شارژ سریعتر با کمک آب!

عصر کالا- محققان آمریکایی متوجه شده اند با افزودن آب با لایه ای به ضخامت یک اتم به مواد سازنده باتری، قابلیت شارژ بهبود می یابد. این روند نوید بخش تولید باتری های باریکتر و سریعتر برای خودروها است.

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

شارژ سریعتر با کمک آب!

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  خبرگزاری مهر ، محققان آمریکایی تحقیقی درباره لایه بندی مواد با لایه هایی به نازکی یک اتم آب منتشر کرده اند. چنین لایه ای می تواند قابلیت ذخیره سازی و تخلیه شارژ را بهبود بخشد.

ورونیکا آگوستین یکی از استادیاران رشته مهندسی مواد در این دانشگاه می گوید: این آزمایش نخستین گام برای استفاده از دستگاه در دنیای واقعی است. به گفته این محقق با چنین روشی می توان باتری هایی باریکتر و سریع تر برای خودروهای الکتریکی ساخت.

همچنین سریعتر شدن فرایند ذخیره سازی انرژی سبب می شود سیستم های انعطاف پذیرتر و قابل اطمینان تری برای شبکه های تولید برق از منابع تجدیدپذیر فراهم شود.

درهمین راستا محققان قابلیت های شارژ کریستالین اکسید تنگستن و کریستالین هیدارت اکسید تنگستن(همان ماده با حضور لایه یک اتمی آب) را با یکدیگر مقایسه کردند.

اکسید تنگستن 10 دقیقه پس از شارژ، انرژی بیشتری ذخیره کرده بود اما پس از گذشت 10 دقیقه از زمان شارژ اکسید تنگستن همراه با لایه آب نشان داد عملکرد بهتری دارد. نه تنها ماده همراه لایه آب انرژی بیشتری طی مدت کوتاه تری ذخیره کرد، بلکه فرایند شارژ آن نیز بهینه تر بود. در این وضعیت انرژی کمتری به شکل گرما هدر رفت.

برچسب ها

شارژ
مطالب مرتبط بیشتر
معرفی اولین گوشی که در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود پرفروش‌ترین پاوربانک‌ها چند؟ +جدول این نکات را برای ارتقای شارژدهی موبایل رعایت کنید چرا نباید کابل شارژ را به دیگران قرض داد؟ مشکل شارژشدن آیفون‌های جدید برطرف شد انتقاد گسترده از شارژ نشدن آیفون های جدید از پاوربانک استفاده نکنید، وقتی... لباس نظامی با قابلیت شارژ موبایل کابل شارژر آیفون‌های جدید شبیه اندروید می‌شود تجهیز آیفون‌های جدید به قابلیت شارژ سریع شارژ آیفون‌ها با نسل بعدی کیس‌های ایرپاد چگونه گوشی را شارژ کنیم تا عمر باتری افزایش یابد؟ بپرید تا تلفن همراهتان شارژ شود آیفون های جدید با شارژر قدرتمند عرضه می شوند باتری جدید دستگاه ها را ۲۰ ثانیه ای شارژ می کند شارژر بی سیم ایرپاور اپل یک ماه دیگر از راه می رسد شارژ موبایل با اشعه لیزر شارژر آهنربایی شارژ لپ تاپ در ۲۰ دقیقه با شارژر گرافنی شارژرهای تقلبی آیفون خطر جانی دارند شارژ گوشی با نور محیط اطراف چرا نباید گوشی موبایل را شبانه شارژ کنید درآمد کشور از صادرات شارژر باطری چقدر است؟ ابداع فناوری شارژ بی سیم برای دسترسی به برق در نقاط دورافتاده شارژ بی‌سیم و همزمان چند دستگاه بدون نیاز به استند شارژ بی سیم چگونه کار می کند؟ تلاش های هوآوی برای حفظ ایمنی، در کنار طول عمر بالا در باتری گوشی های هوشمند موبایل‌تان را با کوله‌پشتی شارژ کنید + تصاویر چه طور می‌شود عمر روزانه باتری‌ها را طولانی‌تر کرد؟ این کابل شارژ موبایل ضدگلوله است این کابل هر موبایلی را شارژ می‌کند روش درست شارژ کردن باتری موبایل اما و اگرهای نگه‌داشتن گوشی در شارژ بعد از ۱۰۰ درصد شدن این نیمکت خیابانی موبایل را شارژ می کند زیرو لمون برای گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و ال جی جی ۶ قاب های باتری دار با ظرفیت‌های عجیبی عرضه کرد باتری‌هایی که در چشم به‌هم زدن شارژ می‌شوند آیا می‌توان گوشی را از شب تا صبح به شارژ زد؟ روبات های شارژر ساخته می شوند شارژرها چقدر برق مصرف می کنند؟ ساعت هوشمندی که خودبه‌خود شارژ می‌شود برای خرید پاوربانک چقدر باید هزینه کرد؟ ظریف‌ترین شارژر دیواری جهان برای موبایل +عکس ظریف‌ترین شارژر دیواری جهان برای موبایل آی‌فون ۸ با شارژر ۵ واتی عرضه خواهد شد کیف پول خورشیدی، راهکاری جذاب برای شارژ موبایل با ال‌جی X Charge کل آخر هفته شارژر لازم ندارید آیفون ۸ احتمالا به شارژر ۱۰ واتی USB-C مجهز می‌شود سامسونگ به دنبال روشی نوآورانه برای شارژ کردن ساعت‌های هوشمند کوالکام فناوری شارژ سریع +Quick Charge ۴ را معرفی کرد رونمایی از فناوری شارژ سریع نسخه ۴ پلاس توسط کوآلکوم اینتل با دو گام اساسی، فناوری تاندربولت ۳ را فراگیر می کند گوشی‌های ۲۰۱۸ در عرض ۵ دقیقه شارژ می‌شوند اپل کابل‌های درخشان در شب می‌سازد افزایش سرعت شارژ گوشی های اندرویدی با چند ترفند ساده معرفی ترفندهایی ساده برای شارژ سریع‌تر تلفن‌های هوشمند ساعتی با قابلیت شارژ گوشی معرفی یک شارژر تمام عیار چه کار کنیم تا باتری گوشی دوام بیشتری داشته باشد؟ تلفن همراه خود را با ۱۰ برابر سرعت شارژ کنید گوشی هایی که بیشترین طول عمر باتری را دارند مرگ عجیب بر اثر شارژ کردن موبایل در حمام گوشی‌هایی که یک ثانیه‌ای شارژ می‌شوند گوشی‌هایی که یک ثانیه‌ای شارژ می‌شوند شارژ ۵ ساعته باتری موبایل در ۵ دقیقه با تراشه های جدید شارژ ۵ ساعته باتری موبایل در ۵ دقیقه با تراشه های جدید
برگشت به بالا