گمرک ایران اعلام کرد؛

۱۲ خدمت گمرکی که دریافت اینترنتی دارند

عصر کالا- گمرک ایران، فهرست دوازده خدمت خود که به صورت الکترونیکی به تجار و فعالان اقتصادی قابل ارایه است را اعلام کرد.

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

۱۲ خدمت گمرکی که دریافت اینترنتی دارند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، گمرک ایران فهرست 12 خدمتی که دریافت اینتر نتی آن امکان پذیر است را اعلام کرد؛ اکنون خدمت گیرندگان می توانند به صورت اینترنتی این خدمات را از گمرک دریافت نمایند:

واردات الکترونیکی

در حال حاضر وارد کنندگان می توانند از محل دفتر کار خود کالای خود را به گمرک اظهار کنند. هم اکنون لینک ورود به سامانه الکترونیکی گمرک در سایت گمرک ایران قرار داردو با ورود به این سامانه امکان اظهار از هر جا و به تمامی گمرکات از طریق اینترنت فراهم شده است. تا سه سال پیش، برای اظهارنامه های وارداتی می بایست چندین مراحل گمرکی را پشت سر گذاشت، اظهار کننده ناچار بود، فرم های کاغذی متعددی را پر کند، و پر کردن این فرم ها بدون حضور او و یا نماینده اش درگمرک امکان پذیر نبود، این روند ازدحام بسیاری از مراجعان و رانندگان را به دنبال داشت، حضور طولانی مدت آنها را کلافه می کرد و هر کدام می خواستند سریعتر کارشان انجام شود. دریافت خدمات واردات الکترونیکی از طریق سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان پذیر است.

صادرات الکترونیکی

با راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی گمرک هر صادر کننده می تواند در هر زمان از شبانه روز و از دفتر کارش فرم اظهارنامه صادراتی را پر کند. صادر کننده نیازی به حضور در محل گمرک ندارد و تشریفات گمرکی از طریق سیستم الکترونیکی این سازمان انجام می شود. با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی همه امورات مربوط به صادرات، به صورت مکانیزه انجام شده و اطلاعات از مبدا به گمرک مرزی بصورت سیستمی ارسال شده و اعلام خروج آن نیز به صورت سیستمی در اختیار مبدا قرارمی گیرد. دریافت خدمات صادرات الکترونیکی از طریق سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان پذیر است.

️ ترانزیت الکترونیکی

در سامانه جامع امور گمرکی اظهاردر رویه ترانزیت از طریق اینترنت و در هر لحظه ای امکان پذیر شده است. سامانه جامع گمرکی به طور هوشمند کنترل های لازم را در اظهارنامه و تعیین مسیر آنها عهده دار است. مسیرهای محموله ای که قرار است به قصد ترانزیت به کشور وارد و سپس خارج شود، کاملا مشخص و زمان لازم برای آن پیش بینی شده است. این سامانه که در دل سامانه جامع گمرکی جای گرفته، تزانزیت را رصد کرده و مانیتوریگ محموله های ورودی و خروجی را انجام می دهد. دریافت خدمات ترانزیت الکترونیکی از طریق سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان پذیر است.

کارشناسی مجازی

در سامانه جامع گمرکی با راه اندازی کارشناسی متمرکز در گمرک، بعد از اینکه خدمت گیرندگان اظهار نامه خود را ارائه کردند، کار کارشناسی بدون ارتباط مستقیم میان کارشناس و ارباب رجوع و به صورت الکترونیکی در کوتاه ترین زمان انجام می شود.

پنجره واحد مجازی

سامانه جامع گمرکی ارتباط الکترونیکی میان22 سازمان همجوار را فراهم کرده و آنها می توانند به آسانی و در هر لحظه از طریق بستر یکپارچه تبادل اطلاعات، مجوزهای لازم را به صورت الکترونیک با گمرک مبادله کنند. صدور مجوزهای ترخیص کالا که پیش از این کاغذی و بسیار زمانبر بود هم اکنون در این سامانه و از  پنجره واحد تجارت فرامرزی  و به صورت الکترونیکی انجام می شود. درحال حاضر هر سازمانی مجوزهای ترخیص را در این سامانه قرار داده و دسترسی سریع به آنها امکان پذیر شده است. بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی ایران، سازمان غذا و دارو، سازمان توسعه تجارت، محیط زیست، سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی از جمله سازمان هایی هستند که از این طریق تبادل اطلاعات می کنند.

