کانادا و آمریکا نیز روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کردند

عصر کالا- پس از هلند و انگلیس، کانادا و آمریکا نیز روسیه را متهم کردند که یک حمله گسترده سایبری را در سراسر جهان از جمله علیه منافع آنها انجام داده است.

جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

کانادا و آمریکا نیز روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کردند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصادآنلاین، دیروز پنجشنبه هلند و انگلیس در بیانیه‌ای روسیه را متهم کردند که در یک حمله سایبری گسترده در سطح جهان از جمله تلاش برای جمع آوری اطلاعات از سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه دست داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مقامات اطلاعاتی هلند اعلام کردند که چند تبعه روس در این باره بازداشت شدند که با همکاری سفارت روسیه در هلند قصد داشتند حمله‌ای سایبری را علیه سازمان منع تسلیحات شیمیایی راه بیندازند.

به فاصله جند ساعت از این ادعاء، کانادا و آمریکا نیز با اتهاماتی مشابه اعلام کردند که روسیه حمله‌ای سایبری را علیه آنها نیز به راه انداخته است.

آمریکا 7 عضو سازمان اطلاع روسیه را به دست داشتن در حمله سایبری جهانی متهم کرده است. کانادا نیز اعلام کرده که هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفته است. دولت اوتاوا، روسیه را مسئول این حمله معرفی کرده است.

هنوز جزئیات و ابعاد این حمله سایبری ادعایی که گفته می‌شود قبلا انجام و کشف شده، مشخص نشده است اما اتهام همزمان این چهار کشور علیه روسیه، احتمالا در روزهای آینده به اعمال فشار بیشتر غرب علیه مسکو خواهد انجامید.

برچسب ها

حملات سایبریامنیت سایبری
مطالب مرتبط بیشتر
گاف آمازون در ارسال اشتباهی کالا چگونه امنیت گوشی اندرویدی خود را ارتقا دهیم؟ جایگاه جهانی ایران در توسعه فناوری اطلاعات جایگاه جهانی ایران در توسعه فناوری اطلاعات "گودزیلا" به جمع بدافزاران ویندوزی پیوست نحوه‌ تشکیل بات‌نت‌ها از میلیون‌ها سیستم آلوده در جهان نحوه‌ تشکیل بات‌نت‌ها از میلیون‌ها سیستم آلوده در جهان حمله سایبری هکرهای چینی به غول‌های آمریکایی؛ از دروغ تا واقعیت! حمله سایبری هکرهای چینی به غول‌های آمریکایی؛ از دروغ تا واقعیت! هوآوی چگونه امنیت سیستم شارژ سریع گوشی‌های خود را تضمین می‌کند؟ کارت‌های حافظه‌تان را به دیگران ندهید کارت‌های حافظه‌تان را به دیگران ندهید به‌روزرسانی امنیتی برای گوشی‌های گوگل منتشر شد بزرگترین خطراتی که صاحبان تلفن همراه با آن مواجهند باتری موبایل هم ابزار جاسوسی و حمله سایبری شد باتری موبایل هم ابزار جاسوسی و حمله سایبری شد بهبود سیستم احراز هویت و امنیت سایبری اندروید اپل روش هک آیفون را مسدود می کند حمله سایبری با ارسال امواج صوتی و فراصوتی حمله سایبری با ارسال امواج صوتی و فراصوتی شناسایی دوبدافزار مخرب برای سیستم های ویندوزی شناسایی دوبدافزار مخرب برای سیستم های ویندوزی آیفون‌ها ۱۸ برابر بیشتر در معرض حملات سایبری هستند آیفون‌ها ۱۸ برابر بیشتر در معرض حملات سایبری هستند تلگرام به نسخه ۸/ ۴ به‌روزرسانی شد مقصر حمله سایبری به اوبر شناسایی شد شرکت‌های تجاری غافل از مشکلات امنیتی گوشی‌های همراه پس از هک شدن چکار کنیم؟
برگشت به بالا