معاون استاندارلرستان و فرماندار بروجرد:

کیفیت بخشی به کالای ایرانی معرف هویت ملی کشوراست

عصر کالا- کیفیت بخشی به کالای ایرانی معرف هویت ملی کشور و رعایت حقوق مصرف کنندگان است که فعالان عرصه تولید باید به این مهم توجه داشته باشند.

کیفیت بخشی به کالای ایرانی معرف هویت ملی کشوراست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، علی کورانی فر روز پنجشنبه درنشست شورای اداری بروجرد که درسالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهارکرد: یکی از اساسی ترین برنامه های امسال حمایت از کالای ایرانی است که هر فردی باید به تناسب موقعیت خود در این عرصه گام بردارد.
    وی با اشاره به اینکه محصولات با کیفیتی در بروجرد تولید می شود، افزود: کالا تولیدی کارخانجات نساجی بروجرد یک برند ملی است که برای حمایت بیشترازخرید محصولات این شرکت در کشور باید اقداماتی انجام شود.
    معاون استاندار لرستان بیان کرد: کالاها و محصولات متنوع تولید شده در بروجرد توان رقابت با مشابه خارجی را دارند و باید حمایت مورد قرار گیرند.
    کورانی فر با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای تولیدی در بروجرد توان صادرات به کشورهای اروپایی را دارند، ادامه داد: باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم را به سمت مصرف کالای ایرانی سوق دهیم.
    وی گفت: یک کارگروه در دفتر نمایندگان تشکیل شود و از صاحبان تجربه و توانایی دردانشگاه ها، سازمان های دولتی و خصوصی برای رونق اقتصاد در شهرستان ها بهره گرفته شود.
    فرماندار بروجرد افزود: گردشگری صنعت پر رونقی است که به تحریم، فشارهای اقتصادی و سیاسی ارتباطی ندارد و می توان ظرفیت این صنعت را با معیشت مردم ارتباط داد.
    کورانی فر با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری بروجرد می تواند باعث رونق اقتصادی شهرستان و استان شود، اظهارکرد: بروجرد در شکل گیری تمدن کشور نقش داشته که از این پتانسیل ها باید مستند تهیه شده و برای هرچه بهترمعرفی شدن این شهرستان به کار گرفته شوند.
    وی بیان کرد: نمایندگان مجلس از هلدینگ های اقتصادی زیر مجموعه وزارتخانه های کشور برای رونق گردشگری شهرستان استفاده کنند.
    معاون استاندار لرستان اضافه کرد: فضای مثبت استقبال از سرمایه گذاران در شهرستان بروجرد باید تقویت شود تا بتوانیم اشتغال و تولید را توسعه دهیم.
    رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در این نشست گفت: نوروز امسال 48 هزار و 600 گردشگر از بناهای تاریخی بروجرد دیدن کردند که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.
    حجت اله یارمحمدی افزود: با توجه به اینکه هرساله میزان سفرهای نوروزی افزایش می یابد امسال برای استقبال از گردشگران در بروجرد برنامه ریزی شد و 25 راهنما برای راهنمایی گردشگران در بناهای تاریخی و مذهبی شهرستان مستقر شدند.
    وی بیان کرد: امسال سه نمایشگاه صنایع دستی درسطح شهر بروجرد برای معرفی هرچه بهتر هنرهای سنتی و صنایع دستی به خصوص ورشو سازی برپا شد.
    رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اضافه کرد: امسال اسکان مسافران نوروزی در مدارس، هتل ها و مهانپذیرها نسبت به تعطیلات نوروز سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.
    یارمحمدی ادامه داد: در نوروز امسال 68 هزار جلد بروشور و نقشه شهرستان بروجرد در بین گردشگران توزیع شد.
    رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد در این نشست افزود: در سال گذشته 54 تن از دانش آموزان بروجرد موفق به کسب رتبه اول المپیاد علمی شدند.
    شهاب روزبهانی اضافه کرد: نوروز امسال 17 هزار گردشگر در مدارس شهرستان بروجرد اسکان یافتند که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.
    وی ادامه داد: در نوروز امسال 278 کلاس درس در 30 مدرسه با امکانات مختلف درگروه های (الف) و( ب) برای اسکان گردشگران آماده شد.
    رئیس آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: 60 درصد فضاهای آموزشی بروجرد نا ایمن هستند و در صورت بروز زلزله حوادث جبران ناپذیری در آنها رخ خواهد داد.
    رئیس اداره تعاون کار و رفاه و اجتماعی بروجرد گفت: پارسال سه هزار و 660 مورد اشتغالزایی درشهرستان صورت گرفت و بروجرد رتبه اول استان را در ایجاد اشتغال کسب کرد.
    عبدالعی گیوه کی اضافه کرد: قرارداد 13 طرح فراگیر اشتغال در سال 96 نهایی و اجرا شد و همچنین 100 طرح مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات 50 میلیون ریالی به بانک های عامل استان معرفی شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر