۴بدافزار جدید در لپ‌تاپ‌های اپل کشف شد

عصر کالا-طی دو ماه نخست سال جاری میلادی، چهار مورد حمله بدافزاری جدید به سیستم عامل iOS لپ‌تاپ مک‌بوک ایر اپل کشف و گزارش شده است.

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

۴بدافزار جدید در لپ‌تاپ‌های اپل کشف شد

 به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، گزارش‌های موسسه MalwareBytes حاکی است که تعداد حملات بدافزاری و سایبری به لپ‌تاپ مک بوک ایر اپل در سال گذشته 2017 میلادی در مقایسه با سال پیش از آن یعنی 2016 میلادی، 270 درصد رشد و افزایش یافته است.

در این گزارش‌ها همچنین آمده است که تنها در دو ماه آغازین سال جاری 2018 میلادی، چهار مورد حمله جدید بدافزاری به مک بوک ایر اپل کشف و ثبت شده است.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از این حملات سایبری توسط خود کاربران مک‌بوک ایر کشف شده‌اند و متخصصان سایبری و امنیتی نتوانسته‌اند به وجود بدافزار و حفره‌های امنیتی موجود در این لپ‌تاپ پی ببرند.

این موسسه امنیتی همچنین اعلام کرده است که بدافزارهای مربوطه و یافت شده به منظور نفوذ به خدمات آنلاین بانکی، آمازون و آی کلود کاربران مک بوک ایر وارد رایانه شخص قربانی شده و از حساب‌های کاربری، بانکی و اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها سوءاستفاده می‌کرده‌اند.

به نوشته وب سایت آی تی پرو، آمار حملات سایبری و هک در سال 2017 به اوج خود رسیده و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال جاری میلادی 2018 شکسته خواهد شد.

بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال 2016 کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

برچسب ها

لپ‌تاپبدافزار
مطالب مرتبط بیشتر
با جاسوس جدید گوشی‌های همراه آشنا شوید بدافزارها به کدام موبایل‌ها بیشتر حمله می‌کنند؟ حمله سایبری با ارسال امواج صوتی و فراصوتی نازک، اما قدرتمند؛ ایسوس لپ‌تاپ ذن بوک پرو ۲۰۱۸ را عرضه می‌کند بد افزاری که تمام اطلاعات گوشی شما را سرقت می کند! شناسایی بدافزاری که اطلاعات مالی را در واتس آپ سرقت می‌کند حذف اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار از پلی استور گوگل ارسال ایمیل‌های جعلی با یک بدافزار باج‌افزار جدید فارسی که ۶۳۰ میلیون تومان پول می‌خواهد فریب کاربران با وعده حجم رایگان اینترنت بدافزاری که اینترنت اشیا را هدف قرار می‌دهد قیمت باریک‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار؟ +جدول قیمت انواع لپ‌تاپ۱۴ اینچ در بازار؟ +جدول کی‌بورد یا ابزار جاسوسی؟! نرم افزار محبوب سی سی کلینر به بدافزار آلوده شد هجوم بدافزارها به برنامه‌های اندرویدی رونمایی از لپ‌تاپ قدرتمند شرکت Dell با پردازنده نسل ۸ اینتل راهنمای خرید یک لپ‌تاپ مناسب در بازار بهترین و بدترین تولیدکننده های لپ‌تاپ دلایل داغ شدن لپ تاپ اچ پی برای حل مشکل امنیتی لپ‌تاپ‌هایش وارد عمل شد بهترین باتری لپ تاپ ایسوس لپ تاپ ELITEBOOK اچ پی همراه با سیستم عامل Remix رؤیت شد لاجیتک کیبورد مخصوص آیپد را معرفی کرد با دو میلیون‌تومان چه لپ تاپی بخریم؟ تفاوت قیمت بین ۳ مدل از لپ تاپ های بازار خرید لپ تاپ چقدر هزینه دارد؟ +جدول برای خرید لپ‌تاپ سبک چقدر باید پرداخت کرد؟ برای خرید لپ‌تاپ سبک چقدر باید پرداخت کرد؟ لپ‌تاپ لینوکسی ۸۹ دلاری و رقیب کروم بوک را از دست ندهید لپ‌تاپ لینوکسی ۸۹ دلاری و رقیب کروم بوک را از دست ندهید بازار لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت بازار لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت رونمایی از نخستین لپ‌تاپ منحنی جهان رونمایی از نخستین لپ‌تاپ منحنی جهان رونمایی از نخستین لپ‌تاپ منحنی جهان رونمایی از نخستین لپ‌تاپ منحنی جهان
برگشت به بالا