سامانه آنلاین ارزش کالا

تجار می توانند به صورت آنلاین از ارزش کالاها با خبر شوند و بدانند که ارزش گمرکی برای کالاهای مختلف چقدر است. راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی، ارائه لحظه ای ارزش کالا را نیز امکان پذیر کرده و  پروژه ای با عنوان "تعیین  ارزش کالا " (TSC) که در آن ارزش کالاها با استفاده از سامانه جامع الکترونیکی به صورت آنلاین امکان پذیر است، این پروژه نه تنها دربازرگانان که می تواند منبعی برای اطلاع از ارزش گذاری کالا برای مصرف کنندگان نیز باشد. این حرکت در جهت یکسان سازی ارزش کالای وارداتی و رعایت عدالت مالیاتی در دریافت حقوق ورودی  است. سامانه آنلاین ارزش به آدرس epl.irica.ir/TscViewPage در دسترس همگان است.

پروانه الکترونیکی

بر اساس روندی که در گمرک پیش از الکترونیکی شدن اعمال می شد، وارد کننده پیش از آنکه محموله خود را از گمرک خارج کند می بایست، برگ سبز گمرکی تهیه می کرد. برگ سبزی که تهیه آن نیاز به حضور فیزیکی و صرف زمان زیادی بود. با اجرای سامانه جامع گمرکی، پروانه (برگ سبز) به شکل الکترونیکی صادر می شود. ضمن اینکه امکان استعلام الکترونیکی پروانه ها در هر زمان و مکانی برای عموم مردم از طریق پنجره واحد تجاری فراهم شده و به طور میانگین فقط نیروی انتظامی برای تعیین تکلیف محموله ها روزانه 10000 مورد استعلام الکترونیکی از گمرک می گیرد.    پروانه های الکترونیکی در آدرس اینترنتی epl.irica.ir/ecl در دسترس است.

کیف پول الکترونیکی

سامانه جامع گمرکی با کیف پول الکترونیکی متصل به کارت های هوشمند شرایطی را برای کابرانش فراهم کرده که سامانه به صورت هوشمند از کیف پول الکترونیک آنها برداشت می کند. مراجعین باید مبالغی را بابت حقوق و عوارض گمرکی، توزین و ...پرداخت کنند و این کار از طریق کیف پول الکترونیکی و به صورت هوشمند انجام می شود. این نوع پرداخت علاوه بر ایجاد کنترل های دقیق و جلوگیری از تخلف سرعت کار را بالا برده و نیاز به کنترل های متعدد و حسابداری های پیچیده را مرتفع کرده است. لینک دریافت خدمات پول الکترونیکی در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir در دسترس است.

سامانه پیشخوان الکترونیک

با الکترونیکی شدن گمرک فرآیند رسیدگی به شکایات و اعتراضات تجار و بازرگانان به دیگر فرآیندهای الکترونیکی و هوشمند این سازمان افزوده شد. با راه اندازی این سامانه که در راستای کنترل و رصد تمامی فرایندهای گمرکی و ایجاد هر چه بیشتر شفافیت در انها انجام می شود، سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک گمرک طراحی و راه اندازی شده و صاحبان کالا در هر لحظه و در هر مرحله از کار چنانچه اعتراض و یا شکایتی دارند از طریق ادرس اینترنتی club.irica.co آن را ثبت کنند تا رسیدگی های لازم در کوتاهترین فرصت انجام شود. شکایت هایی که از زمان اعلام آنها 24 ساعت گذشته و به نتیجه نرسیده باشد در کارتابل بازرس ویژه قرار می گیرد و توسط ستاد پیگیری می شود.

