماوس در بازار 2 میلیون تومان است. بسیاری از گیمر‌ها سمت چنین ماوسی نمی‌روند، اما کسانی که آن را می‌خرند دیگر هیچ وقت نیازی به یک ماوس جدید پیدا نمی‌کنند.

    قدرتمندترین مادربورد گیمینگ

    اکنون که درباره ظاهر دستگاه صحبت کردیم باید تمرکز خود را روی کیس و محتوای آن نیز بگذاریم، زیرا بدون آن‌ها هیچکدام از موارد بالا معنی خاصی ندارد. در حال حاضر بهترین مادربورد موجود در بازار که قیمت قابل توجهی نیز دارد، مادربورد گیگابایت مدل z390 aorus ultra است.

    این مادربورد از یک سوکت پردازنده Intel LGA 1151 استفاده می‌کند. یکی از نکات جالبی این مادربورد وجود تراشه Intel Z390 در آن است. از دیگر ویژگی‌های این مادربورد جذاب می‌توانیم به چهار عدد پورت حافظه، پیکربندی حافظه دو کاناله و حداکثر حافظه پشتیبانی شده 64 گیگابایتی اشاره کنیم.

    .

    برای خرید این مادربورد باید چهار میلیون و پانصد هزار تومان کنار بگذارید. شرکت گیگابایت با این که از برترین شرکت‌های تولید کننده مادربورد نیست، اخیرا توانسته تا بهترین مادربورد را تولید کند. اولین سری مادربورد‌های Aorus سال 2016 ساخته شد. لازم به ذکر است که این مادربورد باوجود قیمت کم پردازش فوق العاده‌ای دارد.

    بهترین کارت گرافیک برای بازی

    این قسمت را می‌توان مهم‌ترین عامل عملکرد بازی در رایانه دانست. این قسمت رابطه مستقیمی با اعصاب گیمر‌ها دارد، زیرا بد بودن این بخش باعث بروز لگ‌هایی در بازی می‌شود که می‌تواند باعث عصبانیت افراد شود پس در انتخاب درست آن دقت کنید. بهترین و گران‌قیمت‌ترین کارت گرافیک دنیا GEFORCE RTX 2080 Ti است. این قطعه با داشتن ابعاد 38 در 114.3 در 301.752 میلی‌متر دارای لیتوگرافی 28 نانومتری است. کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 Ti دارای حافظه 11 گیگابایتی است و فرکانس موثری برابر 1635 مگاهرتز دارد.

    .

    شما با داشتن این کارت گرافیک می‌توانید چهار مانیتور به کیس خود متصل کرده و از جذاب‌ترین تجربه گیمینگ لذت ببرید. این کارت گرافیک که دارای سه عدد خنک کننده است 20 میلیون تومان قیمت دارد. پرچمدار جدید شرکت انویدیا یک انقلاب در صنعت بازی سازی محسوب می‌شود.

    سریع‌ترین رم برای گیمینگ

    رم یکی از بخش‌هایی است که بعضی به اشتباه به آن توجه نمی‌کنند زیرا نمی‌دانند باید برای عملکرد بهتر، رم دستگاه با پردازنده سازگاری کامل داشته باشد. با توجه به پردازنده‌ای که به شما معرفی کردیم رم Corsair Dominator Platinum RGB 64GB (8x8GB) DDR4 3000 (PC4-24000) C15 1.35V بهترین گزینه است.

    این رم 64 گیگابایتی دارای سرعت حافظه 3000 مگاهرتز است و وزنی برابر 1.67 پوند دارد. این برند سال‌های زیادی است که به عنوان بهترین پردازنده شناخته می‌شود. این موفقیت از تجربه زیاد به ارث رسیده، این محصول یکی از بهترین حافظه‌های DDR4 است که تا به حال ساخته شده است.

    .

