رونمایی از تازه ترین نسخه سیستم عامل مک

عصر کالا- اپل روز گذشته نسخه تازه سیستم عامل مک برای استفاده در رایانه های رومیزی را به صورت آزمایشی عرضه کرد.

چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

رونمایی از تازه ترین نسخه سیستم عامل مک

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, این نسخه که macOS Mojave نام دارد، هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست و دارای مشکلات و آسیب پذیری هایی است که می تواند باعث از دست رفتن فایل ها یا ایجاد مشکلات فنی دیگر شود.

یکی از قابلیت های خاص مک جدید حالت تاریک یا dark mode است که استفاده از رایانه های مجهز به سیستم عامل مک را در نور کم راحت تر می کند.

به روزرسانی اساسی جستجوگرهای فایندر و کوئیک لوک، عرضه نرم افزارهای جدید و به روزشده مشابه با برخی نرم افزارهای عرضه شده برای سیستم عامل iOS آیفون، ارائه راه های جدیدی برای سازماندهی آیکون های دسکتاپ وغیره از جمله به روزرسانی های صورت گرفته است.

اپل همچنین مک استور را نیز بازطراحی کرده و فروش برخی برنامه های محبوب شرکت های رقیب مانند مایکروسافت و ادوبی را نیز از این طریق آغاز کرده است. از جمله برنامه های محبوب سیستم عامل آیفون که در مک جدید وجود دارند هم می توان به هوم، ویس ممو، اپل نیوز، استاکس و غیره اشاره کرد.

استاکس برای خلوت کردن دسکتاپ های شلوغ کاربرد دارد و از این طریق فایل های مختلف با توجه به پسوندشان به پوشه های خاص منتقل می شوند. در نسخه تازه مک برای افزایش امنیت هم تلاش شده و تعداد پنجره های هشدار دهنده ای که در هنگام درخواست دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات مختلف به نمایش درمی‌آیند، بیشتر از گذشته شده است. بنابراین اگر یک برنامه بخواهد به مواردی مانند مکان، عکس‌ها، فهرست مخاطبین، میکروفون و دیگر موارد دسترسی پیدا کند، یک پنجره هشدار به نمایش درمی‌آید تا کاربر اجازه این دسترسی را صادر کند.

برچسب ها

سیستم عاملسیستم عامل مک
مطالب مرتبط بیشتر
فروش ۱.۲ میلیارد دستگاه گوشی آیفون در جهان رابط کاربری سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند بهبود یافت کدام مدل‌های نوکیا آپدیت اندروید ۸ را دریافت کردند؟ اپل همه سیستم عامل های خود را به روز می کند ۲۰ انتقاد از مایکروسافت به خاطر وصله‌های امنیتی سیستم عامل اسرارآمیز گوگل به لپ تاپ های پیکسل بوک رسید نسخه نهایی ۱۱.۲ سیستم عامل ios منتشر شد دریافت نخستین به‌روزرسانی اندروید ۸ برای وان پلاس ۵ قیمت فروش انواع تبلت با سیستم عامل ویندوز چقدر است؟ آپدیت جدید ۸.۱ اندروید، سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهد رفع باگ تصحیح خودکار حرف «آی» در آی‌اواس ۱۱.۱.۱ ۵۲ درصد از کاربران اپل از iOS ۱۱ استفاده می‌کنند + تصویر زخم کهنه هسته لینوکس دوباره پدیدار شد مایکروسافت در تلاش حل مشکل امنیتی در ویندوز آیا مایکروسافت با تصمیمات عجیب خود طرفداران را نا امید می کند؟ تاکنون ۲۵ درصد آیفون ها به iOS ۱۱ آپدیت شده‌اند سرقت کلمات عبور از سیستم عامل‌های آسیب‌پذیر مک عذرخواهی بیل گیتس بابت Ctrl+Alt+Del نسخه ۱۸.۳ از لینوکس مینت با نام «Sylvia» معرفی شد عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل مک تا دو هفته دیگر عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل مک تا دو هفته دیگر کدام دستگاه ها iOS ۱۱ را دریافت می‌کنند؟ زمان انتشار iOS ۱۱ مشخص شد iOS۱۱ با ایموجی های متحرک می آید قابلیت های جدید اندروید اوریو چند ویژگی جدید در اندروید ۸ اندروید O رسما رونمایی شد نام رسمی Android O در روز خورشید گرفتگی تائید خواهد شد آندروید O چه زمانی و برای کدام مدل گوشی ها عرضه می شود؟ اندروید O در تاریخ ۳۰ مرداد منتشر می‌شود آیا نسخه نهایی اندروید O ، هفته آینده به صورت رسمی عرضه می‌شود؟ آینده سیستم ‌عامل تایزن در تلویزیون‌های سامسونگ مایکروسافت نسخه S ویندوز ۱۰ را در اختیار توسعه‌‌دهندگان قرار داد گوگل آخرین نسخه پیش نمایش از اندروید O را منتشر کرد از مایکروسافت ۲۵۰ هزار دلار جایزه بگیرید به عرضه‌ی نهایی Android O نزدیک می‌شویم نام سیستم عامل جدید اندروید چه خواهد بود؟ معرفی بهترین ویژگی های اندروید O پیش از رونمایی رسمی ادعای یک محقق مبنی بر وجود ۲۷ هزار اشکال در سیستم عامل تایزن آی او اس ۱۴ هوشمندترین سیستم‌عامل اپل
برگشت به بالا