آمار برخط تجارت خارجی

گمرک جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، امکان دسترسی عمومی به امار و اطلاعات در حوزه تجارت خارجی را به صورت روزانه در پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم کرده است. دسترسی آزاد به آمار روزانه تجارت خارجی کشور از دستاوردهای مهم گمرک الکترونیک در دولت یازدهم است. آمار روزانه تجارت خارجی کشور را می توانید در آدرس  http://merchant.irica.ir/daily ببینید.

استعلام الکترونیکی گوشی های تلفن همراه

استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن‌همراه جهت تشخیص گوشی های قاچاق از غیر قاچاق به صورت الکترونیکی فراهم شده و از طریق سامانه پیامکی 30008887 یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان‌پذیر است.

مکاتبات الکترونیکی

در اقدامی جدید ارائه خدمات گمرک به خدمات گیرندگان کاملا الکترونیکی انجام می شود. گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمات الکترونیکی خود امکان ثبت و پی گیری مکاتبات را از طریق پورتال این سازمان برای رفاه خدمات گیرندگان فراهم کرده است. بر همین اساس کلیه افراد حقیقی و حقوقی برای انجام تمامی مکاتبات با کلیه دفاتر ستادی و گمرکات اجرایی در هر نقطه از کشور می توانند با اتصال به پورتال گمرک  جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.irica.ir مکاتبات خود را ثبت و شماره پیگیری دریافت کنند. این پورتال به خدمات گیرندگان این امکان را داده است که بر اساس شماره  ای که دریافت کرده اند، در جریان مراحل گردش مکاتبات و اقدامات انجام شده در خصوص مکاتبه خود، قرار گیرند