    اما همان طور که می‌دانید هر چیز خوب قیمت خوب نیز دارد. این قطعه در بازار دارای قیمتی بین 8 الی 9 میلیون است. اگر توانایی مالی خرید آن را دارید در داشتنش شک نکنید و حتما آن را بخرید.

    قوی‌ترین پردازنده برای گیمینگ

    پردازنده یک سیستم چیزی شبیه به مغز بدن است که باید برای انجام شدن تمامی امور به درستی کار کند. در حال حاضر برترین و پرقدرت‌‌ترین پردازنده رایانه‌های رومیزی که مناسب اجرای عناوین رایانه‌ای باشد، پردازنده شرکت اینتل با مدل Coffee Lake i9-9900K است که با توان 95 وات دارای مشخصات زیر است:

    از مشخصات این پردازنده می‌توان به 16 رشته‌ای بودن، فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتزی و فرکانس نهایی 5 گیگاهرتزی اشاره کرد. علاوه بر همه این موارد حافظه Cache برای هر هسته 12288 کیلوبایت و در مجموع به حدود 9 گیابایت و 900 مگابایت می‌رسد. این پردازنده جذاب دارای قیمتی در حدود 8 میلیون تومان است.

    در ادامه عملکرد پردازنده‌‎های مختلف با کارت گرافیک RTX 2080 Ti را به صورت نموداری مشاهده می‌کنید:

    .

    بهترین منبع تغذیه برای گیمینگ

    برترین منبع تغذیه برای کامپیوتر‌های گیمینگ در حال حاضر پاور مدل Prime 1000 Titanium از شرکت Seasonic است که از توان خروجی 1000 واتی پشتیبانی کرده و هنگام کار در حالت توربو هرگز صدا ایجاد نمی‌کند. البته شاید لازم نباشد برای داشتن یک سیستم لاکچری حتما از این پاور گران قیمت استفاده کنید، ولی باید گفت که برترین مدل موجود در بازار همین گزینه است. لازم به ذکر است که این پاور صرفا برای کامپیوتر‌های گیمینگ مناسب بوده و خرید آن برای کامپیوتر‌های معمولی هدر دادن پول است.

    .

    قیمت این منبع تغذیه در سایت آمازون حدود 306 دلار است.

    برترین هارددیسک برای گیمینگ

    در آخر نیز باید به هارد دیسک یک سیستم گیمینگ گران قیمت اشاره کنیم و بگوییم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در حال حاضر برترین هارد دیسک برای رایانه‌های گیمینگ، هارد دیسک وسترن دیجیتال با مدل Black WD6003FZBX و ظرفیت 6 ترابایت است. این قطعه از نوع هارد دیسک‌های اینترنال بوده و از کابل SATA 3 برای اتصال به مادربورد استفاده می‌کند. قیمتی که برای چنین هارد دیسکی در نظر گرفته شده چیزی در حدود 4 میلیون تومان است.

    .

    .

    همچنین برای عملکرد بیشتر رایانه‌های گیمینگ پیشنهاد می‌شود که هارد دیسک SSD‌ای دیتا مدل Pro 1TB استفاده شود لازم به ذکر است این SSD از درگاه TLC برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کند. قیمت این قطعه نیز در حدود 2 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

    سخن آخر

    با جمع کردن قیمت براورد شده بخش‌های مختلف متوجه می‌شوید که باید مبلغ بسیار زیادی را برای داشتن این سیستم خرج کنید. اما باید بگوییم که برای داشتن یک تجربه بی‌نظیر در بازی کردن نیازی به خرید دستگاهی با این قیمت نجومی نیست. در قسمت بعدی به شما نحوه خرید هر قطعه برای یک سیستم گیمینگ مقرون به صرفه را توضیح می‌دهیم و با یکدیگر بررسی می‌کنیم که آیا داشتن چنین سیستمی برای یک گیمر حرفه‌ای کافی است یا خیر.


     

    پورسعیدخلیلی