ضعف امنیتی دستگاه‌های GPS چینی ثابت شد!

عصر کالا-کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) ساخت چین دارای آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی متعدد بسیاری هستند که به هکرها اجازه ورود به اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربران را می‌داده است.

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱:۰۰

ضعف امنیتی دستگاه‌های GPS چینی ثابت شد!

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به اهمیت خاص و روزافزون امنیت سایبری و لزوم حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از محققان و کارشناسان امنیتی با بررسی آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در سرویس‌های مختلف سعی دارند تا علاوه بر آگاه‌سازی کاربران، شرکت های توسعه دهنده سرویس‌های مربوطه را ملزم به برطرف کردن مشکلات و ضعف های امنیتی و سپس محافظت از حریم خصوصی کاربران کنند.

حالا به تازگی این کارشناسان با انتشار گزارشی در وب سایت سی‌نت دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) چینی که هم اکنون توسط خیل عظیمی از کاربران در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از رمزعبور و گذرواژه‌های پیش‌فرض استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها اعداد 12345 بوده است. این بدان معناست که هکرها و مجرمان سایبری قادر بوده اند اطلاعات مربوط به لوکیشن و مکان جغرافیایی کاربران را به راحتی بدست آورده و به آن دسترسی پیدا کنند.      

دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر جا و مکانی بتوانند مسیر موردنظر خود را پیدا کرده و بدین ترتیب از گم کردن راه اجتناب کنند. این دستگاهها به میزان قابل ملاحظه‌ای توسط طبیعت گردان، توریست‌ها و کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارشناسان امنیتی بدین ترتیب از تمامی کاربران دستگاههای ردیاب ماهواره‌ای درخواست کرده‌اند که هرچه زودتر رمزعبور پیش فرض دستگاه خود را تغییر داده و از یک گذرواژه جدید و غیرقابل حدس استفاده کنند.

برچسب ها

چینیجی پی اس
مطالب مرتبط بیشتر
اوپوی چینی درصدد ورود به اروپا کفش های هوشمند مجهز به GPS قیمت کالاهای چینی افزایش یافت مدل جدید Meizu M۶s با رم ۴ و ۶ گیگابایتی رندرهای جدید Meizu ۱۵ Plus از صفحه نمایشی اختصاصی خبر می‌دهند +تصاویر رونمایی از محصولات جدید توس چینی در نمایشگاه Ambiente چینی‌ها کپی ۱۵۹ دلاری آیفون ایکس را تولید کردند طراحی گوشی Redmi Note ۵ شرکت شیائومی فاش شد +تصاویر محکومیت یک چینی به علت توزیع ۴۰ هزار محصول تقلبی اپل پرفروش‌ترین گوشی چینی مشخص شد اولین گوشی با ۵۱۲ گیگابایت حافظه و ۱۰ گیگابایت رم در راه است شرکت Vivo اولین رم ۱۰ گیگابایتی گوشی‌های هوشمند را عرضه می‎کند گلکسی اس ۹ در چین ارزان‌تر از همه جا! خبر گوگل‌مپ چینی تکذیب شد چینی ها گوشی تاشو با ۲ نمایشگر مستقل می سازند گوشی مخصوص بچه ها به شکل یک مچ بند از راه رسید گوشی قدرتمند شیائومی با باتری ۵۵۰۰ میلی آمپری و نمایشگر ۷ اینچی شیائومی درصدد ورود به بازار تلفن همراه آمریکا انتشار تصویر دو موبایل چینی با نمایشگر تمام صفحه درآمد ۱۷ میلیارد دلاری توسعه دهندگان چینی از اپ استور اپل موبایل چینی با باتری ۵ هزار آمپری رونمایی شد بزرگترین شریک تجاری چقدر کالا از ایران می‌خرد؟ چین در حال تسخیر بازار خرده فروشی اینترنتی روسیه برنامه مکان یابی دقیق تر از جی پی اس از راه رسید اعتراض خریداران چینی به آسیب پذیری شدید آیفون ایکس تصویری از وان پلاس ۵T با حاشیه‌های کم صفحه‌ نمایش منتشر شد آیفون ایکس اندرویدی آمد/ عکس لو رفتن اطلاعات جدید درباره گوشی پرچم‌دار شیائومی گوشی جدید ارزان قیمت «کومیو» از راه رسید فروش بیشتر از یک میلیون گوشی شیائومی در هند در طی ۴۸ ساعت استفاده از سیستم تشخیص چهره به جای کارت بانکی در خودپرداز بانک چینی این دوچرخه دست‌ساز است+تصاویر پولدارهای چینی مشتری فرش ایران شدند ۸۰ درصد بازار لوستر ایران در قبضه چینی‌ها
برگشت به بالا