برچسب ها

گمرک
مطالب مرتبط بیشتر
لزوم شفاف‌سازی بازرسی در خصوص ترخیص کالا بدون ثبت سفارش واکنش دژپسند به ابهامات واردات قطعات موبایل از گمرک امام ورود گمرک به ماجرای تخلفات واردات قطعات موبایل از فرودگاه امام دریافت خدمات گمرکی از طریق موبایل کالاهای معاف از ثبت‌سفارش در مناطق آزاد اعلام شد پیامک افزایش نرخ گمرکی گوشی‌های موبایل جعلی است معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری لغو شد پیشنهاد اخذ ۲۶ درصد حقوق گمرکی از واردات گوشی همراه مسافر پیشنهاد اخذ ۲۶ درصد حقوق گمرکی برای ورود گوشی همراه مسافر اختلاف وزنی برای ترخیص کالا از گمرک حل شد هزار موبایل پستی در گمرک ترخیص شد؛ مابقی تا دو روز آینده راه‌اندازی سامانه "گمرک موبایل" اما و اگر معافیت اپل از تعرفه‌های گمرکی ترامپ از معافیت گمرکی برای واردات گوشی استفاده کنید ماجرای ۶۰۰ هزار گوشی توقیفی یکساله شد ایرانی‌ها سال گذشته چقدر پول ساعت‌مچی دادند؟ راه اندازی گمرک موبایلی تا عید اطلاعیه مهم گمرک درباره ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری استفاده فروشندگان از سامانه گمرکی موبایل تخلف است گوشی تلفن همراه به زودی ارزان می‌شود تعریف کالای قاچاق تغییر کرد رایانه به خاطر پرداخت مابه التفاوات نرخ ارز از گمرک ترخیص نمی‌شود ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در حال ترخیص است واردات قطعات جاروبرقی به ۳۳۸ تن رسید+جدول ترخیص موبایل‌ها از گمرک آغاز شده است ۵ هزار گوشی تلفن همراه از گمرک ترخیص شد گمرک ترخیص بخشی از کالاها را آغاز کرد راهکار گمرک برای ترخیص کالا با شرایط جدیدمابه التفاوت ارزی مصوبه جدید برای جلوگیری از رانت است شرط ترخیص کالاهای مشمول اخذ مابه‌التفاوت ارزی تسهیلات جدید گمرک برای ترخیص سریع‌تر کالا‌ها توضیحات گمرک در خصوص اخذ مابه التفاوت نرخ ارز از برخی کالاهای وارداتی واردات کالا با رویه بانکی منوط به تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان شد ۲۰۰ هزار گوشی توقیف شده و مانده در گمرک در بازار عرضه می‌شود کالاهای روس گران شد سامانه گمرک مبنای قیمت‌گذاری کالا برای تخصیص ارز دولتی شد همکاری پلیس و گمرک ضامن ساماندهی بازار گوشی است تسهیل صادرات کالا با مدیریت واحد مرزی گمرک خود را از موضوع دپوی کالا کنار کشید ضوابط برگشت ارز صادرات کالای غیرنفتی به کشور ابلاغ شد ترخیص کالای مصرفی تولید کنندگان داخلی بدون پرداخت وجه نقد بیش از ۳ میلیون دلار مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم آرایشی در گمرک مانده است تکلیف جدید گمرکات برای درج میزان کالای انطباق یافته با اسناد در ۲ سامانه بخشنامه‌های ضد و نقیض و دوباره کاری، هزینه و زمان ترخیص کالا را افزایش داد پارچه‌های وارداتی پشت درهای گمرک ماند دستور رئیس جمهور برای ترخیص هرچه سریعتر تمام اموال باقیمانده در گمرک +سند موبایل پنجمین کالای وارداتی شد مذاکرات گمرکی ایران با استرالیا، مالزی و ژاپن در بروکسل آغاز شد جزئیات محدودیت‌های جدید صادراتی توافقات جدید گمرکی میان ایران و چین بیش از یک میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد صادرات کالا از گمرک در سال گذشته ۸ درصد رشد داشت هشدار گمرک به واردکنندگان تلفن همراه مسافری و تجاری انتقاد از تخصیص ارز به واردات کالاهای لوکس سامانه ردیاب لنج ها زمینه ساز مبارزه با قاچاق است ابلاغ آیین‌نامه واردات کالا توسط ملوانان و شناورها افزایش ۱۰ درصدی عوارض واردات لوازم آرایشی کنترل مجوزهای وارداتی با استفاده از شناسه کالا در گمرک عملیاتی شد حذف دلار از سیستم گزارشگری گمرک کلید خورد + جدول واردات بیش از ۲ هزار تن