ماسک هوشمند آلودگی هوا ساخته شد

عصر کالا- یک استارت آپ نیویورکی ماسک ضد آلودگی جدیدی ساخته که دارای حسگری با قابلیت جمع آوری اطلاعات مربوط به آلودگی هوا از سطح شهر است. همچ

شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

ماسک هوشمند آلودگی هوا ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، استارت آپ نیویورکی O2O2 ماسک پلاستیکی شفافی ساخته که صورت کاربر از زیر آن مشخص است. جالب آنکه ماسک قابلیت چند بار استفاده را دارد و برخلاف ماسک های کاغذی ضد آلودگی نیازی نیست به طور مرتب تعویض شود.

ماسک مذکور قسمت پایین صورت را می پوشاند و به وسیله دو فن که کنار صورت کاربر قرار می گیرند، هوا را پاکسازی می کند. یکی از جالب ترین ویژگی های این ماسک وجود حسگرهای دود و مه در آن  و یک اپلیکیشن مخصوص برای ساعت هوشمند است. حسگرها پس از جمع آوری اطلاعات آلودگی هوا آن را به اپلیکیشن ارسال می کنند. شرکت سازنده نیز مخزنی از این اطلاعات فراهم می کند که به محققان کمک می کند مشکلات  آلودگی هوا در مناطق مختلف را بهتر بررسی کنند و به عنوان مثال تشخیص دهند چه بخش هایی از یک شهر در چه ساعاتی از روز آلوده تر است.

به هرحال این ماسک به اندازه یک دوربین عکاسی است و وزن آن کمتر از هدست های واقعیت مجازی است. اما تاکنون فقط یک نمونه از ماسک هوشمند ساخته شده و شرکت سازنده اعلام کرده به دنبال روش هایی است تا از حجم و اندازه آن بکاهد.

همچنین فیلترهای موجود در فن های ماسک هوا را پاکسازی می کنند و البته باید پس از 40 ساعت مصرف تعویض شوند.

برچسب ها

ماسک هوشمندیآمریکا
مطالب مرتبط بیشتر
تعمیر رایگان گوشی‌های آسیب‌دیده در توفان سهمگین آمریکا تحریم‌های فرش ۱۰۰ درصد داخلی است گزارش سی‌ان‌ان از سرنوشت صنعت فرش ایران پس از تحریم‌ها نگرانی سناتورهای آمریکایی از جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند شکایت ایران از آمریکا به دلیل ممنوعیت واردات فرش ایرانی سناتورهای آمریکایی خواهان تحقیق درباره تلویزیون های هوشمند صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا ۱۴۳ درصد افزایش یافت آمریکا تعرفه‌های جدیدی را علیه واردات کالا از چین اعمال می‌کند پیشی‌گرفتن تعداد کاربران اپل موزیک از اسپاتیفای در آمریکا ارسال مخفیانه عکس های کاربران برای دیگران توسط گوشی های سامسونگ باتری موبایل هم ابزار جاسوسی و حمله سایبری شد شناسایی چالش‌های بزرگ اینترنتی تجارت ایران و آمریکا افزایش یافت گوشی‌های اپل از سامسونگ پیشی گرفت روسیه کالاهای آمریکایی را تحریم می‌کند کره جنوبی روی کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه وضع می کند برای واردات ۱۰۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال می‌کنیم آمریکا ۱۳۰۰ کالای چینی را در لیست افزایش شدید تعرفه قرار داد اپل به دنبال ارائه اموجی‌های ویژه افراد معلول است توزیع ۳۶ هزار آیفون بین پلیس منهتن نیوریورک غافلگیری سامسونگ و ال جی از اقدام دولت ترامپ مرگ تدریجی موبایل‌های چینی در بازار آمریکا ال‌جی کره‌جنوبی قیمت ماشین‌لباسشویی را در آمریکا بالا می‌برد کره‌جنوبی از تعرفه‌های واردات آمریکا به WTO شکایت می‌کند ترامپ تعرفه‌ سنگین بر واردات ماشین لباسشویی وضع کرد با نقاب خواب جدید راحت بخوابید و طبیعی بیدار شوید افزایش جستجوی گوشی و لپ تاپ در مرزهای ورودی آمریکا بارگذاری غیرقانونی در آمریکا باعث یخ زدن متخلفان در منزل می شود شیائومی درصدد ورود به بازار تلفن همراه آمریکا دستورالعمل ایالت کالیفرنیا برای دوری از موبایل احتمال ممنوع شدن فروش آیفون ایکس در امریکا احتمال ممنوع شدن استفاده از گوشی توسط کارکنان کاخ سفید ۵ میلیارد دلار خرید آنلاین در جمعه سیاه آمریکا کوالکام آمریکا ۱۲ میلیارد دلار قرارداد در چین امضا کرد سرقت صدها آیفون ایکس در سان فرانسیسکوی امریکا ایسوس گوشی‌های Zenfone ۴ را عرضه کرد ویژگی های گوشی جدید شیوآمی لو رفت موتورولا نسل جدیدی از همراه‌های هوشمند را به آمریکا می‌برد فروش لوازم خانگی در آمریکا ۵.۲ در صد افزایش یافت خداحافظی تدریجی خانوارهای آمریکایی با تلویزیون روبات ها کارمند فروشگاه می شوند جشن های گروه لوازم خانگی BSH در آمریکا آمریکایی‌ها طرفدار خرید کالاهای تولیدشده وطنی تأیید ساخت پلی استیشن ۵ توسط مدیر آمریکایی سونی ترامپ ۱۳۰ هزار دلار از پول آمریکایی‌ها را برای مبلمان هزینه کرد گلکسی نوت ۸ مرداد ماه در نیویورک معرفی خواهد شد سقوط آمریکا در رتبه بندی قدرتمندترین ابررایانه های جهان آیفون ۸ هزار دلار قیمت خواهد داشت ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای ورودی به آمریکا ماسک هوشمندی که می گوید چه زمانی نفس بکشید ماسک هوشمندی که می گوید چه زمانی نفس بکشید
برگشت به بالا