ساخت حافظه فلش ۲ ترابایتی به اندازه ۲ بند انگشت

عصر کالا- یکی از تولیدکنندگان حافظه‌های فلش در جهان، مدل ویژه‌ای از این محصول تولید کرده است که حدود دو بند انگشت طول دارد و در مقابل می‌تواند ۲ ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

ساخت حافظه فلش ۲ ترابایتی به اندازه ۲ بند انگشت

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، حافظه‌های فلش USB از سال 2000 میلادی وارد بازار شدند و نخستین مدل آنها تنها 8 مگابایت ظرفیت داشت و البته از همان ابتدا، کار را برای علاقه‌مندان به دنیای رایانه و فناوری آسان کرد.

این روزها حافظه‌های فلش به عضو جدانشدنی کاربران تبدیل شده‌اند و ظرف چند ثانیه حجم گسترده اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند و به سیستم دیگر انتقال می‌دهند.

یکی از تولیدکنندگان حافظه‌های فلش در جهان، مدل ویژه‌ای از این محصول تولید کرده است که حدود دو بند انگشت طول دارد و در مقابل می‌تواند 2 ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

این دستگاه کوچک، پرظرفیت‌ترین حافظه فلش محسوب می‌شود که در طول تاریخ ساخته شده است و برای نخستین بار انسان توانسته است این میزان اطلاعات را در حجم به این کوچکی جا دهد و آن را برای استفاده خانگی به تولید انبوه برساند.

طول، عرض و ضخامت این حافظه فلش به‌ترتیب 72، 26.9 و 21 میلیمتر است و ظرفیت آن دو ترابایت اعلام شده است. شما در این حافظه فلش کوچک می‌توانید معادل 70 ساعت تصویر ویدیویی 4 هزار پیکسلی ذخیره کنید که این ظرفیت 262 هزار بار نسبت به حافظه 8 مگابایتی که اولین بار عرضه شده بود، بیشتر است.

این حافظه فلش که مدل یک ترابایی آن هم عرضه شده است مبتنی بر سیستم ورودی USB 3.1 فعالیت می‌کند و قرار است از ماه آینده وارد بازار شود که البته هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

برچسب ها

فلش مموری
مطالب مرتبط بیشتر
پرظرفیت ترین حافظه های فلش جهان معرفی شدند پرفروش‌ترین فلش مموری‌های موجود در بازار کدامند؟ مظنه خرید فلش مموری های لاکچری در بازار مدل جدید LG V۳۰s در MWC ۲۰۱۸ لیست ارزان قیمت ترین فلش مموری های موجود در بازار نمایش کوچکترین فلش مموری ۱ ترابایتی با پورت Type-C لیست قیمت جدیدترین فلش مموری های موجود در بازار بازار کامپیوتر متاثر از تعطیلات و نرخ دلار قیمت فلش مموری در بازار+ جدول سرعت حافظه‌های فلش UFS ۳.۰ به ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد خرید فلش مموری چقدر آب می خورد؟ یو اس بی همه کاره Mobile C۵۰ سیلیکون پاور از چندین نسخه این استاندارد پشتیبانی می‌کند شوخی با تکنولوژی در گذر زمان+تصویر بازار سخت‌افزار در انتظار تحرک فلش مموری گیره دار AH۱۳A/AH۱۵A برای خرید فلش مموری چقدر باید هزینه کرد؟+ جدول سرنوشت بخش فلش مموری توشیبا هفته آینده مشخص می شود چگونه برای فلش مموری رمز بگذاریم؟ فلش لایتنینگ Apacer، سریع، مقاوم و متفاوت چگونه سرعت فلش مموری را بالا ببریم؟ بهترین فلش مموری های اچ پی قیمت انواع فلش مموری؟ فلش درایو ای دیتا UV۳۱۰
برگشت به بالا