لامپ LED به کشور + جدول امکان رهگیری کالا پس از ترخیص در گمرک فراهم شد واردات گوشی تلفن همراه ۱۶۰ درصد افزایش یافت عراق سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی است ثبت سفارش واردات کالا به۷منطقه آزاد مجاز شد ثبت سفارش بیش‌از ۱۹میلیارد دلار کالا از ابتدای‌۹۷ ثبت‌سفارش رایانه لوحی (تبلت) با اخذ شناسه و ثبت نمایندگی واردات لوازم آرایشی و بهداشتی رسما ۱۱ میلیون دلاری شد بازارها خالی از رایانه و کالاها پشت سد گمرک نرخ ارز جهت محاسبه حقوق ورودی و عوارض گمرکی کالاها ورود موقت کالا از ثبت سفارش معاف شد وجود مشکل در ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی قاچاق کامیونی مواد چرم‌سازی از گمرک! هشدار گمرک درباره قاچاق ارز ارزش گمرکی ۱۵ ردیف لوازم جانبی موبایل ابلاغ شد سه عملیات موفق کشف کالای قاچاق در گمرک شرایط ترخیص کالاهای وارداتی به روش بدون انتقال ارز از گمرکات ایکس‌ری کانتینری موبایلی در گمرک سرخس افتتاح شد اولین ایکس ری کامیونی تولید داخل به زودی به بهره برداری می رسد واردات ۷ میلیاردی قلم موی نقاشی به کشور+جدول واردات استان فارس ۴۷ درصد کاهش یافت همه کالاها از ایکس ری عبور داده نمی شوند سهمیه علی الحساب واردات کالا از مناطق آزاد ۱۰ میلیون دلار تعیین شد انتصاب ۶ مدیر جدید در گمرک ایران ۱۳۷محموله کالای خارجی غیراستاندارد مرجوع شد واردات ۴۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه به کشور در ۱ ماه سهمیه واردات پوشاک در مناطق آزاد تعیین شد ضوابط ورود کالاهای مجاز به بازارچه‌های مرزی ابلاغ شد تا پایان امسال گمرکات مهم به ایکس‌ری مجهز می‌شوند جزئیات واردات از ۱۰۰ کشور در سال ۹۶ اظهار قبل از ورود کالا در گمرکات فرودگاه امام و انزلی عملیاتی شد انقلاب در تعرفه‌ های بندری برای حمایت از کالای ایرانی کالاهای وارداتی از گمرک کد رهگیری دارند افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت خارجی کالا در سال ۹۶ مقررات واردات تلفن همراه مسافری و تجاری اعلام شد حدود ۶۱ میلیون دلار کالا از گمرک ملایر صادرشد شرایط واردات کالا به صورت وثیقه‌ای از گمرک تعیین شد افزایش ۶.۵۶ درصدی صادرات غیرنفتی در سال ۹۶ حقوق ورودی انواع سیگار به گمرکات ابلاغ شد افزایش ۳۴ درصدی واردات از اروپا گمرک سومین منبع تامین درآمد‌های دولت تعیین مهلت ۱۸۰ روزه برای ورود کالای ثبت سفارش شده با روشهای غیر بانکی+سند دستور آخوندی برای کاهش تعرفه‌گذاری کالا در بنادر افزایش ۲.۵ برابری درآمد گمرک از واردات گوشی تلفن همراه با اجرای رجیستری تعداد ایکس ری‌ها در گمرک چهار برابر شد مقررات جدید صادرات و واردات سال ۹۷ جهت اجرا به گمرک ابلاغ شد کلیه ضوابط و مقررات صادرات و واردات سال ۹۶ کماکان معتبر است وصول ۳۴.۶ هزار میلیارد تومان عوارض و مالیات در سال گذشته ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاهترین زمان فرآیندهای گمرکی و تجاری شفاف شد حقوق ورودی و گمرکی ۱۰۲۵ تعرفه برای سال ۹۷ تصویب شد + جزئیات ورود کالای مشابه تولید داخل با ضمانت گمرکی حذف شد ثبت سفارش با دلار در گمرکات کشور ممنوع شد کالای همراه مسافر تا سقف ۸۰ دلار از پرداخت حقوق گمرکی معاف شد گمرک در ایام نوروز تعطیل نیست اعلام عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری ساعت کاری گمرکات افزایش یافت همکاری استاندارد ایران و ترکیه در زمینه بازرسی قبل از حمل کالا کالای متروکه چیست؟ تعیین ردیف برای عوارض گمرکی لوازم آرایشی جزئیات تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه دستورالعمل شرایط خوش حسابی مالیات واردات کالا تعرفه گمرکى واردات لپ تاپ از ۱۵ درصد به ۵ درصد کاهش می‌یابد «اظهار قبل از ورود کالا» در بنادر باهنر و خرمشهر عملیاتی شد گمرک موبایلی، سال آینده راه اندازی می شود نرخ دلار با واردات چه کرد؟ کالاهای مکشوفه قاچاق در ۴ گروه طبقه‌بندی شد ‍ دسترسی آزاد و آنلاین به ارزش گمرکی کالاها پیشنهاد رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی ۳۴۲ میلیون دلار گوشی تلفن همراه در ۱۰ ماه وارد کشور شد + جدول دستور جهانگیری به وزیر اقتصاد برای احیای دوایر ارزش کالا در گمرکات اجرای طرح ثبت کدشناسه کالا در گمرک تسهیلات جدید صادراتی گمرک اعلام شد ۲۵ هزار دستگاه تلفن همراه با اجرای رجیستری غیرفعال شد عوارض را پرداخت و گوشی‌تان را رجیستر کنید معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری اختصاص خط اعتباری ۵۰ میلیون یورویی برای صادرات کالا به بلاروس الزامی شدن کد شناسه بین المللی برای کالاهای وارداتی تشریح تازه‌ترین جزییات تجهیز گمرکات به ایکس ری چگونه شناسه بین المللی گوشی تلفن همراه را ثبت کنیم+ فایل آموزشی کشف و ضبط بیش از ۱۵۰۰ قلم کالای قاچاق آرایشی و بهداشتی شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در آذر ماه ۳.۴ درصد رشد کرد صادرات بیش از ۵ میلیون دلار جوراب زنانه در ۹ ماهه امسال ۱۱۹۰ میلیارد تومان گوشی همراه تا دی ماه وارد کشور شد کاهش هزینه و افزایش کیفیت از تاثیرهای اظهار قبل از ورود کالا بر روند تولید است رشد ۲۷ درصدی کالا در صادرات آلمان به ایران اختصاص بیشترین واردات به کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای کدام کالاها می‌توانند به طور موقت وارد شوند + شرایط واردات اولین منطقه آزاد کشور رسما به سامانه جامع گمرکی پیوست استعلام برخط اطلاعات گمرکی آغاز شد تعرفه صادرات برخی کالاها به عراق کم شد سهمیه واردات پوشاک و کالای همراه مسافر در مناطق آزاد اعلام شد کدام کالاهای صنعتی ایران بیشترین صادرات را دارد؟ درآمد گمرک به ۳۳ هزار میلیارد تومان رسید شیوه نوین' اظهار قبل از ورود کالا 'در بزرگترین گمرک کشور عملیاتی شد ارزش صادرات کالایی‌ کاهش یافت اعتبار ثبت سفارش کالاها ۹۰ روزه شد آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز واردات بیش از ۲۰۰۰ دستگاه گوشی آیفون X در آبان اطلاعیه گمرک برای مسافرانی که خارج کشور موبایل خریداری می کنند تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی ۳۶۸ ردیف تعرفه+ جدول رشد صادرات کالاهای صنعتی و معدنی صادرات بیش از ۲۴ میلیارد دلاری کالای غیرنفتی در هفت ماهه امسال بدون نظارت گمرک هیچ کالایی از بندر چابهار خارج نمی‌شود حقوق و عوارض گمرکی واردات موبایل همراه مسافر ۱۶ درصد شد کابوتاژ چیست؟ جستجوی هوشمند هر کالا با ۴۰ آیتم در سامانه جامع گمرکی مسیر ورود کالای قاچاق از گمرک بسته است ورود مسافری گوشی آیفون ۱۰ ممنوع نیست افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه کنترل هوشمند ۱۰۰۰۰۰۰ کانتینر در سال جاری در گمرک بخشنامه جدید کالای همراه مسافر ابلاغ شد واردات لوازم آرایشی و بهداشتی از مرز ۱۱۰۰۰ تن گذشت شیوه واردات گوشی تلفن همراه مسافری اعلام شد شرایط واردات گوشی موبایل مسافری اعلام شد ۱۰۰ درصد کالاهای وارداتی از گمرک کنترل می‌شود مقام دوم گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا آغاز صادرات دوباره کالا از مرز خسروی صادرات بیش از ۴ میلیارد دلار کالا از خوزستان اخذ مجوز برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد دستورالعمل ترخیص کالاهای معاف از پرداخت تعرفه هیچ مشکلی برای عبور کالای صادراتی از گمرک وجود ندارد فروش لوازم خانگی حجیم در فرودگاهها ممنوع شد + سند واردکنندگان قانونی موبایل تسهیلات «مسیر سبز» می‌گیرند ۱۰۹پرونده قضایی در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد هر ایرانی پارسال ۱۲۶ دلار کالای مصرفی خارجی خرید هوشمندسازی تطبیق اطلاعات اظهار کالا با ثبت سفارش در سامانه گمرک کنترل هوشمند محموله‌های وارداتی از طریق اطلاعات ثبت سفارش و بارنامه کاهش تشریفات گمرکی صادرات کالا در گمرک یزد از امروز خرید تلفن رومیزی به ارزش ۴۲ هزار دلار در یک ماه چقدر موشواره به کشور وارد شد+ جدول قیمت قیمت انواع تبلت‌های lenovo در گمرک +جدول صادرات بیش از ۱۱ هزار تن کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور کاهش چشمگیر زمان ترخیص کالا از گمرک خراسان رضوی کمک بلاعوض دولت ژاپن برای تجهیز گمرکات ایران پیش‌اظهاری قبل از ورود کالا اجرایی می‌شود تشریفات گمرکی صادرات کالا کاهش یافت هماهنگی گمرک و وزارت صمت برای ساماندهی بازار پوشاک ثبت منشاء ارز الزامی شد ثبت منشأ ارز برای صاحبان کالا الزامی می‌شود واردات پوشاک توسط اشخاص حقیقی ممنوع شد جهش در تولید پوشاک رقابت پذیر با تعامل و همکاری گمرک امکان تسویه الکترونیکی حواله بارگیری‌های صادرشده فراهم شد جزئیات جدید نحوه بررسی موارد مظنون به کالای قاچاق در گمرک تجارت ایران و بلاروس الکترونیکی می‌شود نخستین دستگاه ایکس-ری پرسرعت وارد کشور شد حمایت از تولید داخل اولویت گمرک است شرایط ارائه کارت بازرگانی جهت صادرات کالا از مناطق آزاد اعلام شد مرزنشینان و مسافران ایرانی قاچاقچی نیستند واردات پوشاک بدون ثبت برند قاچاق است بخشنامه جدید درباره ورود موقت کالا ۷ نفر از کارکنان گمرک بوشهر بازداشت شدند صادرات ۱۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک آستارا در فروردین ماه حمل بار بدون ثبت در سامانه جامع انبارها ممنوع شد کالاهای صادراتی ممنوعه ابلاغ شد گمرک با ساماندهی واردات، تولید پوشاک داخلی را تقویت کرد صادرات ۳۴۲۶ میلیارد ریال کالا از گمرک بندرلنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس تصمیمات مهم گمرک و وزارت صنعت برای حمایت از پوشاک داخلی رشد ۴۳ درصدی درآمد گمرگ چهارمحال و بختیاری گمرک هشت برنامه برای حمایت از تولید پوشاک داخل تدوین کرد بدون برخورد با قاچاق، محال است اقتصاد رونق پیدا کند بخشنامه جدید گمرک درباره محموله‌های صادراتی مشکلات صادرکنندگان با تسهیل ورود موقت رفع شد ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل از طریق ملوانی کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه از تخفیف گمرک در مناطق آزاد مستقر می‌شود جزییات طرح حمایتی دولت برای کاهش حقوق ورودی کالاهای تولیدکنندگان تمامی کانتینرهای ورودی به ایران تحت پوشش ایکس‌ری قرار می‌گیرند میزان ساخت داخل، ملاک تعیین حقوق ورودی برای کالاهای وارداتی تولید کننده شد چین بزرگ‌ترین خریدار کالاهای ایرانی رکورد درآمدهای گمرکی در دولت یازدهم شکسته شد کاهش ۱۳ درصدی واردات کالا از چین + جدول اطمینان از اصالت گوشی با سامانه پیامکی گمرک بخشنامه جدید گمرک برای تسریع در ترخیص کالا و حمایت از تولید ملی تغییر چند روزه ارزش گوشی های اپل در سامانه گمرک فروش لوازم خانگی حجیم در فرودگاهها ممنوع شد ۱۰ نکته کلیدی در خصوص تخلف گمرکی برند کره‌ای نعمت‌زاده خواستار لغو فوری جریمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برند مشهور کره‌ای شد نحوه محاسبه تعرفه واردات انواع گوشی تلفن‌همراه نحوه محاسبه تعرفه واردات انواع گوشی تلفن‌همراه چگونگی استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی چگونگی استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی
برگشت به بالا