دانشمندان چینی بزرگ‌ترین دنیای مجازی را ایجاد کردند

عصر کالا- گروهی از دانشمندان چینی سریع‌ترین ابررایانه دنیا را مورد آزمایش قرار دادند تا با استفاده از آن بزرگ‌ترین دنیای مجازی را ایجاد کنند.

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

دانشمندان چینی بزرگ‌ترین دنیای مجازی را ایجاد کردند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، آن‌ها از این پروژه به عنوان یک تمرین دست گرمی برای دستگاهی به نام Sunway TaihuLight یاد کردند که از 10 میلیون هسته پردازنده برای پردازش اطلاعات برای این شبیه سازی بزرگ تشکیل شده بود. بر اساس گزارش یک روزنامه انگلیسی زبان در هنگ کنگ، (SCMP) دنیای Sunway پنج برابر بزرگ‌تر از دنیای شبیه سازی شده‌ای است که متخصصان فیزیک نجومی دانشگاه زوریخ در تیرماه اجرا کردند. تنها نقطه ضعف این پروژه این بود که تنها به مدت یک ساعت دوام آورد اما شبیه سازی دانشمندان سوئیسی 80 ساعت طول کشید.

شبیه سازی دنیا می‌تواند به ستاره شناسان کمک کند مناسب‌ترین مناطق را برای تحقیق و بررسی بیابند و رمز و رازهای موجود در دل آسمان از جمله موضوع موارد و انرژی تاریک را کشف کنند. شبیه سازی گروه چینی، تولد و گسترش اولیه گیتی را حدود ده‌ها میلیون سال پس از انفجار بزرگ بازسازی کرد. متاسفانه، آن‌ها مجبور بودند پس از آنکه به این نقطه رسیدند کار خود را متوقف کنند: رهبر گروه گائو لیانگ گفت ابررایانه مذکور در آن روز مشتریان دیگری داشت.
SCMP می‌نویسد ابر رایانه‌های ساخته شده توسط دانشمندان چینی معمولاً ضعف‌های عمده‌ای دارند و به ندرت ظرفیت کامل خود را اجرا می‌کنند. به هر حال این گروه باید راهی برای به حداکثر رساندن قدرت Sunway پیدا کرده باشد زیرا گفته می‌شود با این که در این پروژه از نهایت توانایی‌های دستگاه استفاده شده، دستگاه همچنان کار می‌کند و آسیبی ندیده است. گائو امیدوار است گروه بتواند از زمان ایجاد دنیا تا عصر حاضر را شبیه سازی کند که شروع آن به حدود 13.8 میلیارد سال قبل می‌رسد، اما به هر حال این گروه باید تا زمان آماده سازی نسل بعدی ابررایانه Sunway منتظر بماند. به نظر می‌رسد نسل بعدی ابررایانه‌ها ده برابر سریع‌تر از Sunway بوده و در سال 2019 آماده بهره برداری خواهد بود.

برچسب ها

چینابررایانه
مطالب مرتبط بیشتر
هوآوی با بحران مرگ و زندگی روبروست نبض بازار موبایل جنوب‌شرق آسیا دست چینی‌هاست ابر رایانه ایرانی آماده می شود چین به هند برای قطع همکاری با هواوی هشدار داد بالاخره هانگ‌منگ عرضه می‌شود؟ کمپانی‌های فناوری چینی از آمریکایی‌ها پیشی گرفتند چند درصد قطعات گوشی‌های هواوی، چینی نیست؟ چینی‌ها گوشی‌های آیفون را کنار می‌گذارند چینی‌ها گوی رقابت را از اسپیکرهای هوشمند آمریکایی ربودند چرا چینی‌ها نمی‌توانند اپل را تحریم کنند؟ شرکت های ژاپنی از دریافت سفارش هواوی خودداری کردند دو اژدهای چینی بازار موبایل را می‌بلعند رتبه‌بندی برترین ابررایانه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر شد نخستین گوشی مجهز به ۵G در اروپا برای کدام برند است؟ رکورد جدید تولید کوچک ترین رایانه جهان شکسته شد پیش‌بینی تقاضای بالای چینی‌ها از آیفون ارزان‌قیمت جنس چینی با افزایش قیمت دلار برای مردم نمی‌صرفد! هوآوی چگونه امنیت سیستم شارژ سریع گوشی‌های خود را تضمین می‌کند؟ کالاهای چینی ۲۰ درصد گران شد به جای آمریکا از کشورهای دیگر کالا وارد می کنیم آمریکا تعرفه‌های جدیدی را علیه واردات کالا از چین اعمال می‌کند تولید انبوه مینی‌بوس‌های خودران توسط گوگل چینی توافقات جدید گمرکی میان ایران و چین افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالا‌ی ایرانی به چین قیمت کالاهای چینی افزایش یافت تلاش ال‌جی برای جلب اعتماد کاربران برای واردات ۱۰۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال می‌کنیم برنامه تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند برای افزایش صادرات آمریکا ۱۳۰۰ کالای چینی را در لیست افزایش شدید تعرفه قرار داد صادرات چین به ایران ۱۸ درصد رشد کرد درهای تایوان به روی ۲۲۰۰ کالای چینی بسته شد چند درصد ایرانی‌ها کالای چینی مصرف می‌کنند؟ چین بزرگ‌ترین واردکننده کفش و پوشاک جهان است رونمایی از بزرگ‌ترین کریستال یاقوت کبود مصنوعی جهان شرکت ال‌جی فروش محصولاتش را در چین متوقف می‌کند پرفروش‌ترین گوشی چینی مشخص شد قیام چینی مقابل کالاهای تقلبی ۵ میلیارد دلار کالا امسال به عراق صادر شد مرگ تدریجی موبایل‌های چینی در بازار آمریکا احتمال عرضه زودهنگام گلکسی اس ۹ قوت گرفت مسمومیت کارگران اپل در چین جنجال به پا کرد وی‌چت هم به تشخیص چهره مجهز شد راه اندازی خط تولید صنعتی نانوالیاف ایرانی در چین درآمد ۱۷ میلیارد دلاری توسعه دهندگان چینی از اپ استور اپل مهم‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در ۸ ماه اول سال کدامند؟ صادرات ۱۵ میلیارد دلاری چین به ایران در ۱۰ ماه چین در یک قدمی راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت چین تعرفه واردات را کاهش می‌دهد بزرگترین شریک تجاری چقدر کالا از ایران می‌خرد؟ کوالکام آمریکا ۱۲ میلیارد دلار قرارداد در چین امضا کرد آغاز عصر آمازون و علی‌بابا افزایش رشد دوباره اپل در چین تولید باکیفیت ترین هدست واقعیت مجازی دنیا در چین برای تقویت ۵G چه نکاتی را می‌توان از چین آموخت واتس اپ در چین فیلتر شد کاهش تمایل خرید موبایل در چین اپل در نخستین روز عرضه آیفون۸ شرمنده شد چینی‌ها آیفون ۲.۵۴ اینچی ساختند گوشی هوشمند Xiaomi Mi ۵X رسماً معرفی شد بهترین سه ماهه شیائومی با فروش ۲۳.۱۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند هدف گذاری شیوامی برای عرضه ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند تا سال ۲۰۱۸ درختان بونسای مصنوعی که با هزاران درنای مینیاتوری ساخته شده‌اند چین و ساخت ابر کامپیوتری جدید که هشت برابر از قویترین مدل موجود قدرتمندتر است «چین» همچنان اولین میزبان کالاهای ایرانی
برگشت به بالا