راهنمای خرید Webcam

عصر کالا- webcam ‌ها، دوربین‌های کوچکی هستند که به منظور برقرار ارتباط تصویری بین کاربران در لپ تاپ‌ و کامپیوتر‌ها استفاده می‌شود.

راهنمای خرید Webcam
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، Webcam‌ها، دوربین‌های کوچکی هستند که به منظور برقرار ارتباط تصویری بین کاربران در لپ تاپ‌ و کامپیوتر‌ها استفاده می‌شود.

    این نوع دوربین‌ها می‌توانند عکس‌های دیجیتالی را با سرعت بسیار بالایی بگیرند که در نتیجه کاربرد فراوانی برای اجرای تله کنفرانس یا ارتباط‌های زنده تصویری در محیط وب دارد.

    طی سال‌های گذشته با توجه به مجهز بودن اکثر لپ تاپ‌ها به Webcam و انواع گوشی‌های هوشمند و همچنین ورود نرم افزار‌های مختلف ، Webcam‌ها با افت شدید قیمت روبرو شده اند.

    وب کم‌ها انواع مختلفی دارند و تقسیم بندی‌های مختلفی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

    از نکاتی که در زمان انتخاب یک Webcam باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید تفاوت آن‌ها از نظر کمیت‌های اندازه تصویر(image size) و کیفیت تصویر (image quality) و سرعت فریم (frame speed) است.

    اما فاکتور‌های مهم در زمان خرید شامل موارد زیر است:

    پهنای باند (Bandwidth) وب کم:

    در صورتی که تصاویرتان را از طریق یک خط تلفن می‌فرستید و یا فردی که قرار است عکس‌های شما را ببیند با یک مودم و یک خط تلفن معمولی به اینترنت متصل شده است، پهنای باند زیادی لازم ندارید.

    تصاویر بزرگ با رزولوشن بالا به راحتی و با سرعت مناسب از طریق خط تلفن معمولی نمایش داده نمی‌شود.

    معمولا تصاویر با قطع و وصل زیاد و همراه با پرش خواهند بود.

    در نتیجه از طریق خط تلفن معمولی اصولا نیازی به رزولوشن بالاتر ندارید پس بنابراین احتیاج نخواهید داشت دوربینی که رزولوشن بالایی دارد و بالطبع قیمت آن نیز بالاتر است، بخرید، به این دلیل که از رزولوشن بالای آن نمی‌توانید استفاده کنید.

    اتصالات وب کم:

    بیشتر web com‌ها از طریق پورت USB به کامپیوتر شما متصل می‌شوند ، بنابراین اطمینان خاطر حاصل کنید که یکی از این پورت‌ها در کامپیوترتان، آزاد و در دسترس باشد.

    اگر همه‌ی پورت‌های USB سیستم شما استفاده شده است، می‌توانید از یک hubبرای افزایش تعداد پورت‌های USB کامپیوترتان استفاده کنید.

    نرم افزار وب کم:

    نرم افزار‌های مختلفی با دوربین‌های مختلف عرضه می‌شوند.

    حتی بعضی از پکیچ‌ها شامل نرم افزار ویرایش تصویر هم هستند که به شما اجازه می‌دهند کنتراست و درخشندگی (brightness) و اشباع (saturation) و رنگ (hue) یک تصویر را تغییر دهید و همچنین نرم افزار تلکنفرانس نیز ممکن است به همراه web cam تحویل شما داده شود.

    خالی از لطف نیست که بدانید، webcam‌ها ویژگی‌های بیشمار دیگری را دارا هستند که شاید بخواهید از آن‌ها استفاده کنید؛


    به عنوان مثال شما می‌توانید بعضی از webcam‌ها را از کامپیوتر جدا کنید و با آن‌ها جداگانه عکس بگیرید، به عبارت دیگر از آن‌ها به عنوان یک دوربین دیجیتال ارزان قیمت استفاده کنید.

    البته به خاطر داشته باشید رنج رزولوشن دوربین‌های دیجیتال از یک الی دو مگا پیکسل آغاز می‌شود، در حالیکه webcam در رنج‌های بسیار پایین‌تر کار می‌کند؛ بنابراین کیفیت عکس تان با webcam به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر