بلوتوث ۵ از راه رسید

عصر کالا- استاندارد جدید بلوتوث ۵ از راه رسید، اما بعید است محصولات الکترونیک سازگار با آن تا قبل از سال ۲۰۱۸ روانه بازار شوند.

شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

بلوتوث ۵ از راه رسید

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ورج، دو شرکت اپل و سامسونگ از طراحی گوشی های سازگار با بلوتوث 5 در یک سال آینده خبر داده اند.

گلکسی اس 8 از معدود گوشی های سازگار با بلوتوث 5 است و انتظار می رود مدل های جدید گوشی های گلکسی نوت و آیفون هم با بلوتوث 5 سازگار شوند.

به نظر می رسد با سازگار شدن اکثر گوشی ها با بلوتوث 5 تا سال 2018 ، عمر استاندارد بلوتوث 4-4.2 تا چند ماه آینده به پایان برسد. بنابراین بهتر است اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید، چند ماهی دست نگه دارید تا تلفن همراه جدیدی که با بلوتوث 5 سازگار باشد را خریداری کنید.

سرعت انتقال داده با استفاده از بلوتوث 5 دو برابر بلوتوث 4.2 است و البته می تواند تا فاصله حداکثر 80 متری هم به خوبی عمل کند. بنابراین اگر یک بلندگوی سازگار با بلوتوث 5 خریداری کنید، می توانید از این طریق کل یک خانه را تحت پوشش قرار دهید.

این برد خوب استفاده از محصولات اینترنت اشیا را هم تسهیل کرده و کارشناسان معتقدند بلوتوث 5 باتوانمندی و سرعتی که دارد می تواند جایگزینی مناسب برای وای – فای خانگی باشد.

برچسب ها

بلوتوث هوشمندبلوتوث
مطالب مرتبط بیشتر
جمع‌آوری اسباب بازی‌های هوشمند از بازار به دلیل هک شدن گنجاندن مودم و شارژر بیسیم در یک دستگاه هشدار: وقتی از بلوتوث استفاده نمی‌کنید، آن‌را خاموش کنید! لیست ارزان ترین کیبوردهای بلوتوثی موجود در بازار مشاهده ظرفیت باتری دستگاه بلوتوثی در اندروید به زودی ممکن خواهد شد ORII هدست بلوتوثی که مانند انگشتر روی انگشت شما قرار می گیرد احتمال فعال شدن بلوتوث ۵ در اچ تی سی یو ۱۱ با یک آپدیت نرم افزاری سامسونگ هدست بلوتوثی مجهز به بیکسبی تولید می کند اسپیکر بلوتوثی پورشه ۹۱۱ با الهام از اگزوز اتومبیل‌های پورشه معرفی شد گیرنده‌ی جدید بلوتوث شیائومی، زیبا و ارزان یک سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت بلوتوث مراسم تجلیل از برگزیدگان کمپین‌ها و جشنواره‌‍‌های ال‌جی و گلدیران تصاویر ساعت هوشمند و هدفون بلوتوث فیت‌ بیت فاش شد مقایسه بلوتوث ۵ با بلوتوث ۴ بلوتوث ۵ با سرعت دوبرابری و برد چهار برابری از راه رسید بلوتوث ۵ با سرعت دوبرابری و برد چهار برابری از راه رسید تبدیل گوشی به کنترل تمام دستگاهها تبدیل گوشی به کنترل تمام دستگاهها
برگشت به بالا