این چمدان دنبال صاحبش راه می رود

عصر کالا- به تازگی چمدانی ساخته شده که مجهز به دو موتور الکتریکی، چند دوربین ویدئویی و یک تراشه هوش مصنوعی است که به دنبال صاحب خود حرکت می کند.

این چمدان دنبال صاحبش راه می رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, استارت اپ چینی  ForwardX Robotics یک چمدان متحرک به نام Ovis ساخته که دنبال صاحب خود حرکت می کند.

    چمدان مذکور دارای دو موتور الکتریکی، چند دوربین ویدئویی و یک تراشه اسنپ دراگون کوالکام مجهز به هوش مصنوعی است. ترکیب فناوری های موجود در چمدان کمک می کند تا به طور بصری صاحب خود را ردیابی کند و در خیابان یا فرودگاه در سمت راست او با سرعت 10 کیلومتر برساعت حرکت کند. همچنین Ovis می تواند موانعی مانند افراد را شناسایی کرده و به طور اتوماتیک از کنار آنها رد شود.

    البته هنگامیکه باتری لیتیوم یونی 96Wh چمدان تمام شود، کاربر در صورت تمایل می تواند چمدان را به دنبال خود بکشد. باتری گجت برای طی مسافت 20 کیلومتر کافی است و جالب آنکه در کمتر از 4 ساعت شارژ می شود. 

    Ovis دارای یک اپلیکیشن اندروید، iOS است که میزان شارژ دستگاه را به کاربر هشدار می دهد. علاوه بر آن باتری را می تون بااستفاده از پورت های یو اس بی دستگاه شارژ کرد.

    Ovis با ظرفیت 45 لیتری ساخته شده و وزن آن 4.5 کیلوگرم است.

    پورسعیدخلیلی