کارشناس حوزه کار مطرح کرد:

مردم جنس مرغوب ایرانی را می‌خرند

عصر کالا- کارشناس حوزه کار معتقد است برای حمایت واقعی از تولید داخلی، باید برروی بهبود اخلاق کسب و کار در حوزه کارآفرینی متمرکز شویم.

مردم جنس مرغوب ایرانی را می‌خرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، علی اکبر لبافی اظهار کرد: در ارتباط با حمایت از کالای ایرانی سه ضلع وجود دارد که باید این سه ضلع را همسو با هم تقویت کنیم. اول بحث تولید است که در این حوزه بهبود وضعیت تولید، افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و بهبود اخلاق کسب و کار را داریم که برای حمایت از کالای ایرانی باید در کشور اتفاق بیفتد.

    وی ادامه داد: مساله بعدی در حوزه مصرف است که باید اعتماد به تولید داخلی و کاهش قیمت تمام شده ایجاد شود و پس از آن حمایتهای دولت است که می‌تواند در قالب حمایت از تولید انجام شود.

    این کارشناس حوزه کار با اشاره به نام‌گذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: مقام معظم رهبری سالهای متمادی است که مباحث اقتصادی را در قالب شعار سال مطرح می‌کنند و بر اجرای آن تاکید دارند و فرمایشات ایشان برگرفته از نظرات کارشناسان اقتصادی ارشد کشور است منتها نکته حایز اهمیت این است که امسال باید نسبت به سال گذشته به مسایل اقتصادی ویژه‌تر توجه کنیم.

    لبافی حلقه مفقوده رسیدن به حمایت واقعی از تولید را در بحث اجرا دانست و گفت: امروز کسی نیست که موانع اقتصادی، تولید یا کسب و کار و راهکارهای آن را نداند. بنابراین دست اندرکاران اقتصادی به خوبی راهکارهای پیشنهاد شده برای اجرا را می‌دانند، منتها اشکال کار در لایه‌های پایین اجراست که اعتمادی به اجرا نداریم، در حالی که این اعتماد باید برگردد و همه به این باور برسیم که هم‌افزایی ایجاد کنیم و تولیدکننده تولیدات خوب و کیفی و با قیمت پایین ارائه کند.

    او تولید خوب و مرغوب را نیازمند حمایت دولت و حاکمیت دانست و افزود: دولت در بحث کاهش هزینه‌های مالیاتی، بیمه‌ای، عوارض، حامل‌های انرژی و تسهیلات ارزان می‌تواند نیروی کار را توانمند و قدرت خرید او را تقویت کند تا بتواند جنس ایرانی بخرد و قیمت‌ها نیز بیش از آن افزایش نیابد که این امر امکان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را فراهم می کند.

    به اعتقاد این کارشناس اقتصادی، برای حمایت واقعی از تولید باید روی بهبود اخلاق کسب و کار در حوزه کارآفرینی متمرکز شویم.

    وی با بیان اینکه حاکمیت باید حمایت لازم و عملیاتی از خود نشان بدهد، گفت: مردم هم باید بدانند که همه در یک کشتی نشسته‌ایم و هر بحرانی که در اقتصاد ایجاد شود و اقتصاد کشور را متلاطم کند به زیان همه است لذا باید در کنار هم باشیم تا اوضاع اقتصادی بهبود یابد.

    لبافی توصیه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث ارتقای تولید و عوامل آن، بهبود وضع کیفیت، بالا بردن استانداردها و کاهش قیمت تمام شده بسته ارائه و اعلام کند که در این زمینه چه اقدامی انجام خواهد داد؛ وزارت کار هم در بحث وجدان کاری، صداقت در کار و توسعه تفکر کارآفرینی برنامه اجرایی و عملیاتی بدهد.

    این کارشناس حوزه کار از صدا و سیما خواست از طریق کانالهایی تولید ایرانی را معرفی و تبلیغ کند و هزینه‌ها را به حداقل ممکن برساند.

    وی در پایان با بیان اینکه مردم جنس خوب و مرغوب ایرانی را خریداری می‌کنند، گفت: مشارکت جدی مردم، دولت و کارآفرینان می‌تواند بهبود تولید داخل را به دنبال داشته باشد.

    تقویت تولید و مصرف کالای ایرانی از جمله اهداف نام‌گذاری شعار امسال است و نهادینه کردن فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی علاوه بر حفظ اشتغال موجود ، از تعطیلی کارخانه‌ها، ریزش نیروهای کار و افزایش بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند.

    تولید محور اشتغال، کاهش فقر و رونق اقتصاد است و به شرط داشتن کیفیت، رقابت پذیری و بهره‌وری، با اقبال عمومی مواجه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر