شارژ گوشی‌های همراه ۵ برابر سریع تر می‌شود

عصر کالا- محققان موسسه SAIT وابسته به سامسونگ از تحولی اساسی در زمینه تولید باتری تلفن همراه خبر داده اند که سرعت شارژ آنها را نسبت به باتری های فعلی ۵ برابر سریع تر می کند.

چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

شارژ گوشی‌های همراه ۵ برابر سریع تر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، تحول یاد شده به افزایش ظرفیت ذخیره سازی باتری های لیتیومی نیز منجر می شود. دستاورد مذکور مربوط به ماده گرافن است که با استفاده از آن باتری های پرظرفیت و سریع شارژ شونده برای استفاده در گوشی های هوشمند، خودروهای برقی و لپ تاپ ها تولید خواهد شد.

گرافن از جمله مواد شیمیایی شگفت انگیز موجود در طبیعت است که از آن برای مستحکم سازی و افزایش عمر آسفالت، ارتقای کیفیت نمایشگرهای گوشی های هوشمند، کشتن باکتری ها و خنک کردن پای انسان هم استفاده شده است.

گرافن ماده ای باریک و انعطاف پذیر است و استحکام و ثبات شیمیایی بالایی دارد و رسانایی الکتریسیته در آن 100 برابر بیشتر از مس است. همچنین گرافن  الکترون ها را 140 برابر سریع تر از سیلیکون جابجا می کند.

این ویژگی ها تولید شارژرهای تلفن همراه و خودروهای برقی با قدرت و کیفیت بالاتر را تسهیل می کند. محققان سامسونگ با همکاری پژوهشگران دانشگاه ملی سئول گرافن را با سیلیس ترکیب کرده و ماده ای شبیه به ذرت بو داده شبیه به توپ تولید کرده اند که به عنوان آنود استفاده می شود. همچنین نقش کاتود بر عهده ترکیبی مشابه که با نیکل پوشانده شده گذاشته شده است.

در حالی که باتری های فعلی لیتیومی در حدود یک ساعت زمان را برای شارژ به خود اختصاص می‌دهند، این رقم در مورد باتری های یادشده به تنها 12 ساعت می رسد. همچنین ترکیبات یادشده باعث افزایش 45 درصدی ظرفیت باتری های لیتیومی می شوند. مقاومت این باتری ها هم با استفاده از گرافن به 60 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

برچسب ها

شارژر موبایلشارژر باطری
مطالب مرتبط بیشتر
واردات بیش از ۱۱ میلیاردی شارژر باطری به کشور شارژر بی سیم ایرپاور اپل یک ماه دیگر از راه می رسد شارژر بی سیم برای گوشی Xperia XZ۲ سونی شارژ موبایل با اشعه لیزر امکان اشتراک‌گذاری شارژ باقیمانده گوشی با سرویس "گوگل مپس" باتری انعطاف پذیر با الهام از ستون فقرات انسان ساخته شد شب ها تلفن هوشمندتان را شارژ نکنید! باتری‌هایی که با بزاق دهان شارژ می‌شوند! شارژر بی سیم سازگار با همه گوشی ها تکنولوژی جدید اپل برای شارژ آیفون شارژ ۳۰ دستگاه های الکترونیک از فاصله ۲۴ متری! شارژ ۳۰ دستگاه های الکترونیک از فاصله ۲۴ متری! فناوری جدید شارژ بی سیم به تایید کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا رسید فناوری جدید شارژ بی سیم به تایید کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا رسید شارژر آهنربایی ساخت فناوری دستگاه های خودشارژ با الهام از مارماهی شارژ بی سیم خودروهای برقی عملیاتی می شود شارژ لپ تاپ در ۲۰ دقیقه با شارژر گرافنی خرید یک پاوربانک چقدر آب می خورد؟ خرید یک پاوربانک چقدر آب می خورد؟ شارژ سریع برگ برنده گالکسی اس ۹ در برابر آیفون وان پلاس ۵T برترین گوشی هوشمند از لحاظ شارژ سریع گرافن سرعت شارژ موبایل را ۵ برابر می کند تولید شارژر قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند تولید شارژر قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند چه‌کنیم که باتری گوشی شارژ بیشتری نگه دارد؟ شارژ گوشی با نور محیط اطراف این رادیو هرگز خاموش نمی شود انتقاد کاربران از شارژ کند گوشی تازه گوگل شارژر خورشیدی قابل حمل هم به بازار می آید کاغذ خورشیدی شارژر گوشی شد چرا نباید گوشی موبایل را شبانه شارژ کنید چرا نباید گوشی موبایل را شبانه شارژ کنید این باتری در ۵ دقیقه دستگاه را شارژ می کند درآمد کشور از صادرات شارژر باطری چقدر است؟ ابداع فناوری شارژ بی سیم برای دسترسی به برق در نقاط دورافتاده شارژ بی‌سیم و همزمان چند دستگاه بدون نیاز به استند شارژر بی‌سیم برای انواع گوشی‌ها عرضه می‌شود شارژ بی سیم چگونه کار می کند؟ برای خرید شارژر چقدر باید هزینه کرد؟+جدول قیمت
برگشت به بالا