این باتری هیچوقت آتش نمی گیرد

عصر کالا- محققان مرکز انرژی لیتیومی آمریکا در سن‌دیگو موفق به ساخت یک باتری شدند که تحت هیچ شرایطی آتش نمی‌گیرد.

سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

این باتری هیچوقت آتش نمی گیرد

به گزارش  پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از سیتنا، باتری‌های لیتیومی در صورتی که سوراخ شوند و یا در معرض حرارت قرار بگیرند، خطر آتش گرفتن و انفجار آنها وجود دارد. همچنین ایرادات مداری مانند گوشی‌های گلکسی نت 7 سامسونگ می‌تواند سبب آتش گرفتن باتری‌ها شود.

جیانگ فن، فارغ‌التحصیل مقطع دکترا در رشته شیمی از دانشگاه آریزونا و مسؤول این پروژه گفت: کاری که ما انجام دادیم، این بود که در سلول‌های باتری یک فیوز تعبیه کردیم که در زمانی که وضعیت طبیعی نیست، بتواند با قطع کردن جریان از آتش گرفتن باتری جلوگیری کند.

مسؤولان این شرکت اعلام کرده‌اند که تا 6 ماه آینده می‌توانند این محصول را با تعداد بالا و قیمت برابر با نمونه‌های فعلی برای عرضه به بازار تولید کنند.

مرکز انرژی لیتیومی آمریکا با مراکز نظامی این کشور همکاری می‌کند.

یکی از اعضای اتحادیه فناوری‌های نوین باتری آمریکا گفت: طرح این شرکت کاملا علمی و دقیق است و من احتمال می‌دهم که محصول تولیدی آنها نیز به خوبی کار کند و اگر اینگونه باشد می‌توان گفت انقلابی در عرصه تولید باتری‌های لیتیومی رخ داده است.

برچسب ها

باتری موبایل
مطالب مرتبط بیشتر
تولید باتری هایی که در چند دقیقه شارژ می شوند باتری موبایل رازهای صاحبش را فاش می کند گوشی‌های قدیمی آیفون مشکل باتری پیدا کردند باتری قدرتمند برگ برنده گوشی جدید نوکیا سرما قاتل تلفن همراه شما می‌شود؟ گلکسی نوت ۹ به باتری قدرتمندتری نسبت به نوت ۸ عرضه می‌شود مظنه خرید انواع باتری موبایل در بازار فراخوان بیش از ۲۶۰ هزار پاوربانک آمازون تولید باتری هایی که منفجر نمی شوند مدل جدید Meizu M۶s با رم ۴ و ۶ گیگابایتی مشخصات فاش شده از گوشی HTC Desire ۱۲ Plus باتری مخصوص فضا ساخته شد موبایلی با عمر شارژ ۵ روزه انفجار یک پاوربانک در هواپیمای چینی گوشی جدید Energizer با باتری ۱۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شارژ باتری خودروهای برقی پنج برابر سریع تر شد تولید باتری‌ جدید با قابلیت شارژ بسیار سریع امکان اشتراک‌گذاری شارژ باقیمانده گوشی با سرویس "گوگل مپس" گوشی Q۶؛ میان رده‌ای جذاب از شرکت LG کشف روش جدید برای تهیه باتری های ایمن تر و ارزان تر باتری انعطاف پذیر با الهام از ستون فقرات انسان ساخته شد معضل باتری موبایل همچنان پابرجاست موبایل با باتری ۳۹۳۰ میلی آمپری رونمایی می شود باتری‌هایی که با بزاق دهان شارژ می‌شوند! نخستین گوشی جهان مجهز به باتری ۱۲ هزار میلی‌آمپری باتری جدید گوشی نوت ۸ سامسونگ را ببینید +تصاویر حل مشکل کندشدن باتری گوشی های گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ کاهش قیمت باتری‌های جایگزین برای جبران کندی آیفون‌های قدیمی سامسونگ و ال جی، حاضر به کاهش سرعت گوشی برای افزایش عمر باتری نیستند ظرفیت باتری گلکسی‌اس۹ لو رفت شارژ بی سیم خودروهای برقی عملیاتی می شود آیفون های سال ۲۰۱۸ با باتری های قوی تر عرضه می شوند باتری پارچه ای ساخته شد بهبود باتری در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ محققان ایرانی به فناوری باتری هسته‌ای دست یافتند عمر باتری گوشی پیکسل افزایش می‌یابد چه‌کنیم که باتری گوشی شارژ بیشتری نگه دارد؟ مشکل باتری در نسخه سیستم عامل iOS۱۱ آیفون ایکس دو باتری دارد لیست قیمت انواع باتری موبایل در بازار این باتری در ۵ دقیقه دستگاه را شارژ می کند تلاش های هوآوی برای حفظ ایمنی، در کنار طول عمر بالا در باتری گوشی های هوشمند چه طور می‌شود عمر روزانه باتری‌ها را طولانی‌تر کرد؟ خرید یک باتری گوشی موبایل چقدر تمام می شود؟ باتری L شکل قدرتمند برای آیفون ۲۰۱۸ به روز رسانی باتری هدفونهای بی سیم Jabra Elite تولید اولین گوشی همراه بدون نیاز به باتری دنیا چگونه می توانید عمر و شارژ دهی باتری گوشی خود را افزایش دهید؟ این ۶ گوشی بهترین باتری را دارند +عکس ساخت باتری‌‌های آینده بر پایه آب سامسونگ از حافظه فوق سریع MRAM برای گوشی و اینترنت اشیا رونمایی می‌کند تولید باتری جدیدی که تحت هیچ شرایطی منفجر نخواهد شد چطور ۴ ساعت به شارژ گوشی خود بیافزایم؟ با رعایت این نکات دیگر تلفن همراهتان داغ نمی کند این باتری با حرارت بدن کار می کند مخترع باتری‌های لیتیومی اختراعش را بهتر کرد گوشی هایی که بیشترین طول عمر باتری را دارند ۱۰ راه کارآمد برای افزایش شارژ تلفن همراهتان شارژ ۵ ساعته باتری موبایل در ۵ دقیقه با تراشه های جدید شارژ ۵ ساعته باتری موبایل در ۵ دقیقه با تراشه های جدید
برگشت به بالا