مقایسه دوربین دوتایی هواوی P۱۰ و آیفون ۷ پلاس

عصر کالا- پل سال گذشته دیرتر از هواوی به باشگاه دوربین‌های دوتایی وارد شد، ولی دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس ویژگی‌هایی از جمله حالت اختصاصی پرتره و زوم دو برابر اپتیکال داشت که هواوی P۹ از آن‌ها محروم بود. به نظر می‌رسد هواوی با دوربین دوتایی هواوی P۱۰ و هواوی P۱۰ پلاس بازگشته تا خود را در کورس رقابت با اپل حفظ کند.

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

مقایسه دوربین دوتایی هواوی P۱۰ و آیفون ۷ پلاس

 با رسیدن هواوی P10 و P10 پلاس به دیجی‌کالا مگ، فرصت آن فراهم شد تا از نزدیک دوربین P10 را در برابر دوربین آیفون 7 پلاس قرار دهیم. هر دو مدل P10 و P10 پلاس از ترکیب یک سنسور سیاه‌وسفید 20 مگاپیکسلی با یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده‌اند. تنها تفاوت دوربین دوتایی این دو مدل به نسبت کانونی آن‌ها برمی‌گردد. P10 پلاس به لنزهای بهتر با دیافراگم بازتر f/1.8 مجهز شده، در حالی که دیافراگم مدل کوچک‌تر همانند P9 همچنان عدد f/2.2 را نشان می‌دهد. همین موضوع P10 پلاس را به رقیب جدی‌تر برای آیفون 7 پلاس تبدیل می‌کند. بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم این رقابت را بین دو گوشی P10 پلاس و آیفون 7 پلاس برگزار کنیم.

نکته 1: عکس‌ها در حالت تمام خودکار گرفته شده است.

نکته 2: برای دیدن در اندازه‌ی اصلی رو عکس‌ها کلیک کنید.

همان‌طور که گفتیم هواوی در P10 از همان استراتژی دوربین دوتایی P9 استفاده کرده است: ترکیب یک سنسور رنگی با یک سنسور تک‌رنگ. ولی این بار به جای استفاده از دو سنسور مشابه 12 مگاپیکسلی، رزولوشن سنسور تک‌رنگ به 20 مگاپیکسل افزایش داده شده. در دوربین دوتایی هواوی P9، سنسور تک‌رنگ تنها وظیفه‌ی جذب نور بیشتر و افزایش جزئیات تصویر را بر عهده داشت و به نوعی جای خالی لرزشگیر اپتیکال را پر می‌کرد. ولی هواوی با مجهز کردن P10 به لرزشگیر اپتیکال، امکان بالا بردن رزولوشن سنسور تک‌رنگ و استفاده از آن برای نوعی زوم شبه اپتیکال را فراهم کرده است. این قابلیت که هواوی از آن با نام زوم دو برابر هیبریدی (2X Hybrid Zoom) یاد می‌کند، همان چیزی است که پیش از این در هواوی Mate 9 هم دیده بودیم. این روش در واقع همان زوم دیجیتال است، ولی به دلیل این که تصویر 12 مگاپیکسلی خروجی، جزئیاتش را از سنسور 20 مگاپیکسلی تک‌رنگ می‌گیرد، افت کیفیت کمتر خواهد بود. در مقابل آیفون 7 پلاس از دو دوربین با رزولوشن مشابه 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها به لنزی با فاصله‌ی کانونی معادل 56 میلی‌متر مجهز شده است. این فاصله‌ی کانونی دو برابر فاصله‌ی کانونی استاندارد (معادل 28 میلی‌متر) آیفون و اکثر گوشی‌های موبایل دیگر است. در نتیجه آیفون 7 پلاس می‌تواند با استفاده از دوربین دوتایی خود به زوم 2 برابر اپتیکال واقعی دست پیدا کند.

برای مقایسه کردن قابلیت زوم هیبریدی هواوی P10 پلاس با زوم اپتیکال آیفون 7 پلاس، ما از یک منظره در دو حالت عادی و زوم دو برابر عکاسی کردیم. در حالت عادی (بدون زوم)، دامنه‌ی پویا، کنتراست و شارپنس عکس گرفته شده با هواوی P10 پلاس اندکی بهتر از عکس گرفته شده با دوربین آیفون 7 پلاس است. آیفون 7 پلاس رنگ‌ها را نزدیک‌تر به واقعیت ثبت کرده، ولی عکس هواوی P10 پلاس به دلیل کنتراست بهتر و رنگ‌های اندکی غلیظ‌تر و گرم‌تر بیشتر به دل می‌نشیند. در کل می‌توان P10 پلاس را با اختلاف اندک برنده‌ی این مقایسه اعلام کرد.

با رفتن به حالت زوم دو برابر، ارزش لنز 56 میلی‌متری آیفون 7 پلاس مشخص می‌شود. شارپنس عکس هواوی P10 پلاس به شدت افت کرده، جزئیات در آن کاملا از دست رفته‌اند و تصویر حالت رنجه دارد. در مقابل دوربین دوم آیفون 7 پلاس تصویری کاملا خوب، با شارپنس و جزئیات بالا ثبت کرده است. در این مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس با اختلاف برنده است.

پس از دیدن نتایج مقایسه‌ی قبلی کنجکاو شدیم ببینیم اگر میزان زوم را از این هم فراتر ببریم چه اتفاقی رخ خواهد داد. با عبور از مرز بزرگنمایی دو برابر، هر دو گوشی تنها از زوم دیجیتال استفاده خواهند کرد. کافی است نتیجه‌ی کار را در اندازه‌ی اصلی ببینید تا متوجه شوید چرا ما بارها در مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ تاکید می‌کنیم که هرگز از زوم دیجیتال در عکاسی موبایل استفاده نکنید. در این حالت هیچ کدام از دو دوربین عکس قابل قبولی ثبت نگرفته‌اند، ولی همچنان آیفون 7 پلاس برتری خود را حفظ کرده است.

پس از زوم نوبت به مقایسه‌ی حالت پرتره می‌رسد. هواوی در P9 هم از دوربین دوتایی برای شبیه‌سازی عمق میدان کم استفاده می‌کرد. ولی در هواوی P10 علاوه بر آن یک حالت خاص به نام پرتره را هم اضافه کرده است. به نظر می‌رسد هواوی این کار را برای رقابت مستقیم با حالت پرتره در آیفون 7 پلاس انجام داده باشد. عمق میدان کم همان چیزی است که در عکاسی از آن با نام بوکه (تار شدن پس‌زمینه‌ی عکس) یاد می‌شود و به طور ویژه در عکاسی پرتره برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه کاربرد دارد. با این حال یک عکس پرتره‌ی خوب تنها با استفاده از عمق میدان کم به دست نمی‌آید. عامل مهم دیگری که در عکاسی پرتره اهمیت دارد، فاصله‌ی کانونی است. هر چه فاصله‌ی کانونی کمتر (لنز وایدتر) باشد، عکاس مجبور است برای ثبت عکس پرتره به سوژه نزدیک‌تر شود، و هر چه به سوژه نزدیک‌تر شود اعوجاج و اغراق در پرسپکتیو بیشتر می‌شود. به همین دلیل معمولا برای عکاسی پرتره از لنزهایی با فاصله‌ی کانونی بین 50 تا 80 میلی‌متر استفاده می‌کنند که پرسپکتیوی نزدیک به دید طبیعی انسان یا حتی تخت‌تر از آن دارند.

با مقایسه کردن دو عکس پرتره‌ی ثبت شده با هواوی P10 پلاس و آیفون 7 پلاس می‌توانید تاثیر فاصله‌ی کانونی روی پرسپکتیو را به وضوح ببینید. آیفون 7 پلاس در حالت پرتره از دوربین دوم خود استفاده می‌کند که لنزی با فاصله‌ی کانونی معادل 56 میلی‌متر دارد. در نتیجه پرسپکتیو عکس آیفون 7 طبیعی‌تر و کاملا مناسب عکاسی پرتره است. در سوی مقابل از آنجا که هر دو دوربین هواوی P10 به لنزهایی با فاصله‌ی کانونی معادل 28 میلی‌متر مجهز هستند، پرسپکتیو در عکس P10 پلاس اغراق‌آمیز است و اندکی اعوجاج دارد. آیفون 7 پلاس در زمینه‌ی عمق میدان کم هم عملکرد بهتری داشته. هر دو گوشی به خوبی سوژه را از پس‌زمینه مجزا کرده‌اند، ولی جنس بوکه‌ی آیفون 7 طبیعی‌تر و نزدیک‌تر به عمق میدان کم حاصل از عکاسی با یک دوربین DSLR واقعی است. عکس هواوی P10 پلاس اندکی شارپ‌تر است، کنتراست بیشتری دارد و رنگ‌ها در آن غلیظ‌تر و درخشان‌تر هستند. ولی به اعتقاد ما نرمی عکس آیفون 7 پلاس و رنگ‌های ملایم‌تر آن تناسب بیشتری با عکاسی پرتره دارد و به زیبایی این عکس کمک کرده است. در مجموع به نظر می‌رسد عکس آیفون 7 پلاس به مراتب بیشتر از عکس هواوی P10 پلاس ویژگی‌های یک عکس پرتره‌ی خوب را داشته باشد.

دوربین دوم آیفون 7 پلاس با تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد خالی از اشکال هم نیست. سنسور کوچک‌تر، دیافراگم بسته‌تر و نداشتن لرزشگیر اپتیکال می‌تواند کارایی این دوربین را در نور کم با مشکل روبرو کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آزمون پرتره را بار دیگر در فضای داخلی و در نور کمتر تکرار کنیم. با کم شدن نور، آثار نویز و گرین در عکس آیفون 7 پلاس (به ویژه در بخش‌های سایه) نمایان شده است. ولی همچنان فاصله‌ی کانونی مناسب، بوکه‌ی طبیعی‌تر و رنگ‌های ملایم‌تر، باعث شده عکس آیفون 7 پلاس پرتره‌ی زیباتری باشد.

برای آخرین مقایسه شرایط را باز هم سخت‌تر کردیم. این بار به یکی از کم‌نورترین بخش‌های ساختمان رفتیم که به جز چراغ‌های سقفی منبع نور دیگری نداشت. در این مقایسه ضعف دوربین دوم آیفون 7 پلاس در نور کم به خوبی مشخص شده است. همان‌طور که می‌بینید آیفون 7 پلاس در این شرایط دیگر قادر به فعال کردن حالت پرتره نیست و نتوانسته پس‌زمینه را تار کند. عکس آیفون 7 پلاس همچنان پرسپکتیو بهتری دارد ولی نویز بسیار زیاد و شارپنس کم باعث می‌شود در مجموع نتیجه‌ی این مقایسه را به P10 پلاس واگذار کند.

جمع‌بندی

در این مقایسه تمرکز ما روی قابلیت‌های خاص دوربین دوتایی مانند زوم دو برابر و حالت پرتره بود. قابلیت‌هایی که به نظر می‌رسد هواوی امسال با اضافه کردن آن‌ها مستقیما قصد رقابت با اپل را دارد. راه حل هواوی در استفاده از یک لنز تک‌رنگ 20 مگاپیکسلی در کنار لنز رنگی 12 مگاپیکسلی برای رسیدن به زوم دو برابر به نظر هوشمندانه می‌رسد. ولی در عمل نتایج آن (حداقل در نور مناسب) به هیچ وجه نمی‌تواند با زوم اپتیکال واقعی آیفون 7 پلاس رقابت کند. اپل برای اضافه کردن قابلیت عکاسی پرتره به آیفون 7 پلاس علاوه بر عمق میدان کم، قواعد دیگری نظیر استفاده از لنزی با فاصله‌ی کانونی مناسب را هم در نظر گرفته است. ولی به نظر می‌رسد هواوی بدون رعایت این نکته و تنها برای رقابت با آیفون حالتی به نام پرتره را به دوربین هواوی P10 اضافه کرده باشد. آیفون 7 پلاس تا زمانی که نور از حد مشخصی کمتر نشده در زمینه‌ی عکاسی پرتره برنده‌ای بی چون‌وچرا است. ولی طبیعتا با توجه به دیافراگم نه چندان باز و فقدان لرزشگیر اپتیکال در دوربین دوم، نباید از آن در نور کم انتظار زیادی داشته باشید. هواوی P10 پلاس با اتکا به دیافراگم بازتر، سنسور تک‌رنگ و لرزشگیر اپتیکال، در نور کم عملکرد بهتری دارد، گر چه به نظر ما همچنان نمی‌توان عکس‌های آن را پرتره‌هایی خوب تلقی کرد.

برچسب ها

هوآویآیفون ۷
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت تمام گوشی‌های هوآوی در بازار (۱۹ آذر ۹۸) + جدول فروش گوشی تاشوی هواوی تنها در ۵ دقیقه! نرخ موبایل‌های هوآوی در بازار؟ +جدول آغوش روسیه برای هواوی بازتر می‌شود گوشی جدید هواوی خراش ها روی صفحه نمایش را ترمیم می‌کند چراغ سبز نخست وزیر، هواوی را به انگلستان بازمی‌گرداند؟ هوآوی همچنان در حال رشد هوآوی رکورد سرعت دانلود شبکه ۵G را شکست قیمت انواع گوشی آیفون در بازار + جدول با نوآوری‌های گوشی‌های پرچم‌دار سری Mate ۳۰ Huawei آشنا شوید باتری ساعت هوشمند جدید هواوی ۲ هفته دوام می‌آورد هوآوی با گوشی‌های خلاقانه سری Huawei Mate ۳۰ معنایی دوباره به گوشی‌های هوشمند می‌بخشد خداحافظی لپ‌تاپ‌های هواوی با ویندوز! هواوی میت ۳۰ بدون اپلیکیشن های اندروید به بازار می آید شبکه ۵G در استرالیا با تحریم هواوی ضربه خواهد خورد! گوشی‌های سری Huawei Mate ۳۰ به چیپست پرچمدار Kirin ۹۹۰ مجهز می‌شوند هوآوی تا سال ۲۰۲۰ پیشروترین شرکت در بازار گوشی‌های ۵G می‌شود هوآوی چگونه گوشی‌های میان‌رده را متحول کرد خبری از سرویس‌های گوگل نیست! چیپست قدرتمند Kirin۹۹۰ هوآوی با پشتیبانی از ۵G از راه می‌رسد کدام گوشی‌های هواوی اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟ تحریم‌ها توسعه شبکه ۵G را به تعویق می‌اندازند نرخ موبایل‌های هوآوی در بازار؟ +جدول بودجه سالانه ۳۰۰ میلیون دلاری هواوی برای تحقیق و توسعه! همکاری آمریکا و لهستان برای اقدام مشترک علیه هواوی میت ۳۰ هواوی ۱۹ سپتامبر به بازار می‌آید منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می‌شود هوآوی چگونه گوشی‌های میان‌رده را متحول کرد؟ تبلت های هواوی مجهز به سیستم عامل روسی می شوند هوآوی تا سال۲۰۲۰ به رکورد عرضه‌ی دو میلیون ایستگاه مخابراتی۵G می‌رسد آی‌فون۷ در صدر گوشی‌های پرتشعشع ویتنام بدون هواوی اینترنت۵G را توسعه می دهد هواوی از تراشه تازه نسل پنجم رونمایی کرد پیش بینی خسارت ۱۰ میلیارد دلاری برای بخش موبایل هواوی هوش مصنوعی هوآوی چگونه باعث تحول فرودگاه بزرگ شنزن چین شد؟ هوآوی با بحران مرگ و زندگی روبروست وارد بازی مرگ و زندگی شده‌ایم عرضه نخستین تراشه هوش مصنوعی غول فناوری چین به بازار هوآوی در ایران دفتر دارد هواوی میت ایکس با ۳ دوربین پشتی به بازار می آید مصاف جدید گوگل و هوآوی در زمین نقشه آمریکا مهلت داد و ستد با هواوی را تمدید کرد تاخیر مجدد در عرضه گوشی تاشوی هواوی هواوی درباره اینترنت ۶G تحقیق می کند معرفی تلویزیون هوشمند هوآوی با دوربین پاپ‌آپ آمادگی هوآوی برای جایگزینی سیستم عامل جدید به جای اندروید هوش مصنوعی و گوشی‌های قدیمی هوآوی به کمک جنگل‌ها می‌آیند وقتی تست‌های هوآوی از Huawei Y۹ ۲۰۱۹ یک گوشی جان‌سخت می‌سازد نرخ موبایل‌های هوآوی در بازار؟ +جدول اعلام رسمی ممنوعیت قردادهای کلان با شرکت «هوآوی» از سوی آمریکا چین به هند برای قطع همکاری با هواوی هشدار داد عرضه گوشی ارزان هواوی با دوربین کشویی چرا حافظه‌ی گوشی Huawei P۳۰ Pro نسبت به رقبا سریع‌تر است هواوی مشغول توسعه موبایل با سیستم «هانگ منگ» حضور رسمی هوآوی در بازار ۵G انگلستان با گوشی Huawei Mate ۲۰ X ۵G هوآوی برای اولین بار از سیستم عامل اختصاصی خود در تلویزیون هوشمند ۵G استفاده کرد هواوی ۱۱۸ میلیون دستگاه موبایل فروخت پروژه تولید بلندگوی هوشمند هواوی و گوگل لغو شد هنوز تا عرضه گوشی تاشوی هواوی زمان زیادی باقیست! قیمت موبایل‌های هوآوی در بازار؟ +جدول رشد ۳۰ درصدی درآمد هوآوی برخلاف تحریم های آمریکا قیمت موبایل‌های هوآوی در بازار؟ +جدول سیستم‌ عامل اختصاصی هواوی کی معرفی می‌شود؟ سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپای مرکزی برای رایزنی علیه «هواوی» کاهش ۳۰ درصدی تولید آیفون ارزان قیمت موبایل جان سخت در آب هم پیامک دریافت می کرد قیمت موبایل‌های هوآوی در بازار +جدول قیمت انواع موبایل‌های آیفون در بازار چند؟ +جدول هواوی آنر ۱۰ معرفی شد آپدیت اندروید اوریو برای Mate SE هواوی عرضه شد اپل به نقص فنی در مدل ۷ و ۷پلاس خود اعتراف کرد آخرین قیمت گوشی های هواوی گوشی قدرتمند چینی با سه دوربین به بازار آسیا آمد هواوی گوشی باعاطفه تولید می کند! نخستین گوشی ۵G هواوی معرفی می‌شود هواوی می‌خواهد از اپل سبقت بگیرد عرضه زودهنگام نخستین گوشی هوشمند تاشو فناوری تشخیص چهره بالاتر از «فیس آی دی» اپل ارائه می شود اولین گوشی بلاک چین جهان در راه است قیمت انواع موبایل‌های آیفون در بازار چند؟ +جدول آغاز مرحله ششم اجرای طرح رجیستری از فردا خرید Huawei nova ۲ plus چقدر آب می خورد؟ گوشی‌های آیفون مقصر مزاحمت برای مراکز امدادی همه آنچه که از کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ انتظار می‌رود کاربران آیفون ۱۰ با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟ اپل نرم افزار آیفون را بعد از ۱۰ سال متحول می کند توزیع ۳۶ هزار آیفون بین پلیس منهتن نیوریورک کاربران آیفون ایکس نمی توانند به تماس ها پاسخ دهند اپل برترین سازنده گوشی های هوشمند دنیا معرفی شد خرید یکی از گوشی های Huawei چقدر آب می خورد؟ اطلاعات جدیدی از گوشی‌های ۲۰۱۸ شرکت اپل فاش شد انواع موبایل‌های هوآوی در بازار چند؟ +جدول قطع سه برند گوشی از هفته آینده تولید آیفون ایکس ظرف چند ماه آینده متوقف می شود ۶۵ درصد دستگاه‌های اپل به iOS ۱۱ به روز شده اند پرداخت ۱۶ میلیارد دلار توسط اپل به کمیسیون اروپا گوشی‌های رجیستر شده اپل با شرایط خاص فعال می‌شود رفع مشکل کندی آیفون‌های قدیمی در بروزرسانی جدید آی‌اواس واکنش جهانی نسبت به کندی عمدی آیفون‌های اپل ماجرای کاهش عمدی سرعت گوشی‌های آیفون تمامی ندارد مشخصات مدل جدید آی‌فون ارزان منتشر شد ورود ۶۰ درصد گوشی‌های آیفون از مجاری رسمی آغاز قطع ۵۰۰۰ گوشی تلفن اپل سرعت عملکرد تمام محصولات اپل کاهش یافت قطع دو هزار آی‌فون در روز نخست اجرای رجیستری اپل عمدا گوشی های مدل قدیمی اش را کُند کرد آیفون‌های قدیمی با به روزرسانی کند می‌شوند فروش آیفون ۱۰؛ همچنان پایین‌تر از حد انتظار آخرین قیمت گوشی های Apple در بازار گوشی ‌های دست دوم آیفون تا پایان امروز فرصت انتقال مالکیت دارند همه آنچه باید از رجیستری گوشی‌های اپل بدانیم آخرین قیمت گوشی های هوشمند Huawei در بازار قیمت فروش پرچمداران Huawei اپل در مورد دوربین آیفون ۱۰ دروغ می‌گوید قیمت فروش گوشی iPhone X در بازار چقدر است؟ قیمت فروش جدیدترین گوشی های iPhone در بازار اپل ios ۱۱.۱ را منتشر کرد آیفون X‌ در ایران؛ واقعیت یا روشی برای بالا بردن قیمت آیفون های ۲۰۱۸ اپل مشکلات عرضه آیفون X را نخواهند داشت فروش آیفون ۶s هنوز بیشتر از آیفون ۸ است! اپل و سامسونگ یک بار دیگر در راه دادگاه موسس اپل: آیفون ایکس را در اولین روز عرضه نمی‌خرم توقف فروش آیفون ۷ با حافظه ۲۵۶ آیفون ۹ ارزان تر می شود ترفند جدید اپل برای ایجاد بازار کاذب مظنه موبایل‌های آیفون در بازار؟ +جدول لیست قیمت پرچمداران Huawei در بازار تهران خرید آیفون ۷ اس در آمریکا بیشتر از آیفون ۸ اس است زنگ خطری برای اپل تلاش کوالکوم برای ممنوع کردن فروش آیفون در چین قابلیت شارژ سریع آیفون؛ از دروغ تا واقعیت آیپد پرو احتمالا به فیس آیدی و دوربین TrueDepth مجهز می‌شود پرفروش‌ترین گوشی جهان معرفی شد ای‌او‌اس ۱۱.۱ با ایموجی‌های جدید می‌آید مدیر طراحی اپل: از آی‌فون سو‌استفاده می‌شود حذف جک هدفون از دو غول بزرگ گوگل و آیفون آخرین تغییرات قیمت گوشی های Apple برای iPhone بازها قیمت "آیفون ۸" قانونی و قاچاق در بازار ایران و سایت اپل+جدول هزینه تعویض قاب پشتی آی‌فون‌۸ چقدر است؟ چگونه آیفون و آیپد را به iOS ۱۱ آپدیت کنیم مقایسه عکس های پرتره آیفون ۷ پلاس و نوا ۲ پلاس هوآوی هوآوی با پشت سر گذاشتن اپل برند دوم دنیا در بازار تلفن همراه دنیا شد جدول قیمت انواع موبایل‌های پرچمدار در بازار تهران گوشی هواوی پی ۹ لایت مینی با نمایشگری ۵ اینچی در مجارستان رویت شد میت ۱۰ هوآوی، قاتل نوت ۸ سامسونگ؟ +عکس آیفون٧ پرفروش‌ترین دستگاه دنیا مظنه قیمت آیفون۷ در ایران؟ +جدول آیفون ۷ برای عکاسی بهتر است عرضه رقیب جدید برای آیفون ۸ +عکس آیفون ۷ یا ۷ پلاس؟ Honor ۹ در کمتر از یک ماه، یک میلیون دستگاه فروخت هوآوی Mate ۱۰ از چه مشخصاتی بهره می برد؟ قیمت گوشی‌های آیفون‌ ۷ قبل از ترخیص از گمرک +جدول آیفون گوشی زیردریایی می‌شود آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس چه فرقی با آیفون ۷ و ۷ پلاس دارد؟ هواوی اعلام کرد: راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری در گوشی‌های P۱۰ و P۱۰ پلاس هواوی P۱۱ به پردازنده کرین ۹۷۰ و ۸ گیگابایت رم مجهز خواهد شد MateBook X هوآوی؛ یک شروع خوب برای هوآوی مقایسه اسنشال فون و آیفون ۷ گوشی موبایل هوآوی مدل P۱۰ Lite دو سیم کارت هواوی از تبلت مدیا پد ام ۳ لایت ۸ رونمایی کرد مشخصات و رنگ‌‎های جدیدی از هوآوی آنر ۹ فاش شد صعود هواوی در میان ۱۰۰ برند برتر دنیا مشخصات فنی دو گوشی هوآوی نووا ۲ و نووا ۲ پلاس تبلت جدید هوآوی رو نمایی شد مقایسه گوشی iphone ۷ و گوشی سامسونگ گلکسی S۸ وفاداری کاربران آیفون به گوشی موبایل خود چقدر است؟ جزئیات کرین ۹۷۰ هواوی فاش شد تاریخ احتمالی رونمایی هوآوی آنر ۹ مشخص شد لیست قیمت گوشی‌های هوآوی در بازار هواوی پی ۱۰ لایت در ایران ساعت هوشمند هوآوی واچ با Android Wear ۲.۰ آپدیت شد تفاوت حافظه داخلی و رم نسخه‌های مختلف هواوی P۱۰ بهترین گوشی‌های بازار در محدوده قیمتی ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هواوی در ایران سرویس VIP راه‌اندازی کرد قیمت جدیدترین ‌موبایل‌های بازار؟ آنر ۹ هوآوی جک هدفون ندارد انتشار سیستم‌عامل اندروید ور ۲.۰ برای ساعت هوشمند هواوی واچ هواوی نوا ۲ در وب‌سایت TENAA مشاهده شد مشخصات دو گوشی هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس در TENAA رویت شد آیا هوآوی در حال تکرار اشتباهات قدیمی سامسونگ است؟ هوآوی، استفاده پرچم‌دارش از چیپ های حافظه ضعیف را تائید کرد قیمت آیفون ۷ در ایران چند است ؟ معرفی ۶ گوشی برتر در زمینه عمر باتری اولین به‌روزرسانی هواوی P۱۰ جهت بهبود کیفیت تصویربرداری منتشر شد آیا هواوی در حال تکرار اشتباهات قدیمی سامسونگ است؟ این پرچم‌داران در راهند هوآوی با همکاری گوگل، بورد «هایکی ۹۶۰» را برای توسعه اندروید معرفی کرد فصل مهاجرت از آیفون به گلکسی S۸ فرا رسید هواوی بازار گوشی هوشمند چین را در اختیار گرفت! آیفون ۷s و آیفون ۷s پلاس امسال عرضه نمی‌شوند گوشی آنر V۹ هوآوی با قیمت ۵ میلیون تومان وارد بازار ایران شد هواوی آنر وی ۹ در ایران آغاز فروش هواوی آنر وی ۹ در ایران با قیمت نجومی و فاقد گارانتی جدیدترین موبایل‌های ‌۲سیمکارته چند؟ بررسی تخصصی Huawei P۱۰ Plus کدام گوشی‌ها از اینترنت ۴.۵G پشتیبانی می‌کنند؟ گوشی هوآوی آنر V۹ با قیمت نجومی وارد بازار ایران شد هواوی از گوشی Enjoy ۷ Plus به همراه ۴ گیگابایت رم رونمایی کرد قیمت و شرایط فروش گوشی‌های هواوی P۱۰ و P۱۰ پلاس در ایران اعلام شد تفاوت سرعت حافظه داخلی در هوآوی P۱۰ Nova Smart، گوشی جدید هوآوی معرفی شد به دلیل مشکل بوت شدن مکرر و تخلیه سریع باتری نکسوس ۶P، گوگل و هوآوی به دادگاه می روند برتری نسبی گلکسی S۸ پلاس بر آی‌فون ۷ پلاس; پس از انتشار نتیجه بنچمارک‌های مختلف هوآوی دو مدل جدید از خانواده تبلت‌های MediaPad را رونمایی کرد مقایسه مشخصات فنی شیائومی Mi ۶ با گلکسی S۸ و آیفون ۷ Plus هوآوی تبلت های اقتصادی مدیاپد T۳ و T۳ ۷ را رونمایی کرد هواوی از دو تبلت جدید سری مدیاپد T۳ خود رونمایی کرد تفاوت حافظه داخلی و رم نسخه‌های مختلف هواوی P۱۰ جدیدترین موبایل‌های هوآوی چند؟ هواوی Honor V۹ یک قدم به عرضه جهانی نزدیک‌تر شد P۱۰؛ شاهکاری تازه از هواوی گوشی‌های هوآوی P۱۰ و هوآوی P۱۰ پلاس با قیمتی نجومی وارد بازار ایران شدند فروش ۵ میلیونی Mate ۹ هوآوی ظرف ۴ ماه P۱۰؛ شاهکاری تازه از هواوی گوشی‌های ال‌جی، هواوی و اوپو به زودی همراه با حسگر اثر انگشت روی نمایشگر عرضه می‌شوند گوشی‌های جدید هواوی P۱۰ و P۱۰ Plus وارد بازار ایران شدند هواوی یک گوشی ارزان ‌با باتری‌ پرظرفیت معرفی کرد هوآوی انجوی ۷ پلاس مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزلوشن ۷۲۰p است نسل دوم تبلت میت بوک هواوی در ۳ نسخه D ،X و E رونمایی می‌شود هواوی یک گوشی ارزان ‌با باتری‌ای پرظرفیت معرفی کرد افراد متفرقه اجازه تعمیر گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را ندارند! گوشی Honor ۸ Pro هوآوی معرفی شد دعوای هوآوی و سامسونگ هواوی از گوشی هوشمند Honor ۶C رونمایی کرد منتظر چهار تبلت جدید هواوی باشید مقایسه گوشی هواوی P۹ و گوشی LG G۵ هوآوی خیلی بی سر و صدا از Y۵ ۲۰۱۷ رونمایی کرد محبوبیت گوشی آیفون در چیست؟ آیفون ۸ و آیفون ۷s نمایشگری شبیه آیپد پرو خواهند داشت هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ، رقیب اصلی اپل خواهد شد آیفون ۷ قرمز با قیمتی نجومی وارد بازار ایران شد معرفی گوشی Huawei P۸ lite ورژن ۲۰۱۷ رونمایی قریب الوقوع هوآوی از Honor V۹ هواوی P۱۰؛ پادشاه جدید گوشی های چینی شرکت اپل از چند محصول جدید رونمایی کرد هوآوی P۱۰ لایت رونمایی شد؛ اسمارت‌فونی ۵.۲ اینچی با رم ۴ گیگ قیمت گوشی های Huawei در بازار دوربین این گوشی، آیفون ۷ را خجالت زده کرد هوآوی P۱۰ توانست امتیاز ۸۷ را از DxoMark بگیرد ویژگی‌های اسمارت واچ های جدید هواوی احتمال رونمایی گوشی هواوی پی ۱۱ در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸! هوآوی به دنبال ساخت منشی هوشمند برای گوشی‌های‌اش است هواوی ساعت هوشمند Huawei Watch ۲ را معرفی کرد تصاویر جدیدی از پی ۱۰ هواوی فاش شد تولید گوشی های ارزان قیمت اندرویدی در آمریکا فبلت میان‌رده دخترانه، باریک‌ترین نوت‌بوک ارزان‌ و گوشی‌‌‌ای با دو نمایشگر گوشی لوکس ۱۵۰۰ دلاری چینی با طراحی ویژه در راه است از نمایشگر ال ای دی تا بدنه تمام شیشه ای ارزش گمرکی آیفون ۷ چقدر است؟ مروارید سیاه همنشین آیفون ۷ می‌شود مروارید سیاه همنشین آیفون ۷ می‌شود مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون ۷ در رقابت با گوگل پیکسل مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون ۷ در رقابت با گوگل پیکسل هشدار به خریداران آیفون ۷ هشدار به خریداران آیفون ۷ هوآوی Mate ۹ رونمایی شد هوآوی Mate ۹ رونمایی شد گوشی‏ هایی برای سبک زندگی پرتحرک کاربران موبایل گوشی‏ هایی برای سبک زندگی پرتحرک کاربران موبایل
برگشت